10 beneficii potentiale ale ceaiului verde

De la scaderea in greutate pana la imbunatatirea digestiei, acestea reprezinta doar cateva dintre beneficiile posibile ale ceaiului verde pe care le sustin si cercetatorii. Ceaiul verde este fabricat din frunzele plantei Camellia Sinesis, la fel ca toate celelalte ceaiuri non-herbale. Spre deosebire de ceaiurile negre și oolong (wulong), totuși, ceaiul verde este mai puțin prelucrat, deoarece se face folosind metode de uscare cu abur. Tehnicile delicate de prelucrare sunt considerate a fi printre motivele pentru care ceaiul verde este atât de bogat în nutrienți și antioxidanți, toate acestea putând duce la o serie de beneficii pentru sănătate.

De fapt, potrivit Centrului National de Sanatate Complementara si Integrativa (NCCIH), ceaiul verde a fost folosit in practicile de medicina chineza si japoneza timp de secole. În timp ce probabil ați auzit multe discuții despre beneficiile ceaiului verde, NCCIH arată că o mare parte a probelor nu este concludentă și că sunt necesare mai multe studii. Multe studii privind ceaiul verde folosesc extract de ceai verde, care poate fi mult mai puternic decât cel mediu, pregatit la domiciliu.

Potentialele beneficii de sănătate ale ceaiului verde pot varia, de asemenea, în funcție de marca pe care o alegeți, precum și de modul în care il preparati. Ceaiul fierbinte poate avea mai multi antioxidanti, in timp ce ceaiul cu gheata foloseste, de obicei, o cantitate mai mica de ceai de infuzat si este diluat din cauza ghetii, dar ceaiul preparat la rece pe parcursul a cateva ore are o cantitate similara de antioxidanti cu ceaiul fierbinte . Brandurile de ceai verde fara cafeina nu pot avea aceeasi cantitate de antioxidanti prin prisma faptului ca in timpul prelucarii se mai pot pierde din acestia, asadar impactul benefic poate fi diminuat.

Mai nou aparut in scena și, de asemenea, foarte discutat pentru potentialele sale beneficii este ceaiul verde matcha. Matcha se face din frunze întregi de ceai verde, amestecate cu apă proaspăt fiartă. Se spune că acest preparat mărește conținutul antioxidant al ceaiului verde, precum și conținutul său de cafeină.

1. Ceaiul verde contine un pachet nutritional bogat

În alegerea ceaiului verde, ceea ce se afla in cana trebuie sa va faca sa va simtiti bine. Iată o privire asupra a ceea ce este în interior:

• Cafeina, un tip de alcaloid, care poate avea efecte stimulative asupra sistemului nervos;

• Aminoacizi, cum ar fi L-theanina, care pot ajuta la creșterea concentrației mentale;

• Fluorură, un mineral care ajută la întărirea smalțului dinților;

Spre deosebire de alte tipuri de ceai, ceaiul verde conține niveluri ridicate de compuși numiți catehine. Catehina cea mai notabilă este epigallocatehina-3-galatul (EGCG). În ceea ce privește alegerea unui ceai verde sănătos, dacă doriți un lucru real, asigurați-vă că pachetul spune 100% ceai verde sau optati pentru frunze de ceai verde pur.

2. Ceaiul verde poate face parte dintr-un proces sanatos de pierdere in greutate

NCCIH notează că nu există dovezi suficiente pentru a dovedi că prin consumul de ceai verde se va ajunge la scăderea în greutate la persoanele supraponderale sau obeze. Dar cercetarea care implică extract de ceai verde arată că poate ajuta. Anume, cafeina din ceaiul verde poate ajuta la suprimarea poftei de mâncare și la accelerarea arderii caloriilor printr-un proces numit termogeneză, sugerează un astfel de studiu. Doar sa știți că cea mai mare parte a cercetării pe ceai verde se referă la acest extract mai concentrat. Acesta nu implică punga de ceai din care va preparati in propria casa.

Dacă vă gândiți să adăugați ceai verde la dieta dumneavoastra pentru a ajuta la scăderea în greutate, nu vă așteptați ca acest lucru să funcționeze dacă consumați o dietă bogată în calorii. Deși are calități de ardere a grăsimilor, acesta nu arde suficiente calorii pentru a compensa o dietă proastă. În plus, eforturile de scădere în greutate cu ajutorul ceaiului verde pot fi inhibate dacă este consumat ceai prefabricat cu îndulcitori adăugat. Urmați o dietă sănătoasă, echilibrată și exercițiu în mod regulat pentru a pierde în greutate. Adăugarea ceaiului verde la dieta dumneavoastra poate ajuta, dar nu vă așteptați ca acesta să faca toata treaba.

3. Beneficiile ceaiului verde se extind si la nivelul tractului digestiv

Consumul prea mare de cofeină vă poate da nervozitate și vă poate afecta somnul, dar stimulentul vă poate ajuta să vă mențineți sanatos tractul digestiv. Dacă sunteți sensibil la volumul de cafeină, încercați un ceai verde. Și ceaiul are cofeina, dar mai puțina decât cafeaua. Conform studiilor, 225 g de cafea conține între 95 și 165 mg cafeină, în timp ce 225 g de ceai verde preparat conține între 25 și 29 mg de cafeină.

4. Ceaiul verde poate ajuta la reducerea simptomelor de artrita reumatoida

Dacă doriți să micșorați inflamația, adăugați ceaiul verde în lista dumneavoastra de cumpărături. Într-un studiu publicat intr-o revista de specialitate, șobolanii cărora li s-a administrat extract de ceai verde în apa de băut si carora le-a fost indusa boala autoimună, artrita reumatoidă (RA) a dezvoltat simptome mai puțin severe decât la șobolanii cu RA care au băut apă curată. Mai multe studii sunt necesare la om, dar cercetatorii au notat ca extractul de ceai verde poate fi de ajutor atunci cand este utilizat impreuna cu tratamentul conventional pentru RA. Cercetarea în cadrul unei revizuiri publicate în 2011 în domeniul cercetarii și terapiei artritei sugerează un beneficiu antiinflamator similar la șoareci cu osteoartrită, dar este prea devreme să se spună dacă aceleași efecte ar putea fi observate la om.

5. Ceaiul verde poate ajuta la repararea pielii deteriorate

Într-un studiu preliminar publicat în februarie 2010 în domeniul cercetării de prevenire a cancerului, șoarecii expuși la polifenoli ai ceaiului verde din apa potabilă au prezentat o reparație mai bună a celulelor pielii după leziuni prin raze ultraviolete, deși nu este încă stabilit dacă acest efect ar putea fi observat si la om. Ceaiul verde poate, de asemenea, ajuta la tratarea afecțiunilor cutanate, cum ar fi eczema și negii genitali, potrivit unui articol publicat în august 2015.

6. Ceaiul verde ar putea ajuta la scăderea nivelului de zahăr din sânge la persoanele cu diabet zaharat de tip 2

Persoanele cu diabet zaharat tip 2 au glicemie crescută (hiperglicemie) datorită unei afecțiuni numita rezistență la insulină, unde celulele, mușchii și ficatul nu pot absorbi eficient glucoza pentru a energiza organismul. Diabetul slab gestionat poate crește riscul de complicații cum ar fi bolile de inimă, neuropatia (afectarea nervilor), amputatii și problemele oculare. Dar, atunci cand face parte dintr-o dieta sanatoasa pentru a controla diabetul zaharat de tip 2, ceaiul verde poate ajuta la reducerea rezistentei la insulina, potrivit unui studiu publicat in septembrie 2014. În acest studiu, participanții care au consumat 150 de mililitri de ceai verde de trei ori pe zi timp de patru săptămâni au avut rezultate pozitive.

7. Concentrarea si sanatatea creierului se pot imbunatati prin consumul de ceai verde

Una dintre cele mai populare caracteristici ale ceaiului verde, conform NCCIH, este vigilența mentală. Acest efect pe termen scurt este legat de conținutul de cofeină din ceaiul verde. Cofeina în sine este un stimulent pentru sistemul nervos central, care poate provoca probleme atunci când este consumat în cantități mari. Dar conținutul redus de cofeină din ceaiul verde este suficient pentru a vă trezi fără a provoca anxietate și neliniști asociate cu produse cu continut crescut de cofeina, cum ar fi cafeaua.

8. Ceaiul verde poate ajuta la protejarea impotriva anumitor tipuri de cancer

Cancerul apare atunci când radicalii liberi atacă celulele sănătoase din organism, însă alimente și băuturi precum ceaiul verde, bogate în antioxidanți, sunt considerate a ajuta la prevenirea acestui proces, potrivit Institutului Național al Cancerului.

9. Consumul de ceai verde (și negru) poate avea un efect de protecție asupra inimii

Împreună cu proprietățile de scădere a colesterolului din ceaiul verde, NCCIH notează că ceaiul poate, de asemenea, reduce tensiunea arterială crescută. La randul sau, acest lucru poate duce la o mai buna sanatate a inimii. Efecte similare pot fi observate și la ceaiul negru. Dacă luați în prezent medicamente pentru tensiunea arterială, cum ar fi beta-blocante, beți ceai verde cu moderatie. Cantități mari de ceai verde pot interacționa cu aceste tipuri de medicamente.

10. Ceaiul verde poate ajuta la reducerea anxietății

Prin consumul de ceai verde se pot reduce simptomele tulburărilor legate de anxietate, cum ar fi anxietatea generalizată, tulburarea obsesiv-compulsivă și tulburarea de anxietate socială. O revizuire publicată în octombrie 2017 citează cercetările care sugerează că aminoacidul L-theanina si cofeina lucrează împreună pentru a reduce anxietatea și a influența alte funcții ale creierului, inclusiv memoria și atenția.

Top