Cele mai bune gustari pentru un nivel al colesterolului ridicat

Cum ne confruntam cu un colesterol marit? Pentru persoanele care au un colesterol ridicat, fiecare muscatura contează, inclusiv cele mici, între mese. S-ar putea să vă gândiți că tăierea gustărilor este calea de urmat, dar mâncarea la intervale regulate este de fapt importantă pentru normalizarea nivelului de zahăr din sânge și menținerea metabolismului în mișcare pe tot parcursul zilei. Gustarile sunt, de asemenea, o modalitate foarte bună de a include alimente care pot ajuta la scăderea colesterolului, atâta timp cât alegeți cu înțelepciune. Doar pentru că nu puteți manca chipsuri, cartofi prăjiți, gogoși, prăjituri și biscuiți nu înseamnă că sunteți blocați in alegeri fără gust.

Iată opt gustări sănătoase, care sunt bune și pentru sănătatea inimii:

vegis.ro

1. Fibre si cereale integrale

Porumbul și popcornul sunt considerate ambele cereale integrale, ceea ce înseamnă că sunt bogate în fibre, care pot ajuta la scăderea colesterolului. Nu numai că popcornul are mai multă fibră decât pâinea integrală de grâu sau orezul brun, dar este, de asemenea, o gustare cu conținut scăzut de calorii atunci când este preparată corect și mâncată cu moderatie. Pentru o aromă mică, încercați un spray de ulei de măsline și o cremă de brânză.

2. Nucile au grăsimi sănătoase

Nucile pot fi o opțiune bună de gustare atunci când doriți să scădeți colesterolul. Cercetările au demonstrat că înlocuirea grăsimilor saturate cu alternative precum migdale, bogate în grăsimi mononesaturate, nu numai că scad LDL (colesterolul" rău "), dar sunt și o strategie ideală pentru prevenirea oxidării LDL, o etapă recunoscută în procesul aterosclerotic. Nucile sunt o altă alegere bună dacă aveți colesterol ridicat. Doar amintiti-va ca nucile sunt bogate in calorii, asa ca asigurati-va ca va rezumati la o singura portie (nu mai mult de 24 de migdale sau 14 jumatati de nuca).

3. Legumele cu hummus sunt bogate în vitamine

Nu numai că sunt excelente pentru dumneavoastra dacă aveți colesterol ridicat, deoarece sunt pline de fibre si vitamine. Sunt, de asemenea, scăzute în grăsimi, sodiu, colesterol și calorii, toate contribuind la boli de inima. Nu trebuie neapărat să treceți la o dietă vegetariană pentru a scădea colesterolul, dar asigurați-vă că mâncați legume într-o gamă largă de culori pentru cele mai multe beneficii pentru sănătate. Încercați să le împerecheați cu hummus, pe care îl puteți cumpăra preparat sau făcut acasă, din năut sau fasole albă. Hummusul oferă o doză consistenta de fibre, proteine și antioxidanți, printre alte beneficii.

vegis.ro

4. Chipsuri din cartofi de casă

Oamenii tind să ia în considerare limitarea cartofilor atunci când vine vorba de menținerea controlului colesterolului. Si într-adevăr, este cel mai bine să evităm gustările tradiționale de grăsimi și prăjituri, pe care le știm cu toții și le iubim, dacă colesterolul este o preocupare. Dar cartofii înșiși au un conținut scăzut de calorii, sunt bogati în fibre și umpluti cu potasiu, un mineral util în menținerea tensiunii arteriale. Alegeti versiuni coapte de chips-uri de cartofi și, dacă puteți, sa le pregătiți acasă. Se condimentează ușor, cu ulei de măsline extra-virgin și plante aromatice, cum ar fi rozmarin, înainte de a le pune în cuptor.

5. Fibrele limiteaza valorile colesterolului

Nu vă gândiți la fulgii de ovăz ca la o gustare doar pentru micul dejun: Ii puteți mânca în orice moment al zilei pentru a ajuta la scăderea colesterolului. Făina de ovăz conține o fibră solubilă, specifică, care micsoreaza colesterolul și il ajuta să treacă prin sistemul digestiv fără a fi absorbit în organism. In plus, legaturile dintre fibre si acizii biliari ajuta la excretie, contribuind la producerea de suc biliar, ceea ce duce la scaderea colesterolului LDL.

6. Fructele sunt gustări bogate in pectină și potasiu

În loc să mancati bomboane, satisfaceți-va dorința de zahăr cu fructe, care poate ajuta la scăderea colesterolului. Merele, căpșunile, strugurii și citricele conțin cantitățile mari de pectină, un tip de fibră care poate scădea nivelul de colesterol LDL. Clementinele reprezinta o alegere deosebit de bună deoarece conțin și potasiu, care poate ajuta la controlul tensiunii arteriale.

getbio.ro/

7. Supa de legume cu fasole este bogată în fibre

Supa nu ar putea fi primul lucru care va vine în minte ca si gustare, dar poate fi o alternativa rapida, ușoara și satisfăcătoare, care are un conținut scăzut de grăsimi saturate, mai ales atunci când este o supă de legume umplută cu fasole. Fasolea furnizează fibre și proteine solubile pentru a ajuta la stoparea foamei (și nevoia de manca alimente mai puțin sănătoase). Legumele oferă nu numai o mulțime de vitamine, ci și minerale și fitonutrienți, sănătoși pentru inimă, in schimbul a foarte puține calorii. Căutați versiuni cu conținut scăzut de sodiu în magazinele alimentare sau pregătiți-vă de acasă.

8. Pâinea de grâu este cea mai indicata pentru controlul colesterolului

Painea din grâu integral este cea mai bună pâine pentru o dieta cu un conținut scăzut de colesterol. Pâinea integrală de grâu are și alte beneficii: doar o felie vă oferă aproximativ două grame de proteine și două grame de fibre. Indiferent dacă optați să o preparati acasa sau sa o cumparati gata facuta, este recomandat sa inlocuiti painea alba, pentru a vă menține colesterolul sub control.

vegis.ro

Top