Condimente care fac mancarea mai usor de digerat

E atât de uşor să-ţi îmbunătăţeşti digestia! Simplul gest de a adăuga în mâncărurile tale anumite condimente va preveni toată suita de probleme (balonare, crampe, indigestie) şi te va ajuta să te simţi mai bine după masă. În plus, mai câştigi un lucru – savoare în mâncare.

Busuiocul poate fi adăugat în mai toate mâncărurile pentru că, proaspăt sau uscat, contribuie la buna funcţionare a aparatului digestiv. El ajută la eliminarea gazelor şi stimulează secreţia sucurilor gastro-intestinale, e antispastic, reconfortant, tonic. Busuiocul se poate consuma şi sub formă de ceai medicinal.

Seminţele de coriandru normalizează secreţia de bilă şi stimulează sucurile gastrice, astfel, ele previn balonarea, indigestia şi durerile.

Mărarul, pătrunjelul şi leuşteanul ar trebui să nu-ţi lipsească din ciorbiţe. Aceste condimente conţin uleiuri eterice care stimulează secreţiile pancreatice şi intestinale.

Tarhonul îţi va fi de ajutor în mâncăruri mai grele, dificil de digerat. El are puterea de a preveni indigestia şi durerile abdominale.

Cimbrul şi oregano au o remarcabilă acţiune antiinflamatoare şi antimicrobiană, inhibă dezvoltarea anumitor bacterii de la stomac şi redau confortul digestiv. Se folosesc în preparate la cuptor, sosuri, mâncăruri cu legume. Seminţe de fenicul se pot consuma după masă. Nu numai că ajută la îndepărtarea mirosului neplăcut al gurii, dar ajută şi digestia, previn balonarea, gazele, flatulenţa. O linguriţă de seminţe ar fi suficient.

Scorţişoara şi cuişoarele sunt ideale la desert, la o prăjitură cu dovleac, cu mere sau în orezul cu lapte. Le mai poţi folosi şi la vinul fiert. Şi ele ajută digestia, calmează crampele şi măresc secreţia gastrică, iar datorită proprietăţilor lor antibacteriene pot lupta cu succes împotriva infecţiei cu Helicobacter Pylori.

Ghimbirul şi menta nu puteau lipsi din această listă a condimentelor bune pentru stomac. Ele previn şi tratează un spectru larg de afecţiuni digestive, fiind un remediu naturist ideal în balonări, constipaţie, digestie lentă, indigestie etc. Se folosesc atât în sucuri naturale de fructe, limonade, ceaiuri, cât şi în mâncăruri şi deserturi.

Top