Tipuri de vitamina D recomandate pentru persoanele cu diabet

Probabil ați auzit de puterea vitaminei D, cunoscută și sub numele de vitamina soarelui. Puteți obține vitamina D fie prin razele soarelui, care vă stimuleaza corpul sa produca vitamina D, fie prin anumite alimente sau suplimente. Vitamina D este o vitamină solubilă în grăsimi așa că, atunci când o obțineți din dieta dumneavoastra, o veți absorbi cel mai bine împreună cu o hrană care conține grăsimi, cum ar fi migdalele, untul de arahide sau avocado. Vitamina D este importantă pentru sănătatea dumneavoastră. Cercetările sugerează că aceasta va poate ajuta pe toate planurile, in ceea ce priveste corpul dumneavoastra, de la performanțele atletice la bolile de inimă și poate chiar ajuta la protejarea împotriva diabetului de tip 2.

Ce face vitamina D pentru corp și sănătate?

Vitamina D joacă multe roluri importante în organism și vă ajută să va mențineți oasele, articulațiile și dinții sănătoși, precum și sa aveti un sistem imunitar care funcționează corect. Vitamina D ajuta la absorbtia calciului in organism pentru a promova cresterea osoasa. Unele studii observaționale sugerează că vitamina D poate juca un rol și în prevenirea anumitor boli și tulburări, cum ar fi diabetul. Vitamina soarelui poate contribui, de asemenea, la menținerea sănătății: un studiu publicat în ianuarie 2014 a sugerat că deficitul de vitamina D este dăunător pentru sănătatea inimii. Acest lucru este important de remarcat deoarece persoanele cu diabet zaharat de tip 2 prezintă un risc mai mare pentru probleme cardiace. De fapt, Centrele pentru Controlul și Prevenirea Bolilor notează că persoanele cu diabet sunt de două ori mai predispuse să sufere un deces cauzat de boli de inimă decât persoanele fără diabet.

elefant.ro

Cum sunt conectate vitamina D și diabetul?

Un număr tot mai mare de studii sugerează o legătură între vitamina D și diabetul de tip 2. Cercetarile au descoperit ca persoanele cu deficit de vitamina D pot avea mai multe sanse de a dezvolta diabet zaharat. De asemenea, s-a observat că persoanele nou diagnosticate cu diabet zaharat de tip 2 tind să aibă valori mai scăzute ale vitaminei D decât persoanele fără boală. În cazul diabetului de tip 2, celulele pancreasului nu funcționează corect și se luptă să producă insulină suficientă pentru a ajuta la controlul nivelului de zahăr din sânge. Receptorii specifici din pancreas pot fi activati numai când este disponibilă suficientă vitamină D, ceea ce ne sugereaza ca vitamina D poate susține funcția pancreasului. De asemenea, un consum mai mare de vitamina D poate reduce riscul de apariție al diabetului de tip 2, potrivit unei revizuiri publicate în Jurnalul European de Nutriție Clinică.

Ce nu stim încă despre beneficiile vitaminei D pentru diabet

Sunt necesare mai multe cercetări în acest domeniu, deoarece Asociația Americană a Diabetului constată că nu există dovezi suficiente pentru a recomanda utilizarea de rutină a vitaminei D pentru a îmbunătăți controlul glicemiei la persoanele cu diabet zaharat. Totodata, trebuie mentinut un nivel constant al vitaminei D, care este cuprins de la 20 până la 30 nanograme per mililitru. Obținerea suficienta a vitaminei D poate, de asemenea, să ajute la reducerea rezistenței la insulină, care este semnul distinctiv al diabetului de tip 2, a constatat un studiu publicat în iulie 2015 în Jurnalul Mondial al Diabetului. Acest lucru poate ajuta la prevenirea apariției diabetului de tip 2. Totuși, este important să fie revizuite dovezile științifice cu o lentilă critică. O mare parte din cercetare s-a concentrat asupra studiilor observaționale și epidemiologice, care ilustrează o asociere între vitamina D și diabet și nu dovedesc cauzalitatea.

Ce factori pot duce la o deficiență de vitamina D?

Deși sursa optimă de vitamina D este lumina soarelui, poate fi o provocare pentru a obține această doză zilnic, mai ales în timpul lunilor de iarnă. Va trebui să fiți in aer liber în timpul orelor de vârf, de obicei între orele 10:00 și 3:00, și sa ramaneti în bataia razelor pentru 10 minute, utilizand protecție solară! S-ar putea să vă luptați pentru a obține suficientă vitamină D dacă nu aveti suficientă lumină solară, pentru că numeroase persoane petrec o parte semnificativă a zilelor în interior. Persoanele cu pielea întunecată prezintă un risc mai mare de insuficiență de vitamina D, deoarece pielea acționează ca o protecție solară naturală, încetinind producția de vitamina D.

vegis.ro

Ce alimente sunt bogate in vitamina D si prietenoase cu diabetul?

Pe lângă lumina soarelui, o altă modalitate excelentă de a lua mai multă vitamină D este din alimente. Sursele alimentare ce contin vitamina D includ peștii grași (cum ar fi somonul, heringul și tonul), alimentele fortificate (lapte, iaurt și unele tipuri de cereale) și ouă, precum și cantități mai mici din unele brânzeturi și unele tipuri de ciuperci. Dacă nivelul sanguin al vitaminei D este prea scăzut, medicul va poate recomanda un supliment.

Care este doza de vitamina D recomandata pentru persoanele cu diabet zaharat?

Obiectivul zilnic de admisie a vitaminei D pentru majoritatea adulților este de 600 de unități internaționale (UI), iar adulții peste 70 de ani au nevoie de puțin mai mult, 800 UI, potrivit Institutului Național de Sănătate. Persoanele cu diabet zaharat nu fac excepție.

Dar ce formă de vitamina D este cea mai bună? Este sugerat să optați pentru picături, emulsii, pulberi sau capsule pentru a crește șansele de absorbție. Este recomandat să alegeti D3 deoarece este absorbit și utilizat mai bine în organism decât D2, deoarece diferența dintre acestea este că vitamina D2 trebuie să treacă printr-o etapă suplimentară de conversie pentru a fi utilizată de organism, ceea ce înseamnă că organismul absoarbe mai puțin. Vitamina D2 este potrivită pentru vegani, în timp ce vitamina D3 este, de obicei, produsă dintr-o sursă animală. In doze mari, vitamina D3 poate fi mai eficace.

vegis.ro

Cum determinam daca administram o cantitate prea mare de vitamina D?

Luați în considerare un articol publicat în iunie 2017, care a analizat datele observaționale a mai mult de 39.000 de participanți la un sondaj bazat pe administrarea de vitamina D. În perioada 2013-2014, 18% au luat mai mult de 1.000 de UI vitamina D zilnic, iar 3% au luat mai mult decât limita superioară tolerabilă de 4.000 UI zilnic. Obținerea unei cantitati prea mari de vitamina D poate fi asociata cu un risc sporit de fracturi și căderi la vârstnici și de un risc de aparitie mai mare a pietrelor la rinichi atunci când consumul mai ridicat de vitamina D se realizeaza alături de calciu. Dacă nu sunteți sigur dacă primiți suficientă sau prea multă vitamină D, consultați-vă medicul, care vă poate supune la o serie de teste pentru a determina deficitul sau excesul de vitamina D.

Top