Alimente pe care trebuie sa le evitam cand suferim de artrita reumatoida

S-ar putea sa fi auzit ca o dieta echilibrata v-ar putea ajuta la ameliorarea simptomelor de artrita reumatoida (AR), cum ar fi durerile articulare, inflamatia si rigiditatea. Dar stiati ca exista si anumite alimente pe care ar trebui sa le evitati? Aceste alimente va pot agrava simptomele, creste riscul de a face complicatii si pot afecta cantitatea si tipul de medicamente pe care trebuie sa le luati. Cercetarea sustine puterea alimentelor cand vine vorba de administrarea acestei boli.

Intr-o analiza majora a studiilor care au explorat efectele diferitelor diete, publicata in noiembrie 2017, cercetatorii au concluzionat ca anumite tipuri de alimente pot diminua sau accentua simptomele artritei reumatoide. Puteti folosi alegerile alimentare in folosul dumneavoastra, pentru a va ajuta mai mult in controlul inflamatiei legate de AR in organism, care poate provoca dureri si inflamatie in articulatii, precum si vatamari ale inimii si ale altor organe.

Pe de o parte, doriti sa mariti aportul de alimente sanatoase, antiinflamatoare cum ar fi pestele, fructele, nucile si legumele. Dar, in acelasi timp, doriti sa evitati alimentele care produc inflamatia atunci cand puneti cap la cap o dieta sanatoasa.

Evitati aceste alimente pentru a ajuta la reducerea inflamatiei si la ameliorarea AR:

1. Alimentele ambalate cu grasimi saturate si grasimi trans

Inflamatia cauzata de AR creste riscul de boli cardiace. Mancarurile cu continut ridicat de grasimi saturate, cum ar fi branza, carnea rosie si gustarile procesate, ca chipsurile de cartofi, pot duce la cresterea colesterolului, riscului de boli cardiace si atac vascular cerebral. Mai mult de atat, grasimile trans ce se gasesc in mancarurile prajite, in margarina, gustarile procesate, produsele inghetate, biscuiti, gogosi si prajituri sunt cunoscute pentru declansarea unei inflamatii sistemice, in tot corpul. Cautati si evitati mancarurile care contin uleiuri partial hidrogenate pe eticheta. Limitarea acestor grasimi nesanatoase este importanta pentru sanatatea inimii, iar acest lucru poate ajuta, de asemenea, persoanele cu AR sa gaseasca o ameliorare a simptomelor.

2. Mancarurile procesate

O asa-zisa “dieta curata” care restrictioneaza alimentele procesate poate reduce inflamatia in organism. Un alt beneficiu suplimentar, dar important, al alimentatiei curate pentru persoanele cu AR? Pierderea in greutate, care poate usura presiunea asupra articulatiilor dureroase sau tensionate.

vegis.ro

3. Mancarurile sarate sau bogate in sodiu

Inflamatia asociata cu AR va poate afecta si inima, pe langa articulatii, conform unui studiu din decembrie 2014. Sodiul creste stresul asupra inimii prin mentinerea suplimentara a fluidelor in organism, lucru care poate duce la cresterea tensiunii arteriale. Intre timp, medicamentele pe baza de corticosteroizi pe care multi oameni le iau pentru a trata artrita reumatoida pot, de asemenea, determina organismul sa retina sodiu. Se recomanda limitarea cantitatii de sodiu pe care o consumati la 1500 de miligrame pe zi. Aveti grija mai ales atunci cand mancati in oras, intrucat majoritatea aportului de sare se face din mancaruri procesate sau mancarea de la restaurant.

4. Porumbul, soia, sofranelul si alte uleiuri bogate in acizi grasi Omega-6

Uleiurile bogate in acizi grasi Omega-6, inclusive uleiurile vegetale, pot agrava inflamatiile asociate cu AR. Un studiu publicat in aprilie 2012 a constatat ca reducerea aportului de Omega-6 la mai putin de 90 de miligrame zilnic ar putea contribui la ameliorarea simptomelor bolii cornice inflamatorii. Insa nu confundati sursele de acizi grasi Omega-6 cu alimente sanatoase bogate in Omega-3. Unele uleiuri, cum ar fi porumbul sau uleiul de masline, contin ambele tipuri de acizi grasi. In concluzie, ar trebui sa purtati o discutie cu medicul dumneavoastra nutritionist despre echilibrul corect al uleiurilor sanatoase din dieta dumneavoastra.

5. Bauturile si alimentele ce contin zahar

De asemenea, dietele bogate in zahar pot juca un rol important in dezvoltarea si inrautatirea afectiunilor autoimmune cum ar fi artrita reumatoida. De exemplu, un studiu publicat in ianuarie 2014 a constatat ca femeile care au baut mai mult de o bautura racoritoare cu continut de zahar pe zi sunt cu 63% mai predispuse sa dezvolte artrita reumatoida decat cele care au consumat mai putin de o bautura racoritoare pe luna. Acest rezultat a fost valabil indiferent de alti factori alimentari sau de stilul de viata. Desi, aceasta constatare nu inseamna ca zaharul provoaca AR, aceasta sugereaza totusi ca poate exista o legatura intre ele. Inspectati etichetele produselor alimentare si, de asemenea, cautati zaharul si sub alte denumiri, cum ar fi fructoza si zaharoza.

vegis.ro

6. Bauturile alcoolice

Se sugereaza ca o cantitate moderata de alcool ( mai putin de un pahar de vin sau bere pe zi) poate ajuta la scaderea riscului de a dezvolta AR in primul rand. Cu toate acestea, este o poveste cu totul diferta daca din nefericire ati dezvoltat aceasta afectiune. Desi resveratrolul, un compus care se gaseste in vinul rosu, poate ajuta la ameliorarea inflamatiei, este important sa limitati cantitatea de alcool pe care o beti atunci cand aveti AR. Multe dintre medicamentele care ajuta la ameliorarea durerii articulare nu se amesteca bine cu alcoolul. Acestea includ medicamente antiinflamatoare nesteroidiene (AINS), care cresc riscul de aparatile a problemelor la stomac, cum ar fi sangerari si ulcere.

Top