6 greseli comune efectuate de persoanele cu diabet

Activitatea fizică poate ajuta la prevenirea diabetului zaharat, atâta timp cât o efectuați în mod corespunzător. Evitați aceste greșeli comune în sala de gimnastică pentru un antrenament mai sigur și mai eficient. Nu există nici o îndoială că exercițiile fizice sunt bune pentru dumneavoastră, dar persoanele cu diabet trebuie să țină cont de câțiva factori pentru a rămâne în siguranță. Unii oameni, de obicei cei cu diabet zaharat de tip 1, pot prezența hipoglicemie atunci când depun efort fizic, în timp ce alții raportează hiperglicemie dacă nu au un program de exerciții fizice constant și coordonat.

Dar nu va lăsăți descurajați de experiențele neplăcute ale altor persoane. Asigurați-vă că sunteți activ și mâncați sănătos. Aceste lucruri vă vor ajută la prevenirea progresiei bolii. O analiză publicată în decembrie 2016 a constatat că riscul de apariție a diabetului de tip 2 scade cu 26% dacă practicați 150 de minute de sport pe săptămână. Acest lucru este în concordanță cu ceea ce recomandă Asociația Americană de Diabet (ADA): Doar 30 de minute de exerciții aerobice moderate, cinci zile pe săptămâna, pot ajută organismul să folosească insulină mai eficient. La acest avantaj se adaugă scutirea de stres, îmbunătățirea tensiunii arteriale și a nivelului de colesterol și stabilizarea glicemiei, printre alte beneficii.

Un alt studiu publicat în decembrie 2016 sugerează în special că mersul pe jos timp de 10 minute după consumarea de alimente poate reduce nivelul glucozei din sânge cu 22%. Exercițiul de intensitate moderată presupune în a fi capabil de a vorbi, dar nu și de a cânta în timpul exerciților. Exercițiile intense implică pauze scurte de respirație și să nu puteți spune mai mult de câteva cuvinte înainte de a lua o pauză de câteva minute. Se recomandă, de asemenea, persoanelor cu diabet zaharat să includă formarea de forță fizică în rutină lor de exerciții pentru un mai bună control al glicemiei.

donaonline.ro

Cu aprobarea medicului dumneavoastră, nici un tip de exercițiu nu este în afară limitelor. Ciclismul, mersul pe jos, urcarea pe scări și greutățile de ridicare sunt idei bune. Dar fiți deschiși la încercare și la eroare pentru a vedea la ceea ce corpul dumneavoastră răspunde cel mai bine și pentru a evita aceste șase greșeli de exercițiu:

1. Netestarea glicemiei în prealabil

Cunoașterea nivelului de zahăr din sânge înainte de a începe exercițiile este crucială. Se recomandă evitarea exercițiilor fizice dacă nivelul glucozei este de 250 miligrame (mg / dl) sau mai mare. Totodată, nu se recomandă nici când este mai mare de 300 mg / dl și nu este prezentă cetoza. (Cetoza, care poate fi detectată cu un test de cetonă, apare atunci când organismul nu are suficientă energie pentru glucoză, conducând la arderea grăsimilor stocate pentru energie și formarea substanțelor numite cetone). Pe de altă parte, dacă nivelul dumneavoastră este sub 100 mg / dl, mâncați mai întâi o gustare, cum ar fi o felie de pâine prăjită sau un iaurt.

2. Omiterea pauzelor de apă

Deshidratarea, la care sunt supuse persoanele cu diabet, va determina creșterea nivelului de zahăr din sânge. Omiteți băuturile sportive, care sunt ambalate cu zahăr și carbohidrați, și aduceți cu dumneavoastră o sticlă de apă în sala de sport. Scopul este de a bea între 4-600 ml la fiecare 15-20 de minute sau ori de câte ori sunteți însetat.

3. Nu uitați de kitul de urgență

Exercițiul fizic ajută mușchii să managerieze glucoza mai eficient, ceea ce duce la scăderea zahărului din sânge. Este un lucru bun pentru majoritatea persoanelor cu diabet zaharat, dar numai dacă nivelul zahărului din sânge nu scade sub limita inferioară. Aduceți un glucometru cu dumneavoastră, pentru orice eventualitate. O gustare cu 15 grame de carbohidrați, cum ar fi fructele uscate, ar trebui să va pună rapid în formă, dacă vă simțiți epuizat sau amețit după exerciții.

donaonline.ro

4. Purtarea de încălțăminte necorespunzătoare

Persoanele cu diabet trebuie să poarte șosete și pantofi care să se potrivească perfect pentru a menține picioarele protejate. Dacă obțineți o tăietură sau o zgarietură, ar putea fi mai greu pentru dumneavoastră să va vindecăți zona respectivă deoarece glicemia este crescută și aveți o circulație sanguină precară. Purtarea de pantofi care sunt confortabili și care se potrivesc nu numai că vă vor ajută să fiți mai activi fizic în fiecare zi, dar vă veți proteja de eventualele tăieturi sau de răni care nu se vindecă. Acest lucru este deosebit de important în lunile de vară deoarece picioarele dumneavoastră ar putea fi moi și predispuse la tăieturi și zgârieturi după o serie de antrenamente fizice.

5. Ignorarea mesajelor transmise de corpul dumneavoastră

Indiferent dacă aveți diabet sau nu, este important să ascultați de corpul dumneavoastră în timpul unui antrenament riguros. Dacă vă simțiți amețit, opriți-vă, recuperați-vă și începeți din nou când vă simțiți mai bine.

6. Lipsa satisfacției

Cea mai mare greșeală în ceea ce privește exercițiul fizic? Nu îl practicați. Activitatea fizică este dificilă pentru unii oameni pentru că nu găsesc nimic atrăgător sau plăcut în ea. Obiectivul dumneavoastră este să găsiti o activitate care v-ar face plăcere. Incercați o activitate socială la sală de gimnastică locală (dans, zumba) sau convingeți-vă un prieten pentru a merge împreună cu dumneavoastră timp de 30 de minute în fiecare dimineață. În acest fel, sunteți mai distras din punct de vedere social și nu vă concentrați prea mult pe cât vă displace exercițiul. Dacă vă place să vă bucurați de desfășurarea activităților fizice în acest fel, veți avea mai multe șanse să îl practicați în mod regulat și susținut. Astfel, veți avea o dietă sănătoasă care va va ajută să vă gestionați și mai bine diabetul.

Top