Cata miscare ar trebui sa faci saptamanal pentru prevenirea obezitatii?

Obezitatea şi afecţiunile de sănătate corelate cu aceasta sunt responsabile pentru un număr foarte mare de decese, la nivel mondial. În România, 60% dintre locuitori suferă de o boală de inimă, conform studiilor, care menţionează că marea majoritate a afecţiunilor cardiovasculare sunt cauzate de obezitate, de colesterolul mărit sau de sedentarism.

Un total de 150 de minute de activitate fizică pe săptămână este durata recomandată de Organizația Mondială a Sănătății (OMS) pentru îmbunătățirea sănătății și pentru prevenirea obezității, a bolilor cardiovasculare și chiar a anumitor tipuri de cancer. De asemenea, Consiliul UE pentru Forţa de Muncă, Politici Sociale, Sănătate, şi Protecţia Consumatorilor (în iunie 2004) şi o Conferinţă UE pentru Sănătatea Inimii care a avut ca rezultat Declaraţia de la Luxemburg din 29 iunie 2005, au stabilit că minim 30 de minute pe zi de activitate fizică, alături de evitarea fumatului şi de o dietă corespunzătoare şi echilibrată sunt factori principali pentru menţinerea sănătăţii cardiovasculare. “Rezultatele noastre reprezintă un argument suplimentar în favoarea rolului activității fizice în promovarea sănătății populației, chiar și în prezența unor comportamente mai nesănătoase”, au relevat cercetătorii în studiul condus de profesorul Emmanuel Stamatakis de la Universitatea din Sydney.

Pe lângă activitatea fizică regulată, este foarte important să faceţi analize medicale periodic, pentru că puteţi afla din timp afecţiunile de care suferiţi fără a avea, neapărat, simptome clare. De exemplu, hipertensiunea arterială netratată duce la insuficienţă cardiacă, iar un nivel al colesterolului mare, în timp creşte riscul de infarct miocardic. De asemenea, aritmiile, atat cele ventriculare cât şi cele supraventriculare când sunt frecvente sau cu ritm rapid, pot duce în timp la slăbirea muşchiului inimii.

Top