Ce sa mancam pentru o piele stralucitoare si sanatoasa?

Căutați secretul pentru o piele sănătoasă si radiantă? Cand vine vorba de a obtine o stralucire a pielii, alimentele pe care le manancati sunt la fel de importante precum cremele sau lotiunile pe care le aplicati pe fata pentru astuparea ridurilor si tonifierea epidermei. Antioxidanții sunt esențiali atunci când vine vorba de menținerea unei straluciri tinere. Ei se luptă cu distrugerea radicalilor liberi care pot provoca o imbatranire prematură a pielii.

Alți agenți de protecție a tenului includ vitamina A, licopen și fibră. Din fericire, ele sunt ușor de inclus în dieta dumneavoastra zilnica, contribuind totodata si la sanatatea organismului.

Citiți mai departe pentru a afla care alimente vă vor face să străluciți din interior:

1. Ceaiul verde

Polifenolii găsiți în ceaiul verde sunt unii dintre cei mai puternici antioxidanți. Pentru a vă creste aportul de polifenoli, încercați să scoateți cafeaua de dimineață in detrimentul ceaiului verde, care conține între 24 și 45 miligrame de cafeină pe cană. Sau incercati sa puneți ceai verde peste gheață pentru o alternativă sănătoasă la un suc racoritor. Astfel, eliminati aportul de zahar rafinat adus din sucurile carbogazoase si va cresteti numarul de antioxidanti pe care ii ingerati in corp.

2. Mierea de Manuka

Toată mierea oferă câteva beneficii pentru piele, dar mierea de manuka, produsă de albinele din Noua Zeelandă care polenizează tufișul manuka, poate fi cea mai bună. Radicalii liberi care provin de la soare, distrug colagenul și elastina, care mențin pielea netedă și suplă. Pentru a culege beneficiile, amestecați-o într-o ceașcă de ceai verde sau intr-un iaurt simplu. Astfel, va puteti bucura atat de proprietatile ei cat si de gustul dulce al mierii, fara a ii elimina din proprietati.

vegis.ro

3. Castravetii

Castravetii sunt 96% apă, ceea ce înseamnă că sunt minunati pentru a vă menține tenul hidratat. Ei ajută pielea să păstreze umiditatea, astfel încât să rămână sănătoasă și hidratată. Castraveții sunt ușor de incorporat în mese: pur și simplu adăugați câteva felii la salate si sandwich-uri, pentru un impuls hidratant. Totodata, castravetii pot fi folositi si in tratamente faciale, asigurand o tonifiere externa a pielii.

4. Tomatele

Tomatele contin licopen, care funcționează ca un protector intern ce vă ajută să vă protejați pielea împotriva arsurilor solare și efectelor de îmbătrânire care vin cu expunerea la soare. Pentru a integra mai multe roșii în dieta dumneavoastra, încercați să gătiți un sos cu roșii proaspete, usturoi și busuioc. Ați putea, de asemenea, să coaceți rosii peste care adaugati ulei de masline. Veti obtine astfel o farfurie simpla, gatita usor, dar foarte gustoasa si sanatoasa. Daca sunteti fan, puteti sa incercati supa rece de rosie sau sucul de rosii. Ambele reprezinta un plus de licopen pentru organismul dumneavoastra.

5. Somonul

Grasimile nesaturate găsite în pește, numite acizi grași omega-3, reduc inflamațiile și fac tenul să arate mai clar și mai uniform. De asemenea, acestea reduc riscul afecțiunilor cutanate asociate cu inflamația, cum ar fi rozaceea și eczemele, care cauzează, în special, roșeața și piele uscata. Este recomandat ca adulții să mănânce două porții de pește care conțin acizi grași omega-3, cum ar fi somonul, păstrăvul și heringul, o dată pe săptămână. Dacă sunteți vegan sau nu sunteți un fan al peștelui, consumati nuci. Acestea sunt, de asemenea, bogate in omega-3.

vegis.ro

6. Cartofii dulci

Cartofii dulci sunt o sursă excelentă de beta-caroten, pe care corpul îl transformă în vitamina A, un puternic antioxidant care luptă împotriva daunelor provocate de radicalii liberi. Exista numeroase retete cu cartofi dulci disponibile atat in carti de bucate, cat si pe internet. Totusi, este indicat sa nu ii prajiti, deoarece le eliminati o parte considerabila din proprietati. O portie de cartofi dulci conține aproximativ 4 grame de fibre și 377 la sută din necesarul zilnic de vitamina A. Pentru o preparare rapida si gustoasa, puteti sa ii coaceti si sa ii serviti cu un iaurt greces bogat in proteine.

7. Fructele de padure

Afinele, căpșunile, zmeura și murele sunt încărcate cu antioxidanți, polifenoli și flavanoizi, care ajută la neutralizarea radicalilor liberi din corp, ajutând la încetinirea procesului de îmbătrânire. Plasati un castron pe birou sau in bucătărie, pentru a încuraja o gustare sănătoasă pe tot parcursul zilei.

armonianaturii.ro/

8. Apa

Apa va face pielea să pară mai fină și mai suplă. Dacă vă luptați să beți suficient sau nu vă place gustul, încercați aromatizarea apei cu fructe sau legume. Recomandările privind consumul zilnic de apă depind de sexul dumnevoastra, dimensiunea corpului, nivelul de activitate, temperatura și condițiile de sănătate. În general, doza zilnica recomandata este de 2 litrii pe zi, indiferent de alte criterii. O modalitate foarte bună de a vă asigura că ati consumat suficienta apa este să vă verificați culoarea urinei: o culoare limonadă ușoară indică faptul că sunteți bine hidratat. Întotdeauna trebuie să beți mai multa apa când temperatura exterioara este ridicata sau când faceti exercitii fizice.

9. Si unul de evitat: zaharul

Consumul prea mare de zahar rafinat (din sucuri, bomboane sau alte dulciuri) poate declansa procesul de glicare, prin care moleculele de zahar se leaga de fibrele de colagen din piele, facandu-le rigide si deformate. Acest lucru creează produse finale avansate de glicemie (AGE), care vă dăunează pielii și provoacă o imbatranire prematura. Deci, pentru a vă păstra pielea tanara, săriți zaharurile procesate și incercati sa il consumati doar pe cel gasit în fructe și legume.

vegis.ro

Top