6 Strategii prin care va puteti feri de stres

Putin stres emotional poate fi sanatos. El poate fi considerat unul dintre factorii ce vă motiveaza să respectați termenele-limita și să realizați proiectele propuse. Dar cercetarile arata ca stresul cronic, stresul excesiv, poate fi la fel de daunator pentru inima dumneavoastra ca si o dieta bogata in grasimi, impreuna cu un stil de viata sedentar. Alte cercetări subliniază legătura dintre evenimentele stresante și riscul bolilor de inimă.

Un studiu publicat în mai 2015 în revista "Circulația: Calitatea și rezultatele cardiovasculare" a constatat că divorțul, un eveniment stresant, a crescut semnificativ riscul atacului de cord atât pentru bărbați, cât și pentru femei, dar mai ales la femeile care au fost divorțate de mai multe ori. De asemenea, stresul poate crește indirect riscul bolilor de inimă. Oamenii care sunt stresati au tendinta de a avea comportamente autodistructive. Ei pot să doarmă prost, să fumeze, să bea sau să bea in exces pentru a uita de probleme.

Un studiu egiptean, publicat în decembrie 2017 în Jurnalul inimii egiptene, a constatat că supraalimentarea a fost asociată cu un risc de atac de cord de 3,7 ori mai mare. În mod similar, o meta-analiză publicată în martie 2017 în Jurnalul European de Cardiologie Preventivă a constatat că insomnia a fost asociată cu un risc crescut de atac de cord și accident vascular cerebral. Vestea încurajatoare este că, deși stresul se poate simți ca și cum ar fi în afara controlului dumneavoastra, totul este controlabil. Dumneavoastra va creati propriul raspuns la stres, folosind puterea gandurilor proprii.

6 strategii de management al stresului de la experți in domeniul sănătății inimii

Pentru a vă ajuta să vă depășiți momentele de stres și să reduceți riscul bolilor de inimă, am adunat raspunsuri de la experții de vârf pentru cele mai bune strategii de stres. Iată ce funcționează pentru ei:

1. Controlați- respirația

Când sunteți stresat, dacă așteptați rezultatele testului la cabinetul medicului sau dacă vă pregătiți pentru o prezentare importantă la locul de muncă, este foarte important doar să vă urmăriți respirația. Concentrați-vă pe respirație pentru a redirecționa atenția de la ceea ce vă streseaza. Atâta timp cât va concentrati pe gândurile stresante, ele sunt reale pentru dumneavoastra. Dar în momentul în care vă redirectionati atentia, ele dispar.

Potrivit American Heart Association, exercițiile de respirație pot ajuta la gestionarea stresului și la scăderea riscului de boli de inimă. O modalitate de a vă concentra pe respirație este să respirați prin nas pentru o secundă, apoi expirați câteva secunde mai mult decât inhalați. Dar daca nu functioneaza din prima, sa nu il simtiti ca un esec de relaxare. Relaxarea vine odata cu eliberarea gandurilor si concentrarea, cu adevarat, pe respiratie. Practica naste perfectiune!

2. Luați pauze de la butonat

Când așteptați în linie la supermarket sau la cafenea, nu stati pe telefon. În schimb, acordatii creierului dumneavoastra o pauza. Creierii nostrii au nevoie de perioade de odihna naturale pe parcursul zilei pentru a recupera si a face fata urmatoarei provocari sau situatii. Nu le umpleți aceasta pauza cu atentia asupra telefonului.

3. Creați- un orar

Pentru a reduce stresul provocat de anumite activitati, incercati sa impartiti acea activitate in intervale de timp orar egale, pe parcursul intregii saptamani lucratoare. Astfel, presiunea pe care o puneti pe dumneavoastra va fi mai mica si implicit nivelul de stres va fi mai scazut. Totodata, beneficiul acestui tip de orar va permite sa fiti mai odihnit in momentul in care va apucati de activitate si veti observa cu o mai mare usurinta greselile ce pot aparea.

4. Prioritizați- lista de rezolvare a problemelor

Dacă sunteți o persoană care se simte presată pentru a îndeplini activitatile din lista de sarcini cât mai curând posibil, creați două liste separate: o listă de sarcini și o listă de rezolvare pentru viitorul indepartat, cu activități care pot aștepta. Cu ambele liste, puteti sa nu mai fiti îngrijorat că o să uitati ceva si nici nu o sa va mai simtiti stresat ca trebuie totul facut imediat.

5. Practicați un sport

Pentru a reduce stresul, unul dintre cele mai importante lucruri pe care le puteți face este să practicati o activitate fizica în fiecare zi. Timpul recomandat de 150 de minute săptămânale de activitate fizică moderată, cum ar fi mersul pe jos, produce endorfinele, substanțe chimice care vă ajută să vă simțiți mai calm și să dormiți mai bine, ceea ce ajută la menținerea la distanta a stresului.

6. Acordați- timp pentru distracție

Cu cât aveti mai mult grija de dumneavoastra și cu cât va distrati mai mult, cu atât vei reacționa mai puțin la stresul din exterior. Luați în considerare diferiti factori de stres din viața dumneavoastra și aflați cum să ii faceți mai plăcuti. În ansamblu, există multe instrumente diferite pentru reducerea stresului. Este un proces de tip incercare si concluzie, pentru a trece prin diferite activitati si a observa care functioneaza cel mai bine pentru dumneavoastra.

Top