8 Mituri despre diete

Se întâmplă foarte des ca atunci când menționați că țineți o dietă să fiți bombardați cu sfaturi. “Nu mânca după 6 seara”, “Trebuie să bei multă apa”, “Mananca șase mese mici pe zi”. Totodata, numeroase persoane cauta "diete usoare pentru slabit/ diete de slabit rapid". Problema acestor sfaturi dietetice este faptul că sunt mituri. În general, aceste mituri apar datorită dorinței noastre de a găsi un răspuns simplu la întrebarea “Ce lucru simplu pot face ca să slăbesc?”. Însă, răspunsul real este că nu există soluții rapide. Aceste mituri dietetice pot să vă afecteze stima de sine.

Sfaturile sunt atât de universale încât ne este greu să ne întrebăm cum de nu ar funcționa. Oamenii presupun că acestea sunt adevărate, iar când dau greș, se învinovățesc pe sine.

Iată o lista cu mituri dietetice:

1) Ar trebui să mănânci o porție mică de mancare la câte trei ore

Acest lucru a apărut, ca multe altele, bazându-se pe modul în care oamenii slabi mănâncă, iar apoi a fost transformat în sfat dietetic. Mulți oameni slabi mănâncă porții mici și frecvente. Însă aceștia nu verifică la ce oră să mănânce, ci mănâncă atunci când simt nevoia. În loc să verificați ceasul, învățați ce semnale vă dă corpul că este timpul să mâncați. Dacă considerați că mâncatul la câteva ore poate fi benefic dietei dumneavoastră, aveți grijă câte calorii mâncați pentru a nu trece de cantitatea zilnică necesară.

2) Nu ar trebui să mâncați după 7 seara

Acest lucru poate fi adevărat, cât și fals. Un studiu făcut pe cobai a concluzionat ca ora la care șoarecii au consumat caloriile a avut impact asupra creșterii în greutate. Șoarecii care mâncau în timpul orelor de somn au crescut în greutate mai mult decât cei care mâncau la ore regulate. Însă, ora 7 nu este o oră magică la care trebuie să va gândiți. Pierderea în greutate constă în limitarea caloriilor consumate, iar majoritatea oamenilor obișnuiesc să consume majoritatea caloriilor la prânz si seara și să consume gustări după aceea. Dacă reușiți să vă limitați caloriile pe care le consumați seara, acest sfat vă poate ajuta.

follol.com

3) Dacă beți 8 pahare de apă pe zi veți drena grăsimea

Acesta este alt mit ce are o sămânța de adevăr, dar nu din cauză că grasimea ar fi drenată. Apa nu drenează grăsimea. Un studiu a observat că oamenii care beau jumătate de litru de apa înainte de masă consumă cu 75-90 mai puține calorii.  Cei care beau apa au slăbit cu 2kg mai mult decât cei care nu beau apă.

4) Ar trebui să respectați dieta timp de șase zile, iar a șaptea să mâncați ce vreți

Această etică dietetică vă poate încuraja să mâncați prea mult a șaptea zi, chiar dacă o faceți fără intenție.

5) Orice cereale rafinate sunt rele pentru diete

Recent am observat că se pune din ce în ce mai mult accentul pe consumul cerealelor integrale în locul celor rafinate, cum ar fi înlocuirea pâinii albe cu pâine integrală. Cerealele integrale conțin mai multe fibre și sunt metabolizate mai lent decât cele rafinate, însă asta nu înseamnă că cerealele rafinate fac neapărat rău dietei dumneavoastră. Totodata, este de înțeles de ce unele persoane preferă cerealele integrale în locul celor rafinate.

getbio.ro/

6) Mierea este mai bună decât zahărul pentru pierderea în greutate

Mierea, deși are beneficii pentru sănătate, este doar zahăr sub altă formă. Ambele sunt carbohidrați. Din cauza că ambele sunt în principiu asemănătoare, acestea sunt digerate în același ritm. Diferență dintre miere și zahăr este că mierea conține mici urme de amino-acizi, vitamine și minerale, iar zahărul nu. Ar trebuit să consumați cantități foarte mari de miere pentru a vedea vreun beneficiu. În plus, mierea ar putea fi o alegere mai rea decât zahărul, pentru că o linguriță de miere conține 63 de calorii, față de una de zahăr care conține 48.

7) Ar trebui să eliminați cu totul carbohidrații ca să slăbiți

Cel mai bun mod de a aborda dieta este de a vă forma mesele din diferite grupe de alimente, inclusiv carbohidrați. Carbohidrații asigură energia necesară corpului dumneavoastră, inclusiv creierul și sistemul nervos. Diverite tipuri de alimente pot fi incluse în dietă, iar asta nu este valabil numai pentru carbohidrați, ci și pentru anumite cantități de grăsimi și proteine. Din moment ce mâncărurile vor avea calități nutriționale diferite, este responsabilitatea dumneavoastră să vă faceți o masă echilibrată, variată și moderată pentru a construi o dietă sănătoasă.

8) Ar trebui să mâncați un anumit număr de calorii pe zi

Nevoile nutriționale ale fiecărui individ variază de la o zi la alta, în funcție de nivelul de activitate, nevoile hormonale sau alți factori. Însă, cunoașterea aportului caloric ideal pentru a slăbi poate fi un avantaj. Ideea de bază este să nu vă infometați zilnic, deoarece acest lucru nu este sustenabil. Dacă nu vă hrăniți corpul cum trebuie, veți fi tentați să “trisati” atunci când sunteți foarte înfometați, deprivandu-vă astfel corpul de nutrienții de care are nevoie. Ideea pe care trebuie să o rețineți este: să nu acordați atenție dietelor nerealiste care sunt prea rigide pentru a fi urmate pe termen lung.

calivita.tuningland.ro

Top