Dulciurile fara zahar pot fi consumate in siguranta de catre diabetici?

Cunoasteti deja cat de important este sa numarati carbohidratii pe care ii consumati si sa limitati consumul de zahar cand suferiti de diabet, dar cum se potrivesc dulciurile fara zahar sau sugar-free cu stilul dumneavoastra de viata este mai putin clar. Iata ce trebuie sa stiti inainte sa consumati astfel de dulciuri :

Dulciurile fara zahar, desi nu contin zahar, contin carbohidrati, dar pentru controlul glucozei din sange, cercetarile sugereaza ca indulcitorii artificiali sunt de preferat in locul zaharului normal din dulciurile traditionale.

Dulciurile fara zahar au acelasi efect asupra zaharului din sange?

Daca stiti cum si in ce masura va puteti permite consumul acestora, puteti avea o perioada mai usor de suportat in timpul vacantelor si sarbatorilor, cum ar fi Pastele sau Craciunul, moment in care pofta de zahar loveste frecvent. In general, bomboanele fara zahar vor avea un efect mai mic asupra glicemiei decat omologul lor cu continut de zahar, insa asta nu inseamna ca daca acestea nu contin zahar, nu contin nici carbohidrati sau nici calorii.

Ce contin exact dulciurile fara zahar?

Diferenta majora intre dulciurile obisnuite si cele sugar-free este tipul de indulcitor folosit, insa in ceea ce priveste continutul de grasimi sau proteine nu exista diferente semnificative.

vegis.ro

Ce spun studiile despre dulciurile fara zahar?

In timp ce dulciurile sugar-free, in sine, nu au fost studiate indelung, indulcitorii artificiali pe care ii contin, in schimb, au fost studiati intens. O analiza a 37 de studii publicate in 2017 releva faptul ca indulcitorii artificiali au fost asociati cu o crestere modesta a riscului de diabet de tip 2, printre alte alimente. O alta analiza publicata in iunie 2016 spune ca prin consumul regulat de indulcitori artificiali, oamenii ce sufera de diabet se pot pune in pericol, deoarece acestia sunt asociati cu un risc crescut pentru obezitate, lucru care poate duce la inrautatirea intolerantei la glucoza. Acest lucru nu inseamna ca trebuie sa excludeti complet aceasta gama de dulciuri daca aveti diabet sau va aflati la risc pentru acesta.

Alte ceretari au aratat ca zaharul normal poate fi, prin comparatie, mai daunator pentru acesti indivizi. Un studiu publicat in iulie 2015 arata ca bauturile cu continut de zahar, spre deosebire de sucul de fructe sau de bauturile indulcite artificial, au fost cel mai puternic asociate cu incidenta diabetului de tip 2. Un alt studiu a comparat direct diferitele efecte ale acestor indulcitori, iar cercetatorii au descoperit ca, in timp ce consumul regulat, pe care l-au definit ca doua sau mai multe portii pe zi, al bauturilor indulcite artificial a fost asociat cu o crestere de 21% a riscului de diabet zaharat, in timp ce prin consumul frecvent de bauturi indulcite cu zahar obisnuit a dus la o crestere de 43% a riscului de diabet.

De ce dulciurile fara zahar pot prezenta o alegere buna pentru diabet?

Cand vine vorba de administrarea diabetului zaharat, expertii au fost de acord ca, cel putin pe baza dovezilor actuale, dulciurile fara zahar reprezinta o alegere mai buna decat bomboanele cu zahar obisnuit. Un alt beneficiu posibil? Dulciurile fara continut de zahar adesea, desi nu intotdeauna, contin mai putini carbohidrati totali, mai putin zahar si mai putine calorii decat dulciurile obisnuite. Acestea fiind spuse, este inca cruciala practicarea controlului portiilor, asa cum procedati cu toate alimentele din dieta dumneavoastra de diabet. Acest tip de dulciuri inca are potentialul de a va afecta nivelul de zahar din sange daca dulciurile contin, cum se intampla adesea, alcooli din zahar, care contin carbohidrati, dar intr-o mai mica masura decat zaharul. Cateva exemple din acesti alcooli din zahar sunt sorbitolul, xilitolul si manitolul. Daca consumati prea multi alcooli din zahar puteti experimenta simptome gastrointestinale.

Este, de asemenea, usor sa consumati mai multe dulciuri cu justificarea ca sunt fara continut de zahar, insa va pot produce ingerarea de mai multe calorii si de mai multi carbohidrati decat daca ati consuma dulciuri obisnuite cu zahar. Cititi intotdeauna eticheta cu tabelul ce contine date nutritionale pentru a vedea cat de multe calorii, carbohidrati si alcooli din zahar, daca este cazul, contin bomboanele. Sfaturi legate de consumul dulciurilor fara zahar cand vine vorba de administrarea diabetului.

vegis.ro

Inainte de a va apuca sa consumati acest tip de dulciuri, urmati acest ghid pentru a va asigura ca acestea nu va afecteaza nivelul de zahar din sange:

  • Incercati sa pastrati adaosul de zahar la cel mult 25 de grame pe zi daca sunteti femeie si nu mai mult de 36 de grame pe zi daca sunteti barbat. Nu trebuie neaparat sa inlocuiti toate dulciurile cu versiunile lor fara zahar, asigurati-va insa ca verificati eticheta fiecarui produs pentru a va asigura ca nu depasiti aceasta limita recomandata. Retineti ca daca aveti diabet zaharat, cu cat contine mai putine zaharuri, cu atat mai bine.
  • Concentrati-va pe controlul portiilor si scadeti frecventa consumului, indiferent daca optati pentru dulciuri fara zahar sau pentru cele obisnuite. In acest fel, veti fi in masura sa va satisfaceti poftele fara a depasi cantitatea recomandata de zahar sau de carbohidrati.
  • Limitati-va consumul de alcooli din zahar. Daca sunteti in cautarea unui loc in dieta dumneavoastra pentru consumul ocazional de dulciuri sugar-free, aveti grija la ingredientele precum sorbitol, xilitol si manitol. Pentru a afla cat de multi carbohidrati absoarbe organismul din acesti alcooli din zahar, impartiti numarul de grame de alcooli din zahar de pe eticheta nutritionala (numiti si polioli) la doi.
  • Atunci cand va alegeti dulciurile, luati in considerare si continutul de grasimi saturate. De exemplu, ciocolata fara zahar contine unt de cacao, care este bogat in grasimi saturate. Grasimile saturate pot creste nivelul de colesterol si ar trebui limitat la nu mai mult de 6% din totalul caloriilor zilnice.
  • Alegeti calitatea peste cantitate. In cele din urma, optati pentru o gustare care stiti ca va fi satisfacatoare, pentru a nu fi tentati sa mancati mai mult. Bucurati-va de gustarea dulce obisnuita pe care o doriti, planificati-o si savurati-o fara a lasa sentimentul de vinovatie sa va intrerupa acest prilej de a va bucura de o gustare.
Top