Totul despre ceaiul verde: beneficii si riscuri

Unul dintre cele mai populare tipuri de ceai este ceaiul verde. Si nu este doar pentru gustul sau. Ceaiul verde este considerat ca fiind una dintre cele mai sanatoase bauturi disponibile, beneficiile sale avand recunoastere internationala.

Istoria ceaiului verde

Ceaiul verde se face prin frunze uscate cu aburi de la o planta numita Camellia sinensis, care este aceeasi planta folosita pentru a face ceaiuri negre si oolong. Ceaiul este un ritual pe care oamenii l-au practicat timp de secole, datând din anul 2737 î.H. în Asia. Chiar și atunci, oamenii au recunoscut proprietățile vindecătoare ale ceaiului. În aceste zile, ceaiul verde continuă să fie baut în cantități mari, dar devine și el un ingredient de excepție pe cont propriu și poate fi găsit sub formă de supliment sau enumerat ca ingredient activ pe diferite produse.

Ce contine ceaiul verde?

Ceaiul verde este in mod obisnuit preparat pe baza de apa, ceea ce înseamnă că nu conține macronutrienții obișnuiți ce se găsesc în alte alimente și băuturi. Nu conține grăsimi, carbohidrați sau proteine și nu există calorii în ceaiul neîndulcit. Isi obține reputația sa sănătoasă de la compuși numiți catechine. Aceste catechine sunt considerate a fi responsabile pentru furnizarea potențialului de combatere a cancerului, antioxidant, probiotic și benefic in stimularea metabolismului. Ceaiul verde conține, de asemenea, potasiu, și dacă nu optați pentru un soi fără cofeină, nivele moderate de cafeină. O ceașcă de ceai verde are între 25 și 29 miligrame de cafeină, ceea ce o plasează în spatele ceaiului negru, ce contine intre 25-48mg.

Ceaiul negru trece printr-un alt proces de fermentație decât ceaiul verde și vine cu un set propriu de beneficii pentru sănătate, inclusiv un risc redus de a avea diferite tipuri de cancer și boli cardiovasculare. Ceaiul negru are, de asemenea, proprietăți antiinflamatorii, dar nu la fel de mult ca ceaiul verde.

vegis.ro

Care sunt posibilele beneficii pentru sănătate ale consumului de ceai verde?

Protecție împotriva bolilor cardiace

Nu s-au efectuat multe studii pe termen lung, dar cele care au fost finalizate sugerează că ceaiul verde poate ajuta la scăderea tensiunii arteriale (hipertensiune arterială) și menținerea colesterolului sub control, reducând astfel riscul de apariție a bolilor de inimă. Un studiu japonez a constatat că persoanele care au consumat cinci sau mai multe cești de ceai verde în fiecare zi au avut un risc cu 26% mai mic de a suferi de boli cardiovasculare în decursul unei perioade de 11 ani, în comparație cu persoanele care au băut doar o ceașcă pe zi.

Colesterolul inferior

Ceaiul verde a fost demonstrat ca alternativa ce provoaca scăderea nivelului colesterolului rău (LDL), ridicând în același timp tipul bun (HDL).

Risc redus de diabet

Un studiu a constatat ca persoanele care au baut cel putin sase cesti de ceai verde pe zi au fost cu 33% mai putin probabile sa dezvolte diabet de tip 2 in comparatie cu cei care au baut doar o cana pe saptamana.

Care sunt posibilele efecte secundare ale consumului in exces de ceai verde?

Deși ceaiul verde este, în general, considerat sigur și sănătos datorită numeroaselor sale beneficii dovedite, ca și în cazul oricăror alimente sau băuturi, excesele pot fi daunatoare. Deoarece ceaiul verde conține cafeină, consumul fara limita poate duce la semne clasice de supraconsumare a cofeinei, cum ar fi senzația de nervozitate și probleme cu somnul. Consumul de ceai verde sub formă de concentrate poate, de asemenea, să dăuneze ficatului. Un studiu a constatat că femeile care au luat extract de ceai verde în fiecare zi au dezvoltat nivele ridicate de enzime hepatice, ceea ce ar putea indica faptul că celulele din ficat au fost deteriorate.

Totodata, stați departe de ceaiul verde dacă aveți o afecțiune cardiacă, alte afecțiuni cardiovasculare sau insuficiență renală și limitați aportul la cel mult două cești pe zi dacă sunteți gravidă sau alăptați.

planturia.ro

O analiza asupra diferitelor tipuri de produse pe baza de ceai verde

Chiar dacă nu sunteți un fan al gustului ceaiului verde, îl puteți găsi în zeci de produse. O scurtă excursie la magazin (orice magazin alimentar, nu doar un magazin de produse alimentare de sănătate) va duce la găsirea ceaiului verde în:

  • Ceaiul preparat clasic
  • Pudra
  • Băuturi imbuteliate
  • Suplimente
  • Produse pentru pierdere in greutate

Experții avertizează să nu se exagereze cu suplimentele și produsele de scădere în greutate. Dacă pierderea în greutate este obiectivul dumneavoastra, asigurați-vă că verificați eticheta produsului. Ceaiul simplu este întotdeauna o alegere mai buna decât versiunile îmbuteliate îndulcite, care pot avea o mulțime de zaharuri adăugate. Ceaiurile îndulcite și ambalate vin adesea în porții mai mari decât ceaiul clasic, neîndulcit, ceea ce înseamnă că au un potențial mai mare de a duce la creșterea în greutate.

Top