Diabetul de tip 2: rutina zilnica pentru a va mentine constant nivelul de zahar din sange

Cu cât nivelul de zahăr din sânge este mai stabil, cu atât veti fi mai sănătos. Iată câteva sfaturi și trucuri zilnice care vă vor ajuta să realizati ceea ce v-ati propus. Nu este întotdeauna ușor să gestionați diabetul zaharat de tip 2 sau să vă mențineți nivelul de zahăr din sânge constant. Dar este posibil. Este nevoie doar de o planificare in prealabil și de un management eficient. Cheia pentru conservarea nivelului de zahar din sange este de a dezvolta o rutina care va este usor de urmat si cu care simtiti ca rezonati cel mai bine.

Oricine poate face ceva timp de o săptămână. Cu diabetul zaharat, trebuie sa priviti imaginea pe termen lung. Cum puteti face acelasi lucru pe care il faceti azi, pentru urmatorii cinci ani? Cum puteti face asta pentru restul vieții? Până când vom avea un remediu definitiv pentru diabetul de tip 2, acestea sunt perioadele de timp la care trebuie sa va uitati. Oamenii sunt indemnati să se gândească la toate aspectele legate de diabetul de tip 2:

  • cum le place să isi ia medicamentul
  • cum sa isi verifice glicemia
  • cum mananca etc.

Toate aceste lucruri ar trebui să fie o activitate de rutina. Rutina este vitală pentru succes, ca și înțelegerea bolii. Iată o rutină zilnica care vă poate ajuta să gestionați cu succes diabetul de tip 2:

Dimineața

Verificați zahărul din sânge. Dacă aveți diabet zaharat de tip 2, ar trebui să vă verificați nivelul zahărului din sânge în fiecare dimineață înainte de a mânca. Aceasta vă oferă o idee de bază și vă permite să efectuați ajustări pe tot parcursul zilei. Luați medicamentul la timp. Dacă vi se prescrie insulină bazală cu durată lungă de acțiune, care este menită să vă mențină nivelul de zahăr din sânge constant pe parcursul nopții și între mese, poate doriți să luați în considerare o administrare la o ora fixa, pentru a se deprinde ca un obicei. Indiferent dacă este vorba de dimineață sau de noapte, administrați-va insulina bazală la aceeasi ora în fiecare zi. Dacă vi se prescriu si alte medicamente pe care trebuie sa le luati dimineața, asigurați-vă că le luați și pe acelea întrun mod consecvent.

Savurati micul dejun și priviti intr-un mod optimist noua zi. Dacă sariti micul dejun, vă începeți ziua intrun mod greșit. Mulți oameni tind să sara peste micul dejun, desi este cea mai importanta masa a zilei. De fapt, în timp ce mâncați mesele la intervale regulate, corpul vă va ajuta să vă mențineți nivelul de zahăr din sânge constant. Sărind peste ele și apoi savurand o masa copioasa aproape de ora de culcare sau la o ora la care corpul nu este obisnuit sa manance, poate provoca dereglari in nivelul de zahar. Pe măsură ce mesele fluctuează, oamenii pot fi expusi riscului de creștere a nivelului de zahăr sau de scăderea nivelului de zahăr din sânge.

Cand o persoană se află pe doze standard de insulină cu acțiune rapidă, unul dintre cele mai importante lucruri este coerența meselor (cum ar fi consumul aceleiași cantități de carbohidrați la fiecare masă. Acest lucru necesită o conștientizare a ceea ce mănanca persoana respectiva, cum ar fi carbohidrația și compoziția macronutrientă a alimentelor. Din moment ce dietele sunt greu de întreținut, educatorii și medicii se concentrează acum mai mult pe strategii și planuri de mâncare. Acestea implică căutarea unor modele mai generale care vă permit să obțineți alimente hrănitoare și, de asemenea, să vă mențineți nivelul de zahăr din sânge constant pe parcursul zilei.

De-a lungul timpului, creșterea zahărului din sânge poate provoca leziuni nervoase și pierderea simturilor în picioare. În cazuri extreme, o persoană cu diabet zaharat poate ajunge să aibă un picior amputat dacă o tăietură neobservată devine grav infectată. Verificați-vă picioarele pentru orice leziuni sau tăieturi în fiecare dimineață. De asemenea, verificați-vă pantofii înainte de a ii incalta, pentru a vă asigura că nu există nimic în pantof care ar putea provoca o durere. Verificați din nou picioarele, la culcare.

După-amiază

Luați o pauză de prânz satisfăcătoare. Nu mâncați masa de prânz la birou. Aceasta este o modalitate sigură de a vă grăbi și a vă simțiți stresați. Savurati-va masa, apoi faceți o scurtă plimbare. Planificați un prânz sănătos pentru a nu recurge la un fast-food nesănătos. Obțineți o victorie triplă împotriva diabetului cu o pauză de masă: masa obișnuită și exercițiul vă ajută să vă mențineți nivelul de zahăr din sânge stabil și puteți elibera o anumită presiune de la locul de muncă. Activitatea fizică este crucială pentru controlul glicemiei. Când sunteți activ, celulele dumneavoastra ard zahărul din sânge printr-un proces care nu se bazează pe insulină. De asemenea, activitatea va permite organismului să utilizeze mai eficient insulina. Luați scările în locul unui lift. Ridicați-vă de la birou și mergeți să discutați cu colegii, în loc să le trimiteți mailuri.

Expertii recomanda sa obtineti 30 de minute de activitate fizica in fiecare zi, dar nu trebuie sa fie toate odata. De fiecare dată când va ridicati sa va deplasati, adaugati la totalul de 30 de minute. Este o idee bună să vă verificați concentrația de zahăr din sânge înainte și după exercițiu pentru a vă determina modul în care diferite activități vă afectează glicemia. Dacă luați insulină ca parte a managementului diabetului zaharat de tip 2, puteți fi în pericol pentru hipoglicemie (scăderea zahărului din sânge) dacă nu ajustați doza de insulină sau aportul de carbohidrați înainte de a depune efort fizic. Discutați cu medicul dumneavoastra despre modul cel mai bun mod de a echilibra activitatea fizica cu alimentele și medicamentele. Nu exista o cantitate ideala. Variabilele de luat în considerare includ tipul de exercițiu pe care îl faceti, tipul de masă pe care ati avut-o în prealabil și tipul de insulină pe care o luati. Toți acești factori constituie un puzzle ce trebuie rezolvat de catre medicul dumneavoastra.

Seara

Mancati o cină usoara. Sau cel puțin asigurați-vă că masa se încadrează în strategia sau planul de alimentație pe care l-ați dezvoltat împreună cu medicul dumneavoastra. Cantitatea reală de proteine, carbohidrați, fructe și legume pe care ar trebui să le consumați va depinde de planul de masă cel mai potrivit pentru dumneavoastră. Ca și în cazul celor de mai devreme, menținerea unui aport constant de alimente vă va face mai puțin vulnerabile variatiile de zahăr din sânge, mai ales dacă mâncați alimente sănătoase. Și dacă vi s-a prescris o doză de insulină sau alte medicamente pentru diabet înainte de masă, asigurați-vă că le luati la timp.

Continuați să vă mișcați în timp ce urmăriți televizorul. O banda de alergare poate reprezenta o sursa excelenta de miscare. Daca nu depuneti activitati fizice in timpul filmului, atunci faceti-o in timpul reclamelor. Chiar și activitatea fizică care nu este aerobă poate ajuta capacitatea corpului dumneavoastră de a folosi insulina eficient și de a menține stabil nivelul de zahăr din sânge.

La culcare

Periați dintii intr-un mod corepsunzator, atat seara la culcare cat si dimineata la trezire. Persoanele cu diabet zaharat au un risc crescut de boli parodontale si probleme generale dentare. Aplicati o loțiune. Păstrați-vă pielea hidratată pentru a preveni crăparea și dezvoltarea rănilor care pot fi simptome ale diabetului. Aplicați loțiune în fiecare seară înainte de culcare. În cele din urmă, efectuați un control al zahărului din sânge la sfârșitul zilei. Astfel, vedeți daca rutina dumneavoastra de gestionare a diabetului scade. Verificarea glicemiei înainte de culcare vă oferă o idee bună despre ce s-a întâmplat în timpul zilei.

Top