6 Tratamente alternative pentru diabet

Când vine vorba de reglarea insulinei, există câteva abordări pe care le puteți încerca: să faceți sport în mod regulat, să consumați mâncăruri care au un index glicemic scăzut, să dormiți suficient, să vă menajați stresul și să respectați tratamentul medicamentos. Pentru unele persoane este destul de dificil să urmeze aceste indicații, iar de aceea își îndreaptă atenția către tratamente alternative. Nici nu este greu să găsiți astfel de tratamente: o simplă căutare pe Google va returna aproximativ 32 de milioane de rezultate.

Însă, cu atâtea informații eronate prezente pe internet, cum ne putem da seama care dintre acestea funcționează și nu ne pun în pericol sănătatea? Din păcate, pentru moment, nu s-a găsit un leac pentru diabet, dar există soluții neconvenționale pentru a vă ține sub control glicemia. Unele persoane cu diabet au dat peste acestea prin propria experiență și prin căutări personale.

În continuare enumerăm câteva tratamente care au fost urmate de persoane și au la bază sfaturi medicale:

1. Pepenele amar ar putea scade nivelul glicemiei

Unii medici sugerează consumul de pepene amar, acesta fiind cunoscut pentru faptul că poate reduce semnificativ rezultatul testului A1C. Unii pacienți au observat scăderea rezultatului de la 6,5 la 5,9 după trei luni în care au consumat acest fruct. Un studiu publicat în Jurnalul de Etnofarmacologie a punctat faptul că pepenele amar are un efect “modest” pentru scăderea nivelului de zahăr din sânge.

2. Suplimentele cu magneziu pot corecta deficiențele nutriționale

Dacă aveți diabet, știți deja că alimentele ce conțin fibră, proteine și grăsimi sănătoase sunt benefice atât pentru nivelul glucozei, cât și taliei dumneavoastră. Însă persoanele cu diabet ar trebui să adauge și magneziul în dietă, organismul având tendința de a avea deficiență de această minerală. Magneziul este important deoarece ajută insulina să transporte glucoza către celule, dând energie corpului. Rezistența la insulină previne acest proces.

Dacă nu este suficient magneziu pentru acest fenomen, atât insulina, cât și glucoza ajung la nivele ridicate. Excesul de glucoză este depozitat ca grăsime și contribuie la creșterea în greutate. De asemenea, magneziul activează sute de enzime ce controlează digestia, absorbția și utilizarea proteinelor, grăsimilor și carbohidraților.

3. Laptele cald cu scorțișoară și miere poate preveni fenomenul Somogyi

Fenomenul Somogyi este caracterizat de nivelul ridicat de zahăr în sânge dimineața. Acest fenomen apare datorită acumulării excesului de insulină în sânge pe parcursul nopții. Este rar întâlnit, însă este observat cel mai des la persoanele cu diabet tip 1, conform unui studiu publicat în 2013.

Acesta diferă de fenomenul Dawn, alt proces ce duce la creșterea nivelului de zahăr în sânge dimineața datorat activității hormonale ce apare în mod natural pentru a vă putea trezi. Acest fenomen are loc indiferent dacă aveți diabet sau nu. Astfel, această băutură poate preveni hipoglicemia pe parcursul nopții și hiperglicemia dimineață.

Însă această băutură ar putea să nu fie benefică pentru orice persoană așa că trebuie să vă sfătuiți cu diabetologul dumneavoastră înainte să încercați.

4. Scorțișoara poate scade nivelul de zahăr din sânge

Un studiu din 2013 a punctat că scorțișoara poate regula glicemia pacienților cu diabet zaharat de tip 2. De asemenea, aceasta poate reduce nivelul de colesterol “rau”(LDL) și nu afectează nivelul de A1C. Scorțișoara nu adaugă calorii dietei dumneavoastră, așa că vă puteți bucura de gustul dulce. Aceasta poate fi adăugată în iaurt, cereale, ovăz, brânză dulce de vacă, ceai și cafea.

5. Suplimentele cu picolinat de crom pot îmbunătăți producția de insulină

Un studiu sugerează că formă picolinata a cromului poate ajuta persoanele cu diabet tip 2 să-și imbunătătească valorile de A1C, tolerantă la glucoză, producția de insulină și colesterol. Deși nu se știe precis cum funcționează cromul, s-a observat că mineralul ajută răspunsul la insulina și astfel scade glicemia. În plus, persoanele cu deficiență de crom au glicemia ridicată sau au rezistență la insulină.

Se recomandă între 200 și 500 de micrograme de crom picolinat pe zi. O cantitate prea mare poate înrăutăți nivelul glicemiei.

6. Ceaiul verde poate regla glicemia și reduce riscul de diabet

Acest lucru se datorează polifenolilor, aceștia fiind antioxidanți ce pot stimula metabolismul și pot inhiba amilaza, care transformă carbohidrații în glucoză. Cercetătorii ce au publicat un studiu în 2016 unde au analizat 25 de comunități japoneze au concluzionat că includerea de ceai verde in dieta este invers proporțional cu riscul de diabet.

Ce trebuie să faceți înainte să urmați un tratament alternativ pentru diabet?

Deși aceste tratamente au avut în general rezultate bune, este important să vă sfătuiți cu medicul dumneavoastră înainte de a face schimbări majore a dietei și stilului de viață, în special când vine vorba de tratamente alternative. Din cauza că suplimentele nu sunt reglementate în același mod ca medicamentele, calitatea și dozajul acestora nu sunt foarte precise. Este important să luați în considerare că suplimentele pot interacționa în mod negativ cu medicamentația pe care o urmați. De exemplu, dacă doctorul nu știe ce suplimente luați, acesta vă poate prescrie medicamente pentru reducerea glicemiei, iar tratamentul vă poate scade prea mult glicemia.

Sunt și alți factori care pot afecta rezultatele acestor tratamente. De exemplu, dacă nu aveți dificienta de magneziu, este posibil ca suplimentele de magneziu să nu vă ajute, sau să trebuiască să luați o doză mai mare.

Recomandam ca inainte de aplicarea oricarui tratament sa va sfatuiti cu medicul dumneavoastra!

vegis.ro

Top