Verificarea diabetului in 8 pasi

Efectuarea sarcinilor zilnice necesare administrarii diabetul de tip 2 pot fi copleșitoare. Iată cum puteți simplifica rutina. Gestionarea diabetului zaharat de tip 2 poate părea o listă fără sfârșit a mesei sănătoase, exerciții fizice, testarea glicemiei și administrarea de medicamente. Dar păstrarea sub control a diabetului nu trebuie să fie copleșitoare. Făcând câțiva pași simpli, puteți contribui la prevenirea sau întârzierea complicațiilor grave legate de diabet, inclusiv leziuni ale nervilor, pierderi de vedere, boli de rinichi și accidente vasculare cerebrale.

Pentru început, eficientizarea listei de control pentru diabet zaharat zilnic vă poate ajuta să il administrati mai bine. Începeți cu aceste lucruri esențiale:

1. Testați-vă zahărul din sânge și înregistrați-l într-un jurnal

Monitorizarea nivelului zahărului din sânge este o parte importantă a gestionării diabetului zaharat. Monitorizarea zilnică oferă feedback continuu despre nivelurile de zahăr din sânge și despre managementul diabetului. Citirile de zahar din sange va pot ajuta sa va ghidati deciziile despre ce sa manancati, cand si cum. Deasemenea, va ofera o perspectiva asupra dozarii adecvate a medicamentelor daca sunteti dependent de insulina.

Înregistrarea informațiilor într-un jurnal este vitală. Jurnalele dvs. devin un instrument care poate fi utilizat în timpul vizitelor la medicul dumneavoastră pentru a vedea cât de bine funcționează planul de gestionare a diabetului zaharat și pentru a efectua modificări dacă este necesar.

2. Luați medicamentul

Atunci când dieta și exercițiile fizice nu sunt capabile să mențină diabetul sub control, medicul dumneavoastră poate prescrie medicamente pentru a ajuta la controlarea glicemiei. Medicul sau un educator pentru diabet pot oferi recomandări de planificare a medicamentelor care se potrivesc cel mai bine pe baza istoricului medical.

armonianaturii.ro/

3. Inspectați-vă picioarele

Diabetul zaharat poate provoca o varietate de probleme la picioare, plecand de la circulația necorespunzătoare care vă poate afecta capacitatea de a lupta împotriva infecțiilor și afectarea nervilor, ceea ce poate provoca diminuarea intensitatii simturilor. Verificați-vă zilnic picioarele pentru a vă asigura că nu există răni, basici sau alte probleme. Problemele ordinare pot deveni mult mai grave dacă sunt lăsate netratate. In cazul in care aveți o circulație necorespunzătoare sau o leziune nervoasă, este posibil să aveți o vătămare sau o infecție la nivelul piciorului fără a o simți. Inspectarea zilnică vă permite să identificați problemele devreme și să obțineți un tratament.

4. Periați-va dintii regulat

Nivelurile ridicate ale zahărului din sânge pot afecta sănătatea orală. Nivelurile necontrolate ale zahărului din sânge pot duce la acumularea de placă și la creșterea riscului de gingivită și chiar de boală a gingiilor avansate. Este recomandat să vă spălați dinții timp de trei minute cel puțin de două ori pe zi, să folosiți ață cel puțin o dată pe zi și să efectuați controale dentare regulate la fiecare șase luni.

calivita.tuningland.ro

5. Rămâneți activ

Exercitiul este foarte bun pentru sanatatea generala si ajuta la scaderea nivelului de zahar din sange. Recomandarea generală este de 30 de minute de cel puțin cinci ori pe săptămână. În plus față de scăderea nivelului de zahăr din sânge, exercițiile fizice ajută la îmbunătățirea fluxului sanguin, stimulează energia, diminuează stresul si îmbunătățesc calitatea somnului.

6. Mâncați mese sănătoase și gustări

Nivelurile de zahăr din sânge sunt afectate direct de ceea ce mănânci și când. Planificându-vă mesele în fiecare zi, mai degrabă decât mancand ceea ce aveti la indemana poate face diferența în citirile de zahăr din sânge.

Există mai multe abordări ale planului de masă pentru diabet zaharat, pe care îl puteți folosi ca un ghid pentru a vă ajuta să mâncați sănătos. Este recomandat să lucrați cu un dietetician înregistrat pentru a vă ghida pe drumul cel bun cu opțiunile de alimentație și pentru a stabili o masă zilnică și un program de gustare.

getbio.ro/

7. Protejați-vă pielea

Diabetul poate provoca eruptii pe piele, infecții bacteriene sau fungice. Verificați-vă corpul, în special în pliurile de piele, cum ar fi sub-arbori, între degetele de la picioare și zona abdominală. Pastrati-va pielea curată și uscată. Dacă observați o rana, chiar și o tăietură minoră, curățați-o cu săpun și apă. Discutați cu medicul dumneavoastră dacă observați vătămări grave ale pielii sau aveți o afecțiune pe care nu o puteți trata singur. 8. Asigurati-va un somn bun. Un somn prost poate avea un impact negativ asupra metabolismului glucozei. Practicarea obiceiurilor sănătoase de somn vă poate ajuta să obțineți cantitatea de somn necesara corpului dumneavoastră. Este recomandat să mergeți la culcare în același timp în fiecare seară și să vă treziti în același timp în fiecare dimineață, chiar și în weekend. Puteți încerca, de asemenea, un ritual de somn de noapte pentru a vă ajuta să vă pregătiți corpul pentru somn, cum ar fi citirea unei cărți sau angajarea într-o altă activitate calmantă.

8. Asigurati-va un somn bun

Un somn prost poate avea un impact negativ asupra metabolismului glucozei. Practicarea obiceiurilor sănătoase de somn vă poate ajuta să obțineți cantitatea de somn necesara corpului dumneavoastră. Este recomandat să mergeți la culcare în același timp în fiecare seară și să vă treziti în același timp în fiecare dimineață, chiar și în weekend. Puteți încerca, de asemenea, un ritual de somn de noapte pentru a vă ajuta să vă pregătiți corpul pentru somn, cum ar fi citirea unei cărți sau angajarea într-o altă activitate calmantă.

calivita.tuningland.ro

vegis.ro

Top