Efortul fizic poate reduce durerile articulare

Durerile articulare, inflamarea, rigiditatea și oboseala vă pot face să va doriți să stați pe canapea. Cu cat faceți mai puțină mișcare, cu atât va doare mai puțin, nu? Greșit. De fapt, este exact opusul. Persoanele care fac exerciții si au condiția fizică mai bună, sunt mai puțin depresive, mai active, simt mai puțină durere fizica și dorm mai bine. Este recomandat ca persoanele ce suferă de AR (Artrită Reumatoidă) să facă exerciții aerobice, mersul, înotul sau mersul pe bicicletă pot reprezenta alte alternative, ajungând treptat la 30-60 de minute de exerciții pe zi.

Sfătuiți-vă cu doctorul dumneavoastră în legătură cu planurile de exerciții înainte să urmați un program. Între 40 și 80% din persoanele ce suferă de AR prezintă simptome cum ar fi slăbiciune, lipsă de energie și oboseală. Mai ales atunci când acestea sunt însoțite de dureri articulare, oboseala poate fi un dezavantaj greu de depășit pentru a face exerciții fizice. Este important să țineți minte că activitatea redusă rezultă în reducerea masei musculare, lucru ce poate duce la accentuarea durerilor provocate de artrită.

Cu alte cuvinte, această afecțiune nu trebuia privită ca o scuză să nu faceți exerciții fizice, ci trebuie să fie motivul principal pentru care sa aveți o viață activă.

Iată 7 exerciții recomandate:

Mersul pe jos

Este gratuit și puteți face asta oriunde, fără antrenamente speciale și fără a forța încheieturile. Această activitate vă poate ajuta să slăbiți, ceea ce va duce la reducerea durerii articulațiilor. De asemenea îmbunătățește sănătatea inimii, iar astfel combateți un simptom al artritei reumatoide.

Inotul

Faptul că sunteți în apă vă poate ajuta să vă întindeți mușchii și să vă dezmorțiți încheieturile. Puteți încerca să faceți câteva bazine sau să urmați clase de aerobic în apă. Un studiu din 2017 a concluzionat că după 16 săptămâni de exerciții acvatice s-au observat îmbunătățiri semnificative în privința durerii.

Exercitii de forță

Pentru unele persoane, unele exercitii de forta pot înrăutăți simptomele. Însă, cu cât aveți mușchi mai puternici, cu atât vor fi mai puțin forțate încheieturile. Nu trebuie să vă fie teamă să utilizați unele greutăți, deoarece acestea vă ajută să deveniți mai puternici și cresc masa musculară. Un studiu din 2017 a arătat că exercițiile progresive de rezistentă urmate timp de 6 săptămâni au îmbunătățit rezultatele persoanelor cu artrită. Începeți cu greutăți mici și creșteți intensitatea treptat. Încercați să faceți exercițiile de două sau trei ori pe săptămână, făcând între 8-10 exerciții diferite ce lucrează grupele mari de mușchi a întregului corp. Faceți 2-3 seturi a câte 8-12 repetiții per exercițiu.

Mersul pe bicicletă

Mișcarea lină a mersului pe bicicletă reduce șocurile provocate de jogging. Din păcate, unele persoane ce suferă de AR pot avea leziuni ale mâinii care le pot limita capacitatea de a participa la ciclism. Însă, dacă mâinile vă permit, încercați ciclismul de câteva ori pe săptămână. Pedalarea și respiratul în profunzime vă pot ajuta si în privința afecțiunii.

Yoga si Tai Chi

Atunci când încheietura și mușchii ce o înconjoară sunt afectate de artrită, rezultatul este coordonarea redusă, poziția gresită a corpului, pierderea echilibrului și un risc crescut de dezechilibrare. De aceea unele persoane spun că “le fug genunchii” atunci când fac activități fizice. Yoga și Tai Chi sunt exerciții ce pot îmbunătăți poziția corpului, lucru ce poate ajuta coordonarea și echilibrul. În plus, acestea conțin și exerciții de flexibilitate și mișcări ample, care îmbunătățesc mobilitatea și funcționarea încheieturilor. Exercițiile de echilibru cum ar fi mersul cu spatele și statul într-un picior vă pot îmbunătăți mobilitatea și, implicit, evitarea căzăturilor. Este posibil să fiți nevoiți să modificați unele poziții pentru a reduce stresul asupra încheieturilor și, eventual, să folosiți anumite echipamente pentru a vă ajuta să vă țineti echilibrul.

Pilates

Pilates se concentrează pe întărirea și îmbunătățirea controlului mușchilor. Aceste exerciții vă pot ameliora durerile provocate de AR. Conform unui studiu din 2013, copiii cu artrită idiopatică juvenilă au avut dureri mai reduse în urma practicării exercițiilor Pilates timp de șase luni, comparativ cu un grup care a făcut exerciții convenționale. Este recomandat să mergeți în ritmul propriu, iar dacă simptomele AR vă afectează, să cereți modificarea exercițiilor.

Fiți în formă acasă

Nu trebuie întotdeauna să plecați de acasă pentru a face exerciții fizice, cand le puteți face si acasă. Puteți face ordine și curățenie, să vă amenajați grădina scoțând buruienile sau să tăiați iarba. Când stați acasă puteți face exerciții de echilibru. Improvizați exerciții de forță folosind un scaun pentru a trece din șezut în picioare. Puteți folosi conserve pe post de greutăți pentru a face exerciții cu mâinile. Ajustați-vă exercițiile pentru AR. Indiferent ce exerciții faceți, trebuie să vă respectați și protejați corpul făcând modificări asupra echipamentelor și tipurilor de mișcări. Este important să vă concentrați pe flexibilitate și exerciții cu impact redus cum ar fi înotul, yoga și mersul. Atunci când vă menajați condiția de AR, este extrem de benefic să luați parte în activități fizice regulate, inclusiv exerciții aerobice și de forță. Țineți minte că trebuie să le faceți cu o postură adecvata și să avansați treptat.

Top