Cele mai bune lactate pentru a mentine stabile valorile zaharului din sange

Un raport publicat in iunie 2012 a analizat 47 de studii privind asocierea dintre diabetul de tip 2 si boala oaselor, numita osteoporoza. Ceea ce au descoperit autorii acestei analize va poate surprinde: majoritatea cercetarilor pe care le-au observat (26 de studii) au aratat faptul ca oamenii cu diabet de tip 2 au o densitate osoasa crescuta. De ce? Institutul National de Sanatate subliniaza faptul ca excesul de masa corporala este cunoscut ca fiind raspunzator pentru structura oaselor. Aproximativ 90% dintre cei ce sufera de diabet de tip 2 sunt supraponderali sau obezi.

Dar există o altă piesă a puzzle-ului, și asta înseamnă că persoanele cu tip 2 sunt expuse unui risc crescut de fracturi osoase, deoarece sunt mai predispuse la cădere. După cum subliniază Institutul National de Sanatate, leziunile nervoase și problemele de vedere pot fi vinovații din spatele accidentelor in timpul carora oasele pot fi mai predispuse la fracturare. Un studiu publicat în septembrie 2017 a constatat că adulții mai în vârstă, cu diabet de tip 2 prezinta, de asemenea, modificări ale structurii osoase, care sporesc riscul fracturilor. Și aici intervin lactatele.

Sunt o sursă excelentă de calciu și vitamina D, două substanțe nutritive care lucrează împreună pentru a construi oase sanatoase. Vitamina D mărește capacitatea corpului de a absorbi calciul. De asemenea, veți obține și alți nutrienți cum ar fi magneziu, fosfor (alți doi compuși osoși), potasiu și vitamina B12. Mai mult, lacatatele sunt un plus in dieta dumneavoastră dacă aveți diabet de tip 2, intrucat echilibrul dintre carbohidrati, proteine si grasimi din lactate este benefic pentru controlul zaharului din sange. Tipul de lactate potrivit poate fi un aliment de baza in mesele sau gustările dumneavoastra.

Dar ipoteza conform careia lactatele previn sau nu apariția diabetului inca pluteste în aer. De exemplu, un studiu publicat în aprilie 2018 a aratat ca în rândul adulților chinezi, consumatorii zilnici de lapte au avut un risc cu 12% mai mic de boală. Alte cercetări, publicate în noiembrie 2016 în domeniul nutriției, metabolismului și bolilor cardiovasculare, nu au găsit nicio legătură. Un al treilea studiu publicat in august 2015, a găsit o asociere între consumul de lactate fermentate (cum ar fi iaurtul) cu un risc mai scăzut de aparitie a diabetului de tip 2, mai degrabă decât lactatele în general. Și, cel mai important, trebuie integrat într-un stil de viață sănătos, deoarece iaurtul nu poate compensa anumite obiceiuri alimentare gresite.

donaonline.ro

Alegerea lactatelor atunci cand suferiti de diabet

Raionul de produse lactate este vast și este nevoie de o singura mișcare greșită și vă puteți trezi in cosul de cumparaturi cu ceva foarte dulce sau care vine la pachet cu grăsimi care pot crea probleme in ceea ce priveste nivelul de zahăr din sânge sau pot stimula creșterea în greutate. Pentru a alege alimentele potrivite, se sugerează alegerea laptelui de vaca, care va conține un profil mai favorabil al acizilor grași și anume mai multi acizi omega-3. Alegeți brânză de vaci și iaurt grecesc simplu, fără grăsimi pentru cel mai bun control al greutății.

În funcție de ce lactate consumati, acesta pot avea efecte diferite asupra glicemiei. De exemplu, laptele cu conținut scăzut de grăsimi are 13 grame de carbohidrați per cană, în timp ce un recipient de iaurt grecesc simplu, cu conținut scăzut de grăsimi are 8 g de carbohidrați, iar o felie de branza cheddar are aproximativ jumătate de gram de carbohidrați. Aceste sfaturi se aplică si dacă aveți prediabet, precursorul diabetului de tip 2 sau diabet de tip 2 confirmat.

Desigur, dacă optați pentru a renunța la lactate din orice motiv (intoleranță la lactoză, motive de mediu, nemulțumire), puteți obține calciu în dieta dumeavoastra si prin alte surse, cum ar fi broccoli și verdeturi cu frunze. Vitamina D se găsește în peștii grași, cum ar fi tonul și somonul. De asemenea, puteți crește consumul de alimente prin optarea pentru laptele cu origine neanimala, cum ar fi laptele de soia, migdale sau orez, care sunt bogate in calciu.

Care este procentul de grasime cel mai potrivit?

Pentru o lungă perioadă de timp, ați auzit că ar trebui să optați pentru produse lactate fără grăsimi. Sunt mai scăzute în calorii și nu conțin grăsimi saturate, ceea ce poate creste riscul bolilor cardiace. S-ar putea să fi auzit, de asemenea, despre cercetarea care sugerează că laptele cu conținut crescut de grăsimi poate fi, de fapt, benefic. De exemplu, cercetările din martie 2016 sugerează că un consum de grăsimi din lapte poate reduce riscul de diabet. Acestea fiind spuse, alegeți versiuni fără grăsimi sau cu grasimi, dupa preferinta, dar consumati-l cu moderatie.

In unele cazuri, unele grăsimi din lapte pot fi benefice. Se subliniază că prin consumul de lapte care conține grăsimi se va îmbunătăți, de asemenea, absorbția și utilizarea vitaminelor liposolubile A, D, E și K. Asadar se recomanda lapte cu puțină grăsime, din surse sigure, care au beneficii nutriționale (cum ar fi iaurt sau brânză), nu înghețata. Asta inseamna optarea pentru produsele cu continut scazut de grasime. Cu toate acestea, dacă utilizați iaurt în loc de maioneza într-un dressing, sau iaurt in loc de ulei atunci când coaceți, se sugereaza utilizarea lactatelor cu 4% grăsimi.

Rețineți că indiferent de ce utilizați, asigurați-vă că respectați aportul de grăsimi saturate la 10% sau mai puține in functie de calorii. Cineva cu o dietă de 2.000 de calorii ar rămâne la 20 g de grăsimi saturate. Trebuie să fiți conștient de aportul total de grăsimi saturate pe parcursul zilei pentru a evita să consumați cantități excesive.

Iată o listă a conținutului de grăsimi saturate din alimentele lactate populare:

• Iaurt grecesc cu conținut scăzut de grăsime (recipient de 200g): 2,5 g;

• Felie de brânză cheddar: 5 g;

• Lapte integral (1 cană): 5 g;

• Lapte slab in grăsime (1 cană): 1,5 g;

• Brânză de vaci cu conținut scăzut de grăsime (1 cană): 1,5 g;

donaonline.ro

5 Surse de lactate potrivite pentru persoanele cu diabet

Iată cinci opțiuni excelente care sunt sănătoase dacă aveți prediabete sau diabet.

Iaurtul grecesc. Luati un recipient cu iaurt bogat în proteine, cum ar fi cel grecesc sau islandez. Acestea sunt bogate in proteine, care sunt mai satioase si ajuta la stabilizarea zaharului din sange mai bine decat iaurtul traditional. Alegeți-l simplu, deoarece variantele aromate pot contine zahăr adăugat și îndulciti-l cu afine, căpșuni, zmeură sau mure.

Laptele de soia. În timp ce nu este tehnic un produs lactat, el oferă nutrienți asemănători cu cei din laptele de vaca dacă este fortificat cu calciu și vitamina D. O ceașcă conține aproximativ 7 g de proteine (laptele de vacă are 8), plus 30% din necesarul zilnic de calciu și vitamina D. S-a observat că alte tipuri de lapte pe bază de plante, cum ar fi nuca de cocos, orez sau migdale nu sunt la fel de bune, dacă te bazezi pe aceste băuturi pentru a-ți satisface necesarul de proteine.

Kefir. Această băutură fermentată de iaurt este o alegere excelentă deoarece oferă o sursă naturală de probiotice. Probioticele sunt cunoscute ca avand un efect pozitiv asupra sanatatii intestinale si au fost recent legate de nivelurile de glucoza si insulina imbunatatite in organism. Combinati o ceașcă (110 de calorii, 1,5 g de grăsimi saturate) de chefir simplu, fara arome, împreună cu micul dejun.

Brânza de vaci cu conținut scăzut de grăsime. O ceașcă de brânză de vaci conține 28 g de proteine de satietate, aproape la fel de mult ca un piept de pui mic. În plus, cu 28 g de proteină pe cană, veți obține 13,8% din necesarul de calciu pentru ziua respectivă. Asigurați-vă că alegeți versiuni cu continut mai mic de sodiu. Consumati-o ca un înlocuitor pentru iaurt la micul dejun sau combinati-o cu bucăți de fructe pentru o gustare.

Brânza. Brânza este de obicei mai bogata în grăsimi și sodiu comparativ cu iaurtul, deci optati pentru o brânză cu conținut scăzut de grăsimi și o consumati-o cu moderatie. Bucatile individual învelite, pentru o singură porție, vă pot ajuta să vă păstrați porțiile sub control.

Inainte de inceperea oricarei diete, recomandam vizita la un cadru medical specializat!

Top