Iaurt pentru diabet: este un tip mai bun decat altul?

Iaurtul are loc într-o dietă sănătoasă, dar dacă aveți diabet trebuie să il alegeți cu înțelepciune. El poate fi o importanta sursă de proteine. Cu toate acestea, multe soiuri au zahar adaugat. Chiar și soiurile inocente de iaurturi cu fructe pot fi deserturi în deghizare. Trebuie mare atentie cu iaurtul, deoarece este comercializat ca sănătos, dar poate conține mai mult zahăr decât o înghețată.

Beneficiile iaurtului pentru persoanele cu diabet zaharat:

Probioticele cum ar fi cele găsite în iaurt pot ajuta la controlul zahărului din sânge, iar consumul de lapte duce la un risc redus de diabet de tip 2.

Informatiile de pe eticheta:

Pentru a vă asigura că alegeți un iaurt sănătos, fiti atenti la citirea informatiilor nutriționale. Nu veți găsi niciodată un iaurt fără zahăr deoarece va avea întotdeauna lactoză, un zahăr natural găsit în lapte, dar verificați lista ingredientelor pentru zaharuri adăugate, cum ar fi siropul de trestie, sucul de fructe sau siropul de orez brun. In timp ce iaurtul cu un continut de grasime crescut poate fi o gustare sanatoasa, persoanelor cu diabet zaharat le este indicat sa opteze pentru soiul fara grasime sau cu continut redus. Medicii ii sfatuiesc pe diabetici să opteze pentru alimente cu conținut scăzut și fără grăsimi când este posibil, deoarece aceste persoane sunt expuse unui risc mai mare de boli de inimă.

Tipuri de iaurt:

1. Iaurtul grecesc

Iaurtul grecesc este, în general, o opțiune mai bună decât cel obișnuit, deoarece are mai puțini carbohidrați și mai puțin zahăr, lucru pe care oamenii cu diabet trebuie să îl caute întotdeauna. În plus, are mai multe proteine, ceea ce înseamnă că va oferi o mai lunga senzatie de satietate. De asemenea, proteinele ajută pancreasul să elibereze mai multă insulină. Cea mai buna alegere este iaurtul grecesc care are mai putin de 7 grame de zahar.

2. Iaurtul islandez

Iaurtul islandez este foarte asemănător cu iaurtul grecesc, atât în modul în care se face, cât și în profilul său nutrițional. Acosta se prepara prin tensionarea excesului de lichid și concentrarea proteinei, astfel încât produsul rezultat este mai mare în proteine de două până la trei ori în comparație cu iaurtul obișnuit. In cazul in care nu sunteti un fan al consistenței groase a iaurtului islandez și grecesc, incercati iaurturile grecesti de baut. Pot oferi niveluri mai ridicate de proteine si au o textura mai usoara.

3. Iaurtul probiotic

Unele tipuri de iaurt au niveluri mai ridicate de probiotice decât altele, iar cele care conțin bacterii prietenoase pot ajuta la stimularea sistemului imunitar și a sănătății gastro-intestinale. Pentru a vă asigura că beneficiați de aceste avantaje, căutați cuvintele "culturi vii și active" pe recipient. Bacteriile prietenoase vă ajută să vă îmbunătățiți nivelul de insulină atunci când aveți diabet de tip 2.

4. Iaurtul normal

Iaurtul normal poate fi o alegere excelentă pentru persoanele cu diabet zaharat (bonus: este de obicei mai puțin costisitor decât alte opțiuni), iar aceste iaurturi tind să fie mai mari în carbohidrați și mai scăzute în proteine comparativ cu restul. Dacă preferați iaurtul normal, întotdeauna optati pentru cel simplu și adăugați propriile fructe dacă simtiti nevoia de ceva dulce. Astfel, puteți controla ce se întâmplă și vă puteți asigura că adăugați doar fructoză naturală.

Top