Semne neobisnuite de deshidratare despre care trebuie sa stiti

Deshidratarea apare atunci când corpul nu are suficientă apa pentru a funcționa corespunzător. În timp ce deshidratarea ușoară poate fi doar inconfortabilă, deshidratarea mai severă poate duce la cheaguri de sânge, crize convulsive și alte complicații potențial letale. În mod evident, deshidratarea severă trebuie tratată cu promptitudine, dar chiar și deshidratarea ușoară poate avea efecte adverse asupra dispoziției și energiei.

Iată șase semne și simptome surprinzătoare de deshidratare:

1. Respirație urat mirositoare

Saliva are proprietăți antibacteriene, dar deshidratarea poate împiedica organismul să produca saliva suficientă.

2. Pielea uscată

Mulți oameni cred că persoanele care suferă de deshidratare transpira excesiv, dar, de fapt, pe măsură ce treceți prin diferite stadii de deshidratare, aveți pielea foarte uscată.

3. Crampe musculare

Deshidratarea este doar o cauză potențială a crampelor musculare, dar este important să le luați în considerare dacă aveți crampe în timpul exercițiilor fizice. Chiar și în anotimpurile reci, deshidratarea este posibilă dacă nu consumați suficiente lichide în timp ce practicati o activitate fizica. Simptomele pot fi mai usoare sau mai severe, dar deshidratarea poarta aceleasi riscuri, indiferent de temperatura exterioara.

4. Febră și frisoane

Dacă corpul dumneavoastră este sever deshidratat, puteți avea febră și frisoane. Febra, la rândul ei, poate agrava deshidratarea și cu cât este mai mare, cu atât mai deshidratați veți deveni. La sugari, se poate dezvolta așa-numita febră de deshidratare dacă există un aport insuficient de lichid. Febră la un copil este un motiv de îngrijorare. Adresați-vă medicului pediatru pentru îndrumări.

5. Poftele alimentare, mai ales pentru dulciuri

Când sunteți deshidratat, poate fi dificil pentru organe cum ar fi ficatul, care utilizează apă, să elibereze glicogen [glucoza stocată] și alte componente ale magazinelor dumneavoastra de energie, astfel încât să puteți obține pofta de mâncare. Poftele pentru dulciuri sunt mai frecvente, deoarece corpul poate întâmpina dificultăți în ruperea glicogenului pentru a elibera glucoza în sânge pentru a fi utilizată drept energie. De asemenea, nu este neobișnuit ca organismul să confunde senzația de sete cu foamea, ceea ce înseamnă că vă puteți simți o senzatie acuta de foame când tot ce aveți nevoie este apa.

6. Dureri de cap

Deoarece, de multe ori, nu este clar ce cauzează o durere de cap, beți un pahar de apă și continuați să consumați mai multe lichide în timpul zilei. Este o modalitate ușoară de a vă ușura durerea dacă deshidratarea constituie cauza.

Dacă sunteți însetat, sunteți deja deshidratat. Dar lipsa setei nu inseamna neaparat ca sunteti bine hidratat!

Iată două alte modalități de a verifica dacă corpul dumneavoastră este deshidratat:

  1. Utilizați două degete pentru a prinde pielea pe spatele mâinii, apoi lăsați pielea să revna in pozitia initiala. Ea ar trebui să revină la poziția normală în mai puțin de câteva secunde. Dacă pielea revine la normal mai lent, s-ar putea să fiti deshidratat.
  2. Dacă sunteți bine hidratat, urina va fi mai mult clară, cu o nuanță de galben (culoarea limonadei). Mai galben sau portocaliu sunt culorile "de avertizare" pe care trebuie să le urmăriți. Dacă vedeți aceste culori, începeți să beți lichide.

Sfaturi pentru a rămâne hidratat

Cand vine vorba de aport zilnic de apa, Institutul de Medicina recomanda ca majoritatea femeilor sa bea aproximativ 2,7 litri de apa pe zi (sau aproximativ 12 cani), iar majoritatea barbatilor aproximativ 3,7 litri pe zi (sau aproximativ 15 cani). Aceste totaluri includ apă obținută din alimente și băuturi cum ar fi ceai, lapte și suc de fructe.

Iată câteva sfaturi pentru a obține toate lichidele de care aveți nevoie și pentru a evita deshidratarea:

  • Păstrați sticla de apă la îndemână. Dacă se află lângă dumneavoastra, probabil că veti avea obiceiul să beti fără să va dati seama.
  • Încercați diferite ceaiuri. Sunt recomandate ceaiuri ce nu sunt îndulcite, care sunt disponibile în multe arome diferite. În timpul zilei, puteți savura ceaiuri cu gheață (cu o mulțime de gheață, dacă este cald afară) sau o cană de ceai de mentă sau ceai de musetel pe timp de noapte.

Deshidratarea la vârstnici

Persoanele vârstnice pot prezenta un risc mai mare de deshidratare din mai multe motive. Unii oameni în vârstă pot ajunge deshidratați cronic, dacă iau anumite medicamente, cum ar fi diureticele. Au un sentiment de sete diminuat sau uită să bea din cauza diferitelor afectiuni. Deshidratarea cronică la o persoană în vârstă poate duce la confuzie, scăderea tensiunii arteriale, amețeli și constipație. Dacă aveți o rudă în vârstă cu limitări ale mobilității sau probleme cognitive, asigurați-vă că le monitorizați pentru semne de deshidratare sau vorbiti cu îngrijitorii lor să facă acest lucru.

Top