Poate evitarea micului dejun sa cauzeze boli de inima?

Renunțarea la masa de dimineață poate reduce sănătatea cardiacă și creșterea cotelor pentru diabet zaharat. Adulții de vârstă medie, care sar în mod curent micul dejun, au mai multe șanse de a avea arterele inimii înfundate decât cei care se bucură de o masă de dimineață.

Persoanele care mănâncă micul dejun - în mod special unul consistent - sunt mai puțin predispuse să adăposteasca plachete în arterele lor. Plachetele sunt depozite de grăsimi, calciu și alte substanțe care se pot acumula în artere, ceea ce le face să se îngroasa și să se înguste - o afecțiune numită ateroscleroză. Ateroscleroza poate duce la atacuri de cord, accidente vasculare cerebrale și alte complicații.

Pentru mulți, depășirea micului dejun face parte dintr-un "grup" de obiceiuri proaste. Acești oameni tind să mănânce mult și să opteze, de exemplu, pentru alimente convenționale din punct de vedere nutrițional. Pe lângă aceasta, sărind micul dejun poate avea efecte negative asupra hormonilor care reglează pofta de mâncare, a zahărului din sânge și a insulinei (un hormon care reglează zahărul din sânge).

O briosa și o cafea sunt "mai bine decât nimic". Cu toate acestea, este recomandat ca micul dejun să includă un amestec sănătos de proteine, carbohidrați și grăsimi. Trebuie recunoscut că timpul este un obstacol. Mulți oameni se grăbesc dimineața și sfârșesc să mănânce un biscuit  în mașină. Dar micul dejun nu trebuie să fie extravagant pentru a fi sănătos. Alimentația unui mic dejun sănătos este de fapt o modalitate plăcută de a reduce riscul bolilor cardiace. Desigur, micul dejun nu este o soluție autonomă. El ar trebui să facă parte dintr-o dietă generală sănătoasă și alte obiceiuri bune, cum ar fi exercițiile fizice regulate.

Cateva sugestii: fulgi de ovăz cu nuci și fructe; toastul întreg de cereale cu unt de nuci; granola amestecată cu iaurt și fructe și felii de mere cu unt de arahide.

 

vegis.ro

Top