6 alimente pe care expertii in alimentatie nu le mananca

Cei mai mulți dintre noi sunt familiarizați cu alimentele tipice, cum ar fi sucul zaharat sau produsele prăjite, dar v-ați întrebat vreodată de ce se îndepărtează experții?

1. Carne tocata, slanina si carnati.

O dietă bogată în carne prelucrată ca slănină și cârnați cresc riscul de a muri de cancer sau boli cardiovasculare, potrivit unor studii recente. Carnea procesată, cum ar fi salamul, cârnații si slănina sunt mai bine lăsate pentru ocazii speciale sau rare ca o excursie la picnic sau un eveniment de familie. Ca și în cazul oricăror alimente procesate, aveți grijă de conținutul de sodiu. Ghidul dietetic recomandă limitarea sodiului la mai puțin de 2.300 mg pe zi - sau 1500 mg dacă sunteți de vârsta de 51 de ani sau mai mult sau dacă aveți hipertensiune arterială, diabet sau boli renale cronice.

2. Creatii de cafea zaharoase.

Aceste băuturi combinate la cafenele pot avea peste 400 de calorii și 15 linguri de zahăr. Spre deosebire de zaharurile naturale, cum ar fi cele găsite în fructe (fructoză), zaharurile adăugate - siropurile sau zaharurile adăugate la produsele alimentare în timpul pregătirii - pot fi dăunătoare pentru sănătatea dumneavoastra. De fapt, oamenii, cu zahăr adăugat consumat zilnic pot dubla riscul de deces din cauza bolilor de inimă. Nu sunt recomandate mai mult de sase lingurite sau 100 de calorii pe zi de zahar adaugat pentru femei si nu mai mult de 9 lingurite sau 150 de calorii pe zi pentru barbati. Dacă doriți să vă bucurați ocazional de un desert, este absolut perfect, dar cu siguranță nu ar trebui să fie o ordine zilnică sau chiar săptămânală.

3. Margarina.

Expertii au spus că evită alimentele trans-grase, care pot ridica riscul bolii cardiace prin creșterea nivelului colesterolului rău (lipoproteine cu densitate scăzută - LDL) și scăderea nivelului de colesterol bun (lipoproteine de înaltă densitate - HDL). Ei evită margarinele, deoarece cele mai multe sunt încă făcute cu uleiuri parțial hidrogenate, ceea ce înseamnă că sunt încărcate cu grăsimi trans. Expertii recomandă limitarea cantității de trans-grăsimi pe care le consumați la mai puțin de 1% din totalul caloriilor zilnice. Deci, dacă consumați 2.000 de calorii pe zi, sunt doar 20 de calorii. Și din moment ce cantități mici de grăsimi trans se găsesc în mod natural în anumite produse de origine animală, cum ar fi carnea și laptele, probabil că veți atinge pragul de 20 de calorii fără a ajunge la grăsimile trans produse în fabrică, ca cele găsite în unele margarine.

"Când fac din când în când un bun care necesită grăsimi solide, cum ar fi anumite deserturi sau un tort, folosesc întotdeauna unt. Untul conține o cantitate mare de grăsimi saturate, dar grăsimile trans sunt mult mai rele pentru sănătatea dumneavoastra", a afirmat un expert.

4. Produse de patiserie prelucrate.

"Termenul de valabilitate mă face nervos, prea mulți conservanți, prea multe substanțe chimice, prea puțin gust", afirma un nutritionist. O regulă bună este de a mânca mai puține alimente ambalate, procesate și mai multe alimente proaspete întregi, cum ar fi fructele, legumele, grăsimile și uleiurile sănătoase, carnea slabă și peștele.

5. Glazura conservata.

Acesta este un alt delict trans grăsime pe care expertii îl evită. "Speram ca interdictia propusa asupra trans-grasimilor artificiale sa fie finalizata in curand si nu va mai trebui sa ne facem griji mai mult despre produsele trans-grasime. Citiți întotdeauna eticheta produsului pentru informații despre grăsime trans. De ce? Deoarece chiar acum, le permitem companiilor să rotunjeasca trans grăsimile până la zero grame dacă produsul conține mai puțin de 0,5 grame pe porție.

"Trebuie întors ambalajul și să aruncați o privire pe etichetă pentru grăsimi hidrogenate sau grăsimi parțial hidrogenate - adică grasimi trans.

6. Cereale ambalate în zahar.

Reduceți consumul de zahăr cu acest sfat: "Dacă vă plac cu adevărat cerealele dulci și știți că nu sunt bune pentru dumneavoastră, amestecați-le într-un castron cu cereale cu un conținut scăzut de zahăr", a recomandat un specialist. Astfel primiti mai puțin zahăr pe porție.

Cum sa va schimbati gustul pentru alimentele "rele":

Un dietetician sau nutriționist înregistrat poate crea o dietă adaptată nevoilor dumnevoastra specifice, dar dacă aceasta nu este o opțiune, atunci personalizați gustul pe cont propriu, diluându-vă alimentele preferate.

Cum îți diluezi alimentele? Practic, după cum s-a menționat mai sus cu cereale zaharoase, amestecați jumătate din produsele rele cu jumătate din lucrurile bune. "Dacă aveți tensiune arterială ridicată și știți că alunele sărate nu sunt excelente pentru dumneavoastră, luați o mână de alune sărate și amestecați-le cu alune nesarate". Prin diluarea gustărilor nesănătoase, vă adaptați gusturile și deveniți treptat obișnuiți cu alimente mai sănătoase.

Un alt sfat de la experții noștrii: Acordați atenție frecvenței și cantității atunci când vă răsfățați cu un aliment nesănătos.

Top