Cum scadem nivelul colesterolului?

Eliminarea cărnii și a produselor lactate din dieta zilnică este o modalitate de a scădea nivelul colesterolului, deoarece grăsimile săturate care duc la creșterea acestuia provin, în principal, din produse de origine animală. În același timp, o dietă vegetariană vă poate reduce riscul pentru afecțiuni cronice de sănătate, cum ar fi obezitatea, hipertensiunea arterială, bolile cardiace și diabetul zaharat.

Este o dietă vegetariană sigură și nutritivă?

O dietă vegetariană adaptată nevoilor dumneavoastră în mod corespunzător poate fi sănătoasă din punct de vedere nutrițional, printr-o planificare foarte atentă. Iată câteva sfaturi pentru a vă asigura că primiți suficienți nutrienți esențiali:

Proteine

Puteți obține toate proteinele de care aveți nevoie dintr-o dietă vegetariană. Boabele de mazăre, alături de diferite legume și soia sunt toate surse bogate de proteine. Sursele bune de proteine vegetale includ boabe întregi, semințe, nuci și unele legume.

Fier

Un regim alimentar vegetarian vă poate pune la un risc crescut de deficit de fier. Asigurați-vă că obțineți suficiente surse de fier pe bază de plante, cum ar fi fasole uscată, spanac, fructe uscate și drojdie.

Vitamina B12

Această vitamină este importantă pentru reducerea riscului de boli de inimă, iar vegetarienii adesea nu obțîn suficientă vitamină B12, ceea ce le poate pune sănătatea în pericol. Aveți grijă să obțineți B12 prin includerea în dietă a produseor bogate în vitamina, cum ar fi laptele de soia sau cereale. Totodată, se recomandă și suplimente de vitamina B12, dar doar la indicațiile medicului.

Zinc

Acest mineral este important pentru creștere și dezvoltare. Cerealele, nucile și legumele sunt surse bune de zinc.

Sfaturi de gătit vegetarian pentru a reduce nivelul colesterolului

Chiar dacă o dietă vegetariană elimină alimentele de origine animală ca o sursă de grăsimi saturate, dacă aveți un colesterol ridicat, va trebui totuși să aveți grijă de sursele de grăsimi și de metodele de gătit care pot afecta nivelul colesterolului.

Evitați grăsimile trans

Multe uleiuri vegetale au hidrogen adăugat în ele. Aceste produse sunt bogate în grăsimi trans, care pot crește nivelul de colesterol. Citiți etichetele oricărui înlocuitor de unt sau ulei de gătit pe care îl alegeți pentru a evita grăsimile trans atunci când gătiți.

Limitați grăsimile săturate

Aceste grăsimi pot crește nivelul de colesterol și se găsesc în principal în produsele din carne și în produsele lactate cu conținut total de grăsimi. Dar aveți grijă că uleiurile de nucă de cocos si palmier să nu conțină grăsimi saturate.

Adăugați uleiuri sănătoase pentru inimă

Gătiți-va alimentele cu grăsimi nesaturate sănătoase, cum ar fi ulei de șofran, porumb, ulei de măsline, ulei de răpită și ulei de arahide, pentru a ajuta la scăderea nivelului de colesterol.

Încercați gătitul scăzut în grăsimi

Puteți să puneți apă în loc de ulei, sau să folosiți doar o cantitate foarte mică de ulei de măsline. Gătitul la aburi și fierberea sunt mai bune decât prăjirea atunci când urmăriți cantitatea de grăsimi și calorii din dieta dumneavoastră. Când coaceți, puteți reduce cantitatea de ulei, înlocuind-o cu apă sau suc sau mere.

Dietă vegetariană: Mâncarea în oraș

Menținerea unei dietei vegetariene poate fi o provocare. Iată câteva sfaturi pentru a vă ajută în a o respectă:

Planificare în avans

Gândiți-vă la ce fel de restaurant doriți să mergeți, astfel încât să aveți mai multe opțiuni bazate pe plante. În plus față de alte specificuri, restaurantele cu specific italian, chinezesc, mexican, thailandez și japonez tind să aibă mai multe selecții de feluri vegetariane.

Sunați înainte

Întrebați despre meniu când faceți rezervări. Discutați cu ospătarul dumneavoastră. Nu presupuneți că știe daca alimentele preparate sunt sau nu sunt vegetariene. Fiți conștienți de cerințele dumneavoastră dietetice pentru a evita surprizele în timpul mesei.

Discutați despre alegerea dietei vegetariene

Membrii familiei și prietenii care nu sunt familiarizați cu o dietă vegetariană pot încerca să vă descurajeze deoarece consideră că o dietă fără alimente de origine animală nu este sigură sau nutritivă. Iată câteva modalități de a obține sprijinul necesar:

Explicați-le

Fiți gata să explicați beneficiile unei diete vegetariene. Demonstrați-le membrilor familiei și prietenilor dumneavoastră că într-o dietă vegetariană echilibrată nu lipsește nici un nutrient, comparativ cu cele care includ produse de origine animală.

Nu predicați

Ați decis să urmați o dietă vegetariană deoarece considerați că este o alegere mai sănătoasă, dar nu vă așteptați să schimbați dieta altcuiva. Fiți răbdător. O dietă vegetariană poate părea o idee radicală pentru oamenii care nu sunt familiarizați cu ea. Fiți responsabil. Nu vă așteptați că familia dumneavoastră să-și schimbe gustul și obiceiurile alimentare și să înceapă să facă feluri de mâncare doar pentru dumneavoastră. Fiți pregătit să vă gătiți singur, să vă faceți cumpărăturile proprii și să aveți ingredientele pe bază de plante de care aveți nevoie.

Împărțiți-vă mâncarea

Odată ce ați convins familia că o dietă vegetariană este sănătoasă, pregătiți o masă vegetariană o dată pe săptămână pentru a o savura împreună cu ei. Arătați-le că o dietă vegetariană poate fi, de asemenea, apetisantă și sănătoasă.

Dacă sunteți îngrijorat de nivelul colesterolului, adoptarea unei diete vegetariene este o opțiune bună de luat în considerare. Dietele vegetariene au un conținut scăzut de grăsimi săturate și sunt bogate în fibre, toate putând ajuta la scăderea colesterolului. O dietă vegetariană atent planificată de către medicul dumneavoastră este bună pentru inimă și poate include toți nutrienții importanți de care aveți nevoie.

Top