Rezistenta la insulina - tot ce trebuie sa stiti

Daca aveti rezistenta la insulină, va poate crește riscul prediabetelor, diabetului de tip 2 și sindromului metabolic. Dar daca efectuati o schimbare de dietă și a stilul de viață puteti sa micsorati aceasta rezistenta. Carbohidrații, respectiv zaharuri și amidonuri regăsite în multe alimente reprezintă sursa principală de energie pentru organismul dumneavoastră. Sistemul dumneavoastra digestiv descompune carbohidrații în glucoză sau zahăr, care este apoi eliberat în sânge.

Cu ajutorul insulinei, glucoza este absorbita în celulele corpului dumneavoastra pentru a fi utilizată ca energie sau pentru depozitare. Dar dacă aveți rezistență la insulină, celulele dumneavoastră vor avea probleme în a absorbi aceasta glucoză, iar organismul va necesita mai multă insulină pentru a funcționa corect. Este posibil să depășiți rezistența la insulină. Dar, înainte de a face față acestei probleme, trebuie să înțelegeți ce este insulina și cum insulina afectează controlul glucozei din sânge.

Definirea insulinei: Modul în care hormonul ajuta la reglarea zaharului din sange

Insulina este un hormon produs de pancreas și joacă un rol important în metabolism. Pancreasul secretă, dupa masa, insulina în sânge. Insulina permite zahărului din sânge să intre în mușchi, celule și grăsime. Acest hormon este foarte important deoarece împiedică acumularea de zahăr în sânge. Cu cât mâncați mai mult, cu atât mai multă insulină va elibera corpul pentru a vă regla glicemia.

Intelegerea rezistentei la insulina 

Deși producția și eliberarea de insulină reprezintă un răspuns metabolic natural după masă, unii oameni nu utilizează corect insulina. Pentru a primi energie, celulele, grăsimile și mușchii trebuie să poată absorbi glucoza din sânge. Dacă organismul dumneavoastră nu răspunde bine la insulină, glucoza se poate acumula în sânge și poate crește nivelul de zahăr. Pentru a vă ajuta să mențineți un nivel normal al zahărului din sânge, pancreasul dumneavoastră compensează această rezistență eliberând mai multă insulină.

Efectele rezistenței la insulină asupra organismului variază de la o persoană la alta. Uneori, creșterea producției de insulină de către pancreas este suficientă pentru a depăși rezistența la insulină și a normaliza nivelurile de zahăr din sânge. Dar, alteori, pancreasul nu poate produce cantități suficiente de insulină pentru a depăși rezistența. Acest lucru declanșează creșterea nivelului de zahăr din sânge și alte probleme de sănătate.

Deși rezistența la insulină poate exista fără alt diagnostic, se referă și la anumite condiții de sănătate. Iată câteva:

Prediabet

Dacă pancreasul se luptă să producă insulină suficientă pentru a trata glucoza din corpul dumneavoastră, nivelul glicemiei dumneavoastră poate deveni ușor crescut și puteți dezvolta prediabet. Asta înseamnă că zahărul din sânge este mai mare decât în mod normal, dar nu este suficient de ridicat pentru a fi diagnosticat cu diabet.

Această afecțiune care afectează aproximativ 84,1 milioane de persoane este un precursor al diabetului de tip 2. Prediabetul este asociat cu un risc crescut de boli de inimă, accident vascular cerebral, probleme oculare și boli renale.

Diabetul de tip 2

În cazul prediabetelor, pancreasul dumneavoastră lucrează ore suplimentare pentru a secreta suficientă insulină pentru a vă regla glicemia. Dar dacă pancreasul dumneavoastra nu poate ține pasul cu cererea, rezistența la insulină poate progresa de la prediabet la diabetul de tip 2. Majoritatea persoanelor diagnosticate cu prediabet sfarsesc cu diabet de tip 2 în decurs de 10 ani.

Sindromul metabolic

Sindromul metabolic este, de asemenea, strâns legat de rezistența la insulină. Interesant este faptul că sindromul metabolic nu este o condiție în sine, ci mai degrabă o colecție de factori de risc metabolic care pot stabili stadiul diabetului de tip 2 și al bolilor de inimă. Rezistența la insulină este inclusă printre acești factori de risc, împreună cu tensiune arterială ridicată, niveluri anormale de colesterol, trigliceride înalte (o formă de depozitare a grăsimilor adesea legată de caracteristicile stilului de viață) și o circumferință mare a taliei.

bioherb.ro

Cauzele potentiale ale rezistentei la insulina:

Deși cauza exactă a rezistenței la insulină nu este cunoscută, anumiți factori au fost legați de această condiție. Acestia includ:

  • obezitatea
  • o dieta bogata in calorii, cu un continut ridicat de zahar
  • lipsa activității fizice
  • doze mari de steroizi
  • stres cronic
  • sindromul ovarului polichistic (PCOS) sau boala lui Cushing

Unii oameni sunt, de asemenea, expusi la un risc mai mare pentru dezvoltarea rezistenței la insulină. Aceste persoane pot fi cele care au:

  • un istoric familial de diabet de tip 2
  • o istorie personală a diabetului gestational
  • peste 45 de ani
  • o circumferință a taliei mai mare de 100 de centimetrii (bărbați) sau mai mare de 89 de centimetrii (femei)
  • o istorie de tensiune arterială crescută sau trigliceride înalte

Factorii de risc pentru rezistența la insulină sunt asemănători cu factorii de risc pentru prediabet și diabetul de tip 2. Modificările stilului de viață pot ajuta organismul să utilizeze insulina în mod corespunzător, ceea ce poate reduce riscul de apariție a diabetului zaharat.

Care sunt principalele simptome ale rezistentei la insulina?

Rezistența la insulină nu poate determina simptome vizibile, astfel încât să puteți avea rezistență la insulină și să nu o știți. Simptomele nu apar, de obicei, decât după ce ați dezvoltat prediabet sau diabet de tip 2.

Dacă nivelul glicemiei crește și aveți prediabet, simptomele pot include sete și foamete, oboseală și vedere neclară. Atunci când rezistența la insulină progresează spre diabetul de tip 2, este posibil să aveți și senzații de furnicături la nivelul mâinilor sau picioarelor.

armonianaturii.ro/

Cum este diagnosticata rezistenta la insulina?

Deși rezistența la insulină nu are, de obicei, simptome, medicul vă poate recomanda testarea glicemiei dacă aveți factori de risc pentru această afecțiune, cum ar fi obezitatea, stilul de viață sedentar sau tensiunea arterială crescută. Aceasta implică o serie de teste, care sunt identice pentru diagnosticarea prediabetelor și a diabetului de tip 2.

Testul hemoglobinei A1C

Acest test de sânge măsoară nivelul mediu al glicemiei pe o perioadă de două până la trei luni. El vă poate determina nivelul de zahăr din sânge și puteți ajuta medicul dumneavoastră să evalueze cât de bine gestionați diabetul. Un rezultat normal al testului A1C este sub 5,7%; rezultatele între 5,7 și 6,4% sunt prediabete; iar rezultatele egale sau mai mari de 6,5% sunt diabetul de tip 2. Veți repeta testarea la intervale diferite în decurs de trei luni pentru a confirma un diagnostic inițial.

Mai multe detalii despre hemoglobina glicozilata gasiti aici: http://primuldiagnostic.ro/analize-medicale/biochimie/item/317-hemoglobina-glicozilata-hemoglobina-a1c

Glucoza plasmatică în plasmă (FPG)

Nu veți consuma alimente sau lichide timp de cel puțin opt ore, iar medicul dumneavoastră va recolta sânge pentru a măsura nivelul zahărului din sânge după repaus. Dacă aveți un nivel crescut de zahăr in sânge, veți reveni câteva zile mai târziu pentru a repeta testul. Un nivel ridicat în mod repetat poate indica fie prediabet, fie diabet. Un număr sub 100 miligrame pe decilitru (mg / dl) este normal; un număr între 100 până la 125 mg / dL indică prediabet; un număr mai mare de 125 mg / dl indica diabetul de tip 2.

Testul de toleranță la glucoză (OGTT)

Medicul vă măsoară nivelul de glucoză din sânge, vă oferă un lichid zaharos de băut și apoi repetați testul la două ore după ce beți lichidul. Dacă după două ore nivelul glicemiei este mai mic de 140 mg / dl, nivelul glucozei din sânge este considerat normal. Un număr între 140 mg / dl și 199 mg / dl este considerat prediabet și un număr de 200 mg / dl sau mai mare este considerat diabet zaharat tip 2.

Ar trebui sa fiti testat pentru rezistenta la insulina?

Trebuie să fiți testat pentru rezistența la insulină dacă prezentați semne in a avea un nivel ridicat de zahăr in sânge. Din nou, nu există un test specific pentru confirmarea rezistenței la insulină. Dar dacă vă confruntați cu oboseală sau cu o foamete crescută, consultați-vă medicul. Testarea poate arăta un nivel ridicat de zahăr in sânge. Cu un diagnostic precoce, puteți lua măsuri pentru a ajuta la inversarea stării și pentru a evita diabetul de tip 2.

Dacă vă vedeți medicul pentru simptome, medicul dumneavoastră poate efectua un test aleatoriu de zahăr din sânge. Acest lucru se poate întâmpla dacă aveți simptome evidente ale diabetului zaharat și aveți factori de risc pentru rezistența la insulină și diabet, cum ar fi obezitatea, colesterolul ridicat sau tensiunea arterială crescută. Un test aleatoriu de zahar din sange poate fi finalizat oricand din zi. Rezultatele de peste 200 mg / dl pot confirma diabetul.

Rezistenta la insulina poate fi prevenita sau inversata?

Această afecțiune metabolică nu trebuie să progreseze la prediabet sau diabet de tip 2. Efectuarea modificărilor stilului de viață poate ajuta la inversarea rezistenței la insulină, astfel încât organismul dumneavoastră să poată răspunde corect insulinei.

Slăbiti

Un studiu a constatat că scăderea în greutate, combinată cu obținerea unui exercițiu regulat ar putea îmbunătăți sensibilitatea la insulină la persoanele obeze. Reduceți aportul de grăsimi și calorii și efectuati o activitate fizică. Faceți un exercițiu de intensitate moderată, cum ar fi ciclismul sau alergatul, cel puțin cinci zile pe săptămână. Alegeti activitățile pe care le găsiti plăcute.

armonianaturii.ro/

Urmati o dietă cu conținut scăzut de carbohidrați

Reducerea aportului de carbohidrați poate îmbunătăți metabolismul glucozei și poate reduce rezistența la insulină. Alte cercetări au arătat că trei mese cu conținut scăzut de carbohidrați într-o perioadă de 24 de ore ar putea reduce rezistența la insulina post-masă cu mai mult de 30%. Participantii la studiu au limitat aportul de carbohidrati la nu mai mult de 30 la suta. Deși este nevoie de mai multe studii pentru a confirma aceste rezultate, urmarea unei diete echilibrate care constă în porții moderate de carbohidrați și zaharuri poate îmbunătăți modul în care organismul dumneavoastră utilizează insulina și inversează rezistența la insulină.

Schimbați medicamentul doar cu supravegherea medicului

Este posibil să aveți rezistență la insulină dacă luați medicamente pentru a trata durerea și inflamația. Aceste medicamente determină ficatul să elibereze glucoză suplimentară. Vorbiți cu medicul înainte de a vă schimba medicamentele.

Renunțati la fumat

Tigările pot, de asemenea, să inverseze rezistența la insulină. Nicotina poate determina corpul dumneavoastră să producă glucoză suplimentară, ceea ce face mai dificilă controlul nivelului de zahăr din sânge.

Dormiti mai mult

Pentru o sanatate optima, este ideal sa dormiti intre sapte si noua ore per noapte. Vorbiți cu medicul dumneavoastră dacă aveți probleme cu somnul. Tulburarile de somn pot influenta in mod negativ rezistenta la insulina.

Gestionați nivelurile de stres

Când sunteți sub stres, corpul dumneavoastră produce cantități mai mari de cortizol, care este un hormon de stres. Acest hormon poate face ca mușchii și celulele să fie rezistente la insulină, ducând la creșterea zahărului din sânge. Ca urmare, stresul cronic poate crește riscul pentru prediabete și diabetul de tip 2.

armonianaturii.ro/

Cum sa va schimbati stilul de viata si dieta pentru a preveni si administra rezistenta la insulina

Rezistența la insulină nu înseamnă că veți dezvolta prediabete sau diabet de tip 2, dar acest lucru se poate întâmpla dacă nu vă modificați obiceiurile de dietă și stilul de viață. Consumul de carbohidrati cu moderatie, efectuarea exercitiilor fizice in mod regulat si renuntarea la obiceiurile proaste precum fumatul nu numai ca va pot ajuta sa evitati diabetul, dar previn si toate complicatiile de sanatate legate de boala, inclusiv boli de inima, accidente vasculare cerebrale, leziuni nervoase si probleme de vedere.

Top