Dieta pentru o digestie usoara

Digestia îngreunată sau indigestia are o mulțime de cauze printre care: mâncarea cu aditivi, de tip fast food, mâncatul în grabă fără a se mesteca suficient, mâncatul în exces, cosumul de toxice (alcool, țigări), unele medicamente cum sunt antiinflamatoarele nesteroidiene, aspirina, antibioticele, stresul, anxietatea și unele afecțiuni ale stomacului. Sugeram ca mesele să fie luate în cantitate redusă și de mai multe ori pe zi.

Să fie evitat mâncatul în picioare sau din mers, iar la o masă să fie combinate puține alimente, 2-3 maxim și să fie combinate acele alimente care sunt compatibile între ele. La masă vom evita consumul alimentelor „grele” precum carnea grasă, grăsimea de natură animală, lactatele grase, brânzeturile fermentate și alimentele cu conservanți și aditivi iar leguminoasele vor fi consumate fierte bine și în cantități mai reduse.

Pentru a se evita afectarea mucoasei stomacului nu se consumă toxicele cum sunt alcoolul, tutunul, cafeaua. In locul acestora, vom opta pentru alimente „ușoare” precum fructele, legumele, cerealele, preparate într-un mod cât mai simplu, adică fierte la abur, crude, coapte sau la grătară.

În prepararea alimentelor se pot adauga condimente aromate și ușor picante (busuioc, scorțișoară, piper, cimbru, ghimbir, ardei iute). Femeile vor evita condimentele picante în perioada ciclului. Pentru asigurarea hidratării organismului și stimularea digestiei se recomandă consumul de supe calde, apă de izvor sau chiar natural carbogazoasă și ceaiurile digestive.

Ceaiul este indicat să fie consumat cald pentru a stimula funcția detoxifiantă și digestivă!

vegis.ro

Top