8 moduri de a gestiona diabetul zaharat si sanatatea inimii

Multe obiceiuri deprinse din managementul diabetului au, de asemenea, beneficii cardiovasculare. Dacă aveți diabet zaharat, este posibil ca foarte multe persoane să va fi spus deja cât de important este să vă controlați nivelul zahărului din sânge și să evitați eventualele complicații ale diabetului, cum ar fi bolile renale, tulburările de vedere, disfuncția nervilor și bolile cardiace.

Dar dacă aveți diabet de tip 2, gestionarea eficientă a stării dumneavoastră înseamnă, totodată, să acordați atenție mai multor factori, nu doar nivelului de zahăr din sânge. Diabetul zaharat de tip 2 este asociat cu o serie de alte probleme metabolice, incluzând hipertensiunea arterială, colesterolul ridicat și obezitatea.

Asta înseamnă că gestionarea diabetului zaharat și minimizarea riscului de boli cardiovasculare nu sunt obiective separate. Ele sunt strâns legate. Și, cu câteva excepții, o alegere sănătoasă pentru diabetul dumneavoastră înseamnă o alegere sănătoasă pentru inima dumneavoastră și invers.

Iată opt moduri prin care vă puteți gestiona diabetul și vă puteți îmbunătăți sănătatea inimii. Totodată, trebuie să știți și de ce experții le consideră benefice pentru ambele afecțiuni.

1. Practicați o activitate fizică

Sportul a fost demonstrat ca fiind foarte eficient in reducerea riscului de boli cardiovasculare la persoanele cu diabet zaharat. Din acest motiv, un accent trebuie să fie pus pe activitati fizice de tip cardio, cum ar fi mersul pe jos, jogging-ul, ciclismul sau înotul, deoarece vă cresc ritmul cardiac și fluxul sanguin.

Totodată, mușchii sunt un consumator major de glucoză (zahăr) din organism. Dar beneficiile cardiovasculare și de scădere a zahărului din sânge prin exerciții specifice formării de masă musculară nu s-au dovedit, prin ajutorul studiilor, la fel de eficiente că cele de tip cardio. Activitatea fizică sensibilizează celulele corpului dumneavoastră la insulină, ajutându-l să preia și utilizeze glucoză în mod eficient. Se recomandă un amestec de exerciții cardiovasculare și de rezistență. În în mod ideal, ar trebui relizate în fiecare zi, în special pentru persoanele cu diabet zaharat tip 2.

De asemenea, se subliniază necesitatea de a minimiza timpul sedentar. Este foarte important a se cunoaște diferența dintre timpul sedentar și cel de repaus. Dacă nu sunteți sigur cât de multe activități ar trebui să practicați, medicul dumneavoastră vă poate recomanda o întâlnire cu un instructor de fitness care vă poate "prescrie" un program adecvat nevoilor dumneavoastră. Este foarte indicat să apelați doar la personal de specialitate.

2. Urmați o dietă sănătoasă

Alimentarea cu grăsimi și carbohidrați este esențială pentru gestionarea atât a diabetului, cât și a bolilor de inimă. Este foarte important să țineți cont nu doar de cantitatea globală a fiecărui nutrient, cât și de tipurile pe care le consumați. În mod specific, ar trebui să limitați cantitatea de grăsime saturată, regăsită în carne, produse lactate și unele uleiuri , deoarece pot ridica nivelurile de colesterol LDL ( cel nesănătos ) din sânge, ducând la acumularea acestuia în arterele dumneavoastră.

De asemenea, ar trebui să evitați carbohidrații rafinați, inclusiv zaharurile rafinate și prelucrate regăsite în multe produse de tip "snack" și deserturi. Totodată, este foarte important să vă limitați aportul total de grăsimi pe care le ingerati la o masă, deoarece grăsimile pot spori rezistența la insulină și pot crește nivelul de zahăr din sânge.




În ceea ce privește recomandările alimentare, cea mai indicată este dieta mediteraneană, adică o dietă bazată pe boabe întregi, leguminoase (mazăre, fasole și linte), pește, carne slabă, grăsimi sănătoase din ulei de măsline și nuci, precum și o mulțime de fructe și legume.

3. Încercați să mențineți o greutate sănătoasă

Supraponderabilitatea sau obezitatea este adesea o complicație care crește atât nivelul zahărului din sânge, cât și riscul de boli cardiovasculare, mai ales dacă aveți exces de grăsime în anumite zone ale corpului. Dacă prezentați numeroase grăsimi corporale abdominale sau grăsime corporală viscerală, care este concentrată în jurul organelor, prezentați o rezistența crescută la insulină.

 
Dar, dacă scadeți în greutate, nivelul glucozei din sânge poate si el să scadă.

Puteți observa si o scădere a colesterolului și a trigliceridelor. Tensiunea arterială poate si ea sa se micsoreze, de asemenea, dacă pierdeți in greutate.

4. Renunțați la fumat

În plus față de creșterea potențiala de zahăr din sânge pe termen scurt, fumatul poate agrava efectele complicațiilor diabetului zaharat. În general, medicul vă poate ajuta în încercarea de a renunța la fumat.

 În timp ce riscul de cancer pulmonar este foarte bine cunoscut printre fumători, fumatul ajută la sporirea riscului de boli cardiovasculare prin distrugerea pereților vaselor de sânge.

5. Savurați alcoolul cu moderație

Acesta este un aspect critic. Un anumit echilibru între managmentul diabetului și al alcoolului este recomandat, deoarece consumul acestuia în exces poate duce la acțiuni necugetate și la creșterea riscului de boli cardiovasculare. Încercați să determinați care dintre băuturile dumneavoastră preferate, pe bază de alcool, va crește cel mai puțin nivelul de zahăr din sânge și savurați-l doar pe acela, cu moderație. Dacă toate formele de alcool vă cresc substanțial zahărul din sânge, adresați-vă medicului dumneavoastră.

6. Reduceți nivelul de stres

Este cunoscut faptul că stresul crește nivelul de zahăr din sânge, lucru pe care mulți oameni îl cunosc sau îl descoperă atunci când efectuează controale de rutină pe tot parcursul zilei. Exercițiile fizice sunt minunate pentru reducerea stresului. Dar studiile au arătat că anumite tehnici, cum ar fi biofeedback-ul, meditația și psihoterapia, pot ajuta la reducerea stresului. Astfel, dacă cineva nu poate sau nu vrea să depună efort fizic, aceste metode merită luate in considerare.

7. Odihniți-vă în mod corespunzător

Stresul și lipsa de somn sunt printre cei mai mari factori de risc ai diabetului zaharat și bolilor cardiovasculare.

8. Obțineți ajutor pentru depresie

Depresia poate face dificilă menținerea un stil de viață sănătos și urmarea tratamentelor recomandate, atât pentru diabet, cât și pentru sănătatea inimii. Persoanele cu diabet zaharat au un risc crescut de depresie. De asemenea, depresia poate crește riscul unei persoane de a dezvolta diabet zaharat de tip 2. Din păcate, mulți oameni sunt reticenți în a raporta semne de depresie, deoarece simt că admit o slăbiciune personală.

Top