Ardeiul iute poate fi benefic pentru inima

Indiferent dacă vă plac ardeii iuți sau nu, iată câteva informații interesante despre ei: aceștia vă pot proteja sistemul vascular de colesterol ridicat, hipertensiune sau alte boli ale inimii. În general dietele sau obiceiurile alimentare ce implică multe alimente pe bază de plante, cum ar fi dieta mediteraneană sau dieta DASH (dietă pentru oprirea hipertensiunii arteriale), au fost confirmate în reducerea riscului aparițiilor bolilor de inimă și a tensiunii arteriale.

Este recomandat să alegeți diferite tipuri de ardei iuți și diferite culori pentru a maximiza aportul de fitonutrienți. Beneficiile sunt datorate capsacinei, ingredientul care face ardeii iuți (cum ar fi cayenne, jalapenos și habarenos) să fie atât de iuți. De asemenea, capsaicina este cunoscută pentru faptul că poate ameliora anumite tipuri de dureri și este un ingredient utilizat la scară largă în creme și alifii topice pentru artrită.

elefant.ro

Există studii care sugerează că anumite tipuri de ardei iuți pot reduce tensiunea, colesterolul și formarea de cheaguri de sânge. Cercetarile recente adaugă și mai multe dovezi despre efectele pozitive ale ardeilor iuți. Pe lângă reducerea colesterolului, capsaicina ajută la blocarea unei gene ce provoacă contractarea arterelor, lucru ce poate determina blocaje periculoase ale fluxului sanguin. Astfel de blocaje pot provoca infarcturi (când sângele nu mai poate ajunge la inimă) sau accidente vasculare cerebrale (când sângele nu mai poate ajunge la creier).

Studiul ce susține această concluzie a fost efectuat pe hamsteri ce urmau să fie hrăniți cu mâncăruri bogate în colesterol. După un timp, dieta unui grup de hamsteri a fost îmbogățită cu capsacinoide, familia mai largă de substanțe din care face parte capsaicina. Studiul a concluzionat că adăugarea mâncărurilor iuți în dietă a avut ca rezultat reducerea colesterolului, mai puțină placă aterosclerotică și artere mai relaxate. Asta înseamnă că ar trebui să începeți să adăugați ardei iuți la fiecare masă? Nu. Însă dacă puteți suporta iuțeala, adăugarea unor tipuri de ardei în mâncare vă poate da un impuls suplimentar sănătății cardiace.

Top