6 Mituri despre un stil de viata vegetarian

Sunteti de parere că o dietă vegetariană nu va poate furniza suficiente proteine pentru a avea parte de o alimentatie sanatoasa? Este exact opusul! Pe lângă faptul că vă oferă toate substanțele nutritive de care aveți nevoie, o dietă vegetariana poate duce la multe beneficii pentru sănătate. Consumul de legume poate ajuta la scăderea riscului pentru anumite tipuri de cancer, pe lângă reducerea riscului de boli de inimă, diabet zaharat de tip 2 și osteoporoză. Iar un studiu publicat în iunie 2017 a constatat că un stil de viata vegetarian poate ajuta la pierderea în greutate și la îmbunătățirea metabolismului.

Totuși, multe dintre așa-numitele „consecinte” despre consumul vegetarian sunt false.

1. Un stil de viata vegetarian va garanteaza scaderea in greutate

O dieta vegetariana adaptata corect nevoilor dumneavoastra va poate ajuta sa slabiti. Dar pierderea in greutate nu este o garantie. O mulțime de alimente, de la chipsuri de cartofi până la deserturi, nu conțin produse de origine animală. Dar dacă pierderea în greutate este obiectivul dumneavoastra, trebuie să va adaptati la acest nou stil de viata intr-un mod corespunzator.

vegis.ro

2. Zaharul din fructe este mai daunator decat cel rafinat

Așa cum sugerează și numele, o dietă vegetariană ar trebui să includă o mulțime de legume și fructe, așa cum ar trebui să o facă aproape orice regim alimentar. Este o idee bună să aveți niște fructe sau legume la fiecare gustare sau masă pentru a vă alimenta corpul cu o mulțime de fibre, vitamine și minerale. Și nu trebuie să vă temeți de zahărul din fructe. Există o mare diferență între zahărul natural și adaosul de zahăr. Prăjiturile, bomboanele și alte deserturi au în mod obișnuit zahăr adăugat in ele. Pe de altă parte, fructul conține fructoza zahărului natural. Alaturi de acesta vin o mulțime de vitamine, minerale și fitonutrienți, substanțe din plante care vă ajută să vă mențineți sănătoși și să preveniți bolile.

De exemplu, o para conține 131 de calorii, potrivit Departamentului Agriculturii, și este o sursă bună de vitamina C, care asigură imunitatea, și un aport excelent de fibre.

3. O dieta vegetariana este foarte limitativa

Nu trebuie să trăiți numai cu tofu și legume dacă adoptati un stil de viata vegetarian. Este recomandat sa incercati si să experimentați alimente și arome noi. Încercați fructe și legume neconvenționale. Veți fi fericit că ați făcut-o atunci când degustati noile arome.

vegis.ro

4. Este greu sa iti dezvolti masa musculara cu un stil de viata vegetarian

Mulți oameni cred că atleții nu pot obține proteine suficiente din plante pentru a isi extinde capacitatea musculara, dar acest lucru este complet fals. Multe opțiuni vegetariene oferă o cantitate mai mare de proteine decât carnea și chiar mai multe vitamine, minerale și antioxidanți. Trebuiesc mancate intre 20 si 30 de grame de proteine la fiecare masă principală. Asigurați-vă că aveti un consum de carbohidrati in mod constant. Este indicat sa ii consumati pe cei din cereale integrale, fructe si legume. Carbohidrații sunt esențiali și oferă energie pentru diferite activitati.

5. Soia este daunatoare

Soia este una dintre proteinele pe bază de plante, adică conține toți cei nouă aminoacizi esențiali. Nu este nevoie să o asociati cu proteine complementare pentru ca organismul să o folosească eficient. Consumul de alimente din soia poate chiar ajuta la scăderea riscului de cancer mamar. Și, deși este unul dintre cei opt alergeni comuni, prevalența alergiilor de soia la copii este de numai aproximativ 0,4%, potrivit unui articol publicat în iulie 2010.

planturia.ro

6. Un mod de viata vegetarian nu este sanatos

Aceste diete sunt potrivite pentru toate etapele ciclului de viata, inclusiv copilarie si adolescenta. Mancarea vegetariana ofera un avantaj pentru vegetarieni, in special copii si adolescenti. Acestia sunt mai feriti de riscul de a fi supraponderali sau obezi. O dietă bine echilibrată este esențială pentru reducerea riscului aparitiei diferitelor boli. Medicul sau dieteticianul dumneavoastra va poate recomanda o dieta adecvata pe baza stării individuale, a stilului de viață și a metabolismului.

vegis.ro

Top