Fructe pentru diabetici: Ce trebuie sa stiti

Persoanele cu diabet zaharat de tip 2 știu că trebuie să acorde atenție aportului lor de carbohidrați. Dintre macronutrienții principali din alimente, respectiv proteine, grăsimi și carbohidrați, carbohidrații afectează în mod direct nivelurile de zahăr din sânge. Acestea sunt influentate si de catre carbohidrații din fructe. Dar un studiu publicat in august 2013 in British Medical Journal a analizat asocierea dintre diabetul zaharat de tip 2 si fructe si a constatat ca fructele pot fi inca o parte cruciala a unei diete bune pentru diabet.

Studiul, care a urmarit aproape 190.000 de oameni pe parcursul mai multor ani, a constatat că alimentatia bazata pe fructe întregi, în special afinele, strugurii și merele, reduce semnificativ riscul pentru diabetul de tip 2. Pe de altă parte, consumul crescut de sucuri de fructe crește riscul de diabet.

Înțelegerea carbohidraților din fructe

Ca și legumele, fructele conțin carbohidrați. Aveți nevoie de fructe pentru o dietă sănătoasă, dar cu diabet zaharat de tip 2 trebuie, de asemenea, să urmăriți carbohidrații. Totusi, alegerea celor mai bune fructe pentru diabet zaharat este mai mult decat numararea carbohidratilor. Este foarte important sa luati in considerare nutrientii benefici pe care anumite fructe le ofera. Fructele întregi sunt o sursă excelentă de antioxidanți. Ele au multe fibre si va ajuta sa va satisfaceti foamea. Ele adaugă, de asemenea, multă aromă unei diete pentru diabet.

Antioxidanții sunt importanți deoarece contribuie la prevenirea leziunilor celulare. Antioxidanții în dieta diabetică pot ajuta la reducerea inflamației cauzate de stresul oxidativ. Acest stres oxidativ poate contribui la complicațiile diabetului. Pentru a obține cei mai mulți antioxidanți, căutați fructe cu o varietate de culori strălucitoare și arome complete. Un studiu publicat în aprilie 2013 în Jurnalul Național al cercetării integrate în medicină a comparat persoanele cu diabet zaharat de tip 2 care au luat un medicament pe cale orală de diabet cu persoanele care au luat suplimente antioxidante în plus față de medicamente. După trei luni, grupul care a luat atât medicamentele cât și antioxidanții a avut un stres oxidativ mai mic decât grupul care a luat numai medicamente.

Spre deosebire de sucul de fructe, fructele întregi au totuși toată fibra. Acest lucru este deosebit de important pentru o dieta diabetică, deoarece fibrele nu sunt digerabile, așa că vă pot satisface foamea fără a vă crește nivelul de zahăr din sânge. Includerea mai multor fibre în dieta înseamnă mai mult control al glicemiei. Pentru a obține cele mai multe fibre, mâncați fructe, cum ar fi mere, pere și piersici cu tot cu coaja.

vegis.ro

Numărarea carbohidraților din fructe și alte sfaturi despre diabet

Daca aveți diabet zaharat de tip 2, înseamnă că trebuie să numărați carbohidrații pe care ii consumati. Recomandările publicate în ianuarie 2014 în revista Diabetes Care sugerează că "dovezile sunt insuficiente pentru a recomanda o cantitate exacta de consum de carbohidrați pentru toate persoanele cu diabet." Deci, este important să lucrați cu medicul dumneavoastra pentru a determina o cifra cat mai exacta si apropiata de nevoile pe care le intampinati.

Monitorizarea aportului de carbohidrati este importantă, așa cum este echilibrarea fructelor cu proteine și alte surse de carbohidrați sănătoși. Succesul se bazeaza pe numararea carbohidratilor si raspandirea lor pe tot parcursul zilei pentru a vă menține glicemia sub control. Discuția cu medicul dumneavoastră și rezultatul pe care îl obțineți din monitorizarea zahărului din sânge vă poate ajuta să învățați cum sa faceti distributia in mod optim. O bucată mică de fruct întreg are aproximativ 15 grame de carbohidrați, la fel ca o ceașcă de fructe de padure proaspete sau pepene galben. Același lucru este valabil și pentru o jumătate de pahar de suc de fructe sau o jumătate de pahar de fructe conservate sau congelate (atâta timp cât nu se adaugă zahăr). Fructele uscate sunt o altă sursă bună de fibre și antioxidanți, dar pot avea aceleași 15 g de carbohidrați în doar 2 linguri.

Dacă doriți să beți suc de fructe, beți doar 100% suc de fructe fără adaos de zahăr și încercați să-l limitați la o jumătate de cana pe porție.

Alegerea celor mai bune fructe pentru diabet

Luați în considerare aceste fructe bogate in antioxidanti ca cele mai bune opțiuni pentru o dietă sănătoasă:

  • struguri
  • mere
  • fructe de padure
  • citrice
  • ananas
  • mango
  • papaya
  • pepene galben
  • caise

Fructele colorate, aromate, din toate varietățile au un loc important în dieta dumneavoastră pentru diabet. Nu uitați să numărați carbohidrații și să mâncați fructe cu moderatie. Alegeți fructe întregi în locul sucurilor de fructe, deoarece acestea sunt mai bune pentru dumneavoastra, au un gust minunat și vă satisfac senzatia de foame.

vegis.ro

Top