Dieta DASH este asociata cu reducerea riscului de depresie

Conform ultimului studiu în neurologie, este posibil ca alimentele pe care le consumăm să afecteze riscul de a dezvolta o depresie. Analiza a descoperit că oamenii care urmau o dietă pentru reducerea hipertensiunii, numită DASH, aveau șanse mai mici să sufere de depresie în comparație cu persoanele care nu urmau o dietă asemănătoare. Studiul a ajuns la concluzia că șansele de depresie pe o perioada de șase ani au fost cu 11% mai scăzute în rândul persoanelor care au urmat dieta DASH.

O statistică din 2016 a confirmat că aproximativ 5% din persoanele de peste 50 de ani suferă de depresie majoră. Dietă DASH, cunoscută formal ca “Abordarea dietetică pentru Stoparea Hipertensiunii” (Dietary Approaches to Stop Hypertension), a fost creată pentru a ajuta persoanele cu tensiune ridicată să își controleze afecțiunea. Dieta limitează consumul de sare, carne roșie, zahăr, unt sau margarină. Aceasta încurajează consumul de cereale integrale, legume și fructe și recomandă doar lactatele slabe în grăsimi. Dieta este recomandată des deoarece studiile au demonstrat că aceasta facilitează pierderea în greutate și îmbunătățește sistemul cardiovascular.

Analiza întărește ideea conform careia mâncarea afectează toate organele, inclusiv funcțiile creierului. Este cunoscut faptul că alimentatia poate avea un impact pozitiv asupra sănătății, însă depresia din ziua de azi este tratată cu medicamente. Aceste tratamente implică medicamente extrem de benefice pentru pacienți. Însă nu ar trebui să folosim dieta și stilul de viață ca o modalitate de a spori rezultatele tratamentului?

vegis.ro

Dieta Dash este mai benefică în reducerea depresiei față de Dieta Occidentală și Mediteraneană

Cercetătorii au analizat date ale persoanelor de peste 50 de ani care nu suferă de demență și au urmărit evoluția acestora pe parcursul vieții pentru a explora debutul stării și factorii ce pot influența demența. La studiu au participat 964 de oameni cu vârsta medie de 81 de ani și au fost urmăriți pentru mai mult de șase ani. Participanții erau monitorizați pentru simptome de depresie și completau chestionării despre alimentele consumate.

Bazându-se pe rezultatele chestionarelor, cercetătorii au clasificat participanții în grupuri în funcție de strictețea cu care urmăreau dieta DASH, dieta Mediteraneană, dieta MIND și dieta Occidentală.

Dieta Mediteraneană pune accentul pe consumul de legume, înlocuirea untului cu uleiul de măsline sau de canola, limitarea cărnii roșii și consumul de pește sau pui.

Dieta MIND este o combinație între dieta DASH și cea Mediteraneană și pune accentul pe nutrienții care promovează sănătatea creierului, cum ar fi legumele verzi, nuci, fructe de pădure, ulei de măsline și consumul redus sau moderat de alcool.

Dieta Occidentală presupune un consum mai mare de carne roșie, sare și grăsimi saturate, cum ar fi unt, și un consum redus de fructe și legume. Aceasta conține mai multe mâncăruri rafinate și procesate, cum ar fi pâinea albă, gustări și zahăr.

Studiul a concluzionat că persoanele care urmau dieta DASH aveau cel mai mic risc să sufere de depresie, iar cele ce urmau dieta Occidentală aveau riscul cel mai crescut. Studiul doar asociază dieta DASH cu riscul redus de depresie, acesta nu concluzionează că dieta provoacă acest efect. Însă, cercetătorii au eliminat factorii ce puteau provoca o depresie pentru a izola impactul dietei.

vegis.ro

Cum afecteaza dieta DASH starea dumneavoastra?

Mecanismele care stau la baza eficienței dietei DASH în îmbunătățirea sistemului cardiovascular ar putea fi răspunzătoare pentru îmbunătățirea sănătății creierului. Știm că o dietă sănătoasă reduce riscul dezvoltării rezistenței la insulină și a sindromului metabolic.

Dacă doriți să urmați această dietă, puteți încerca să introduceți treptat alimente din dieta DASH pentru a vă putea obișnui cu aceasta, iar astfel vă va fi mai ușor să o urmați. Rezultatele studiului au arătat că beneficiile se fac văzute chiar și dacă urmați dieta parțial. Aceste schimbări în dietă vă pot ajuta să faceți un angajament permanent în urmarea unui stil de viață sănătos. Trăim într-o societate în care obiceiurile alimentare nesănătoase sunt ușor de urmat, iar cele sănătoase sunt dificil de urmat. Încurajarea familiei în respectarea unui stil de viață sănătos vă poate ajuta să vă schimbați stilul de viață!

Top