Cum sa controlati un atac de panica

Atacurile de panică pot fi traumatizante. Aceste atacuri provin din anxietate profundă. Ele pot face dificilă respiratia și pot provoca, de asemenea, dureri în piept și amețeală. Uneori pot fi atat de proeminente incat veti fi tentati sa credeți că aveți un atac de cord. Un atac de panică poate dura doar câteva minute, dar vă poate face să vă simțiți speriat și neliniștit.

Înțelegerea atacurilor de panică

Un atac de panică și simptomele de anxietate pot să lovească brusc, din senin. În timp ce un atac de panică în sine poate fi scurt, poate duce la o teamă de durată de a nu avea un alt episod. Atunci când atacurile de panică și teama de a avea atacuri apar în mod repetat, persoana in cauza poate suferi de tulburare de anxietate. Din fericire, nu trebuie să trăiți cu teama atacurilor de panică. Există strategii specifice pe care le puteți utiliza pentru a vă ajuta să vă gestionați anxietatea și să vă controlați și simptomele fizice.

Atacuri de panică: cum să preluați controlul

Cel mai bun mod de a preveni atacurile viitoare de panică este prin a învăța cum să vă controlați anxietatea, astfel încât, dacă începeți să observați simptomele unui atac de panică, puteți să vă liniștiți mintea și corpul până când simptomele se estompează. Oamenii care suferă de atacuri de panică trebuie să învețe cum să facă față sentimentelor de panică. În timp ce medicamentele pot fi eficiente, terapia cognitiv-comportamentală este una dintre cele mai bune tehnici de gestionare a panicii și a anxietății. Aceasta presupune recunoașterea faptului că principala cauza de producere a panicii este alimentata de o gândire catastrofică orientată spre viitor.

Persoanele cu tulburare de panică trebuie să conștientizeze că gândurile lor declanșează o reacție fizică, care are ca rezultat un atac de panică. Pentru a obtine controlul asupra tulburarii de panica, este important sa invatam si sa practicam tehnici de management al anxietatii.

calivita.tuningland.ro

Strategiile pe care le puteți utiliza pentru a vă ajuta să reduceți atacul de panică includ:

  • Respirati încet și profund. Anxietatea vă poate determina să respirați foarte repede, ceea ce face ca simptomele mentale și fizice ale unui atac de panică să fie și mai rele. Când începeți să vă simțiți panicat, asigurați-vă că aveți respirații lente și profunde pentru a vă potoli mintea și corpul.
  • Ganditi pozitiv. Împingeți gândurile negative din minte și amintiți-vă că sunteți în control. Gândiți-vă la momentele când ați reușit să gestionați situațiile cu succes și să reduceți anxietatea.
  • Relaxați-vă mușchii. Anxietatea determină întregul corp să se tensioneze, așa că faceti un efort conștient de a relaxa fiecare mușchi de la degetele de la picioare până la gât și față. Nu așteptați un atac de panică pentru a începe să încercați aceste tehnici. Este important să folosiți aceste strategii în mod regulat și să învățați să vă gestionați anxietatea în etape treptate. Pe măsură ce deveniți mai încrezători că puteți reține un atac de panică, puteți să ieșiți mai relaxati pe ușă în fiecare zi.
Top