Beneficii si riscuri ale ceaiului verde pentru persoanele cu diabet

Când aveți diabet de tip 2, celulele corpului dumneavoastră nu mai pot absorbi eficient zahărul din sânge (glucoză), sursa principală de energie a organismului, datorită unei stări numită rezistentă la insulină. Rezistența la insulină duce la creșterea nivelului de glucoză din sânge (numită hiperglicemie), ceea ce crește riscul complicațiilor diabetului, inclusiv bolilor cardiace, insuficiență renală și afectarea nervilor (neuropatie). Alegerile pe care le faceți privind alimentele și băuturile pe care le consumați au un impact puternic asupra glicemiei.

Majoritatea cazurilor de obezitate și diabet au la bază consumul de zahăr adăugat, acesta fiind des întâlnit în sucuri carbogazoase și sucuri de fructe. Din acest motiv, unele persoane adaugă ceaiul verde în dietă.

Studiile care sustin consumul de ceai verde

Există o mulțime de studii asupra modului în care ceaiul verde poate fi benefic pentru pierderea în greutate și modul în care poate ajuta persoanele cu diabet tip 2 să aibă un nivel stabil al glicemiei. În general un plic de ceai verde conține 0 calorii. Atunci când pierdeți în greutate, vă crește sensibilitatea la insulină și aveți glicemia mai scăzută. Majoritatea studiilor susțin că 4 căni de ceai verde pe zi au efecte benefice pentru pierderea în greutate pentru persoanele cu diabet tip 2. La alt studiu, participanții au consumat 150 de mililitrii de trei ori pe zi timp de patru săptămâni și s-au observat efecte pozitive asupra rezistenței la insulină la persoanele cu diabet tip 2, cât și o creștere a HDL-ului ( “colesterol bun” ).

Deși studiile asociază consumul de ceai verde cu rezultate benefice, majoritatea doctorilor susțin că aceste rezultate nu sunt datorate exclusiv consumului de ceai. Aceștia susțin că este în continuare necesar să aveți o dietă echilibrată ce conține cantități mici de zahăr adăugat, carbohidrați simpli și grăsimi saturate. Unele studii susțin că persoanele care consumă ceai verde au șanse mai mici să dezvolte diabet de tip 2. Un studiu a concluzionat că persoanele din Japonia care consumau minim 6 căni de ceai verde pe zi aveau șanse cu 33% mai mici să dezvolte diabet de tip 2 față de persoanele care consumau o cană pe zi.

Ceaiul verde conține un antioxidant numit polifenol, care poate avea efecte anti-cancerigene si anti-inflamatorii. Polifenolii provin din plante și protejează celulele. Ceaiul verde conține câteva tipuri de polifenoli, aceștia reprezentând 40% din masa acestuia uscată. În plus, ceaiul verde poate avea efect calmant, deoarece conține L-teanina. Un studiu a concluzionat că L-teanina poate reduce anxietatea și tensiunea provocată de stres.

vegis.ro

Cat ceai verde ar trebui sa consumati daca aveti diabet?

Studiile sugerează că ceaiul verde nu are efecte negative, cât timp nu aduagati zahăr. Puteți încerca să adăugați ștevie, aceasta fiind un substituent al zahărului. Atunci când consumați ceai verde trebuie să aveți grijă la cafeină, deoarece aceasta poate afecta glicemia și tensiunea. Problemele de tensiune trebuiesc luate în serios, în special pentru că persoanele cu diabet tip 2 au de două până la patru ori mai multe șanse să aibe probleme cu inima. O metodă bună de verificare a modului în care reacționați la cafeină este să vă verificați glicemia înainte să beți ceai verde și după două ore dupa ce ati baut să vedeți dacă aveți glicemia în limite normale. De asemenea, puteți să vă luați și tensiunea la aceleași intervale.

Ceaiul verde conține 25-30 miligrame cofeină per 30 de grame, cel negru conține 25-48 mg de cofeină, iar cafeaua conține 95-165 mg. Însă dacă sunteți sensibili la cofeină, aceasta poate fi o problemă. De aceea este important să acordați atenție modului în care reacționați.

Alte ceaiuri recomandate

Diferența dintre ceaiul verde și cel negru este modul în care sunt procesate. Ceaiul verde este făcut din frunze proaspete, și nu fermentează. Ceaiul negru este complet fermentat. Unele persoane preferă ceaiul negru deoarece nu este la fel de amar ca cel verde. Comparativ cu ceaiul verde, cel negru are mai puțini antioxidanți și mai multă cafeină, dar acest lucru nu înseamnă că sunt alternative rele. Dacă sunteți sensibili la cafeină, ceaiurile pot fi o alternativă excelentă. Acestea pot avea si o aromă bogată. Dacă doriți ca ceaiul să nu conțină cafeină, puteți încerca ceaiul de scorțișoară, acesta având, de asemenea, mulți antioxidanți.

Există unele studii care sugerează că scorțișoara în cantitate mare poate ajuta la reglarea glicemiei pentru persoanele cu diabet tip 2.

vegis.ro

Top