Sarea si diabetul. Cum sa controlati cantitatea de sare din dieta zilnica?

Aveti nevoie de acest mineral in dieta dumneavoastra pentru diabet, dar prea multa sare poate fi periculoasa. Iata cum veti sti ca v-ati atins limita si cum sa detectati sarea din alimentele la care nu v-ati astepta. Sarea se poate ascunde in orice fel de aliment, de la paine la branza, si prea mult din acest ingredient va poate dauna inimii, o ingrijorare deosebita in cazul in care aveti diabet. Cand ati fost diagnosticat cu diabet, una dintre principalele griji a fost probabil legata de cum va veti monitoriza consumul de carbohidrati.

Asadar, v-ati gandit la cartofi, paine, fainoase si chiar fructe, insa exista, de fapt, inca un nutrient pe care toti cei diagnosticati cu diabet de tip 2 ar trebui sa-l aiba in vedere, si anume sarea. Lumea are diferite sugestii pentru inlocuirea acestui aliment, acestea incluzand: sare amara, sare fara sodiu sau inlocuitori de sare. Dar toate aceste alimente contin sodiu, nerecomandat pentru persoanele suferinde de diabet.  Este adevarat ca organismul nostru are nevoie de sare, fiind un electrolit necesar, un mineral care ajuta la stabilirea echilibrului dintre fluide si ajuta la asigurarea functionarii corecte a musculaturii si a sistemului nervos. Problema este ca 89% dintre adulti consuma prea multa sare. Cand corpul dumneavoastra nu poate elimina excesul de sare, acest lucru poate duce la o tensiune arteriala ridicata, iar aceasta, la randul ei, reprezinta un factor de risc pentru boli cardiace.

Diabetul si bolile cardiace: ce trebuie sa stiti daca va aflati la risc

Statisticile care asociaza diabetul si bolile cardiace sunt suficiente pentru a va convinge sa renuntati definitiv la sosul de soia. Conform unei analize, adultii cu diabet sunt de patru ori mai predispusi la deces din cauza unei boli cardiace, comparat cu cei care nu sufera de diabet. Acest lucru poate fi justificat si prin faptul ca oamenii cu diabet de tip 2 pot avea anumiti factori de risc care ii fac mai predispusi la aparitia bolilor cardiovasculare, cum ar fi tensiunea arteriala ridicata, un nivel ridicat al LDL-ului sau al colesterolului “rau”, excesul de greutate si un stil de viata sedentar.

Cercetarile au dovedit ca pentru adultii cu diabet de tip 2 ,care au consumat cea mai mare cantitate de sare, riscul de boli cardiovasculare a crescut cu mai mult de 200% fata de cei care au avut un consum de sare minim. Acest studiu a dovedit si faptul ca restrictionarea consumului de sare poate fi o solutie pe termen lung in prevenirea aparitiei complicatiilor ale diabetului.

Cat de multa sare este in regula sa consumati cand aveti diabet de tip 2?

Sarea si sodiul pot parea a fi acelasi lucru, insa nu sunt. Sodiul se refera la elemental natural, care este un mineral. Sarea, pe de cealalta parte, contine 40% sodiu si 60% clorura. Totusi, va puteti gandi sa va micsorati cantitatea de sare si sodiu pe care o ingerati. Aceasta decizie va reduce riscul de boli cardiovasculare.

Reducerea consumului de sodiu va poate scadea cresterea tensiunii arteriale, deci si a bolilor cardiace. Se recomanda oamenilor cu diabet sa-si limiteze consumul de sodium la 2,300 miligrame, ceea ce inseamna cam o lingurita de sare de masa pe zi, dar micsorand cantitatea si mai mult, la 1000 miligrame/zi, poate imbunatati tensiunea arteriala. Persoanele care sufera de diabet ar trebui sa se straduiasca sa consume doar 1,500 miligrame de sodiu in fiecare zi, insa, deoarece recomandarile variaza in functie de persoana, este important sa va consultati doctorul pentru a afla care limita vi se potriveste cel mai bine.

Poate parea dificil sa va ganditi si la sodiu cand deja sunteti concentrat pe a va asigura ca ingerati o cantitate corecta de carbohidrati la fiecare masa sau gustare. Cu si mai multe lucruri de care sa tineti cont, aceasta sugestie va poate deruta, dar merita. Reducerea consumului de sare si beneficiile aferente sunt universal valabile, fie ca suferiti sau nu de diabet. Pentru persoanele ce nu sufera de diabet, ingestia de sare nu trebuie monitorizata atat de atent. Totusi, este crucial pentru persoanele cu diabet.

Sursa de sare numarul 1 nu provine din solnita dumneavoasta, ci din mancatul la restaurante sau in alte locuri asemanatoare. De fapt, 70% din ingestia de sodiu a fost descoperita in mancarea din restaurant si in mancarurile procesate. Cel mai bun sfat este sa mancati mai mult acasa. Prepararea meselor acasa si limitarea mancatului la restaurant va vor scadea dramatic consumul de sare. Aveti in minte faptul ca daca produsul vine intr-o punga sau o cutie, exista o mare sansa sa existe un adaos semnificativ de sare in acea mancare.

Cumparaturile pot fi dificile la inceput, dar dupa primele cateva vizite la magazin in care va veti petrece timpul comparand etichete, totul va deveni foarte simplu.

Totusi, sodiul se poate ascunde in unele locuri surprinzatoare, cum ar fi:

  • Sosul marinat: O jumatate de cana servita poate contine in jur de 500 mg de sodiu, si puteti folosi mult mai mult de atat. Se recomanda sa va faceti propriul sos acasa prin prepararea rosiilor intr-un sos. Astfel puteti elimina complet sarea sau puteti folosi mai putin decat sugereaza reteta.
  • Fulgi de ovaz ambalati: Pachetele ce contin fulgi de ovaz cu diverse arome reprezinta o sursa la care nu ne-am fi asteptat, continand mai mult de 250 mg de sodiu. In loc sa cumparati aceste pachete, preparati-va proprii fulgi de ovaz acasa, aromandu-I cu fructe sau nuci, dupa pofta inimii.
  • Anumite condimente: In timp ce va adauga o mare savoare mancarii, mustarul si ketchup-ul pot fi de fapt surse importante de sare. Nu va vom indemna sa le faceti acasa, insa va putem sugera sa comparati etichetele cu valori nutritionale de la mai multe brand-uri si sa-l achizitionati pe acela care contine mai putin de 100 mg de sodiu per lingurita servita.
  • Painea: Aceasta reprezinta sursa numarul 1 de sodiu in dieta dumneavoastra si este un alt aliment la care este importanta compararea etichetelor cu valori nutritionale, din considerentul ca brand-urile difera foarte mult. De asemenea, puteti lua in considerare reducerea cantitatii de paine consumata sau inlocuirea completa a painii cu frunze de salata verde sau cartofi dulci copti. Cand cumparati paine, optati pentru aceea care contine mai putin de 200 mg de sodiu per felie.
  • Puiul: Un alt aliment soc, dar pasarile de curte reprezinta o alta sursa de sodiu de top. Acestea pot fi marite cu un mix de apa si sare pentru a le umfla. Acesta este un alt caz in care veti vrea sa cititi eticheta. Daca lista de ingrediente mentioneaza ceva legat de ‘’sare de mare”, atunci acesta este un semnal de alarma ca pasarea a consumat amestecul de apa si sare.
  • Branza: Un alt aliment care intra in top 10. O felie de 30 de grame poate contine mai mult de 150 miligrame de sodiu. Vestile bune sunt ca aceasta cantitate variaza in functie de tipul de branza. Un studiu a dovedit faptul ca branza procesata si branza fasii au avut cel mai ridicat continut de sare. Branza elvetiana este una dintre marile castigatoare cand vine vorba de continut scazut de sare, continand doar 53 de mg la o felie de 30 de g. Mozzarella este, de asemenea, o branza cu continut scazut de sare.
Top