Cum stiti daca aveti deficit de calciu?

Știați că oasele și dinții sunt, în mare parte, alcătuiți din calciu? De fapt, 99% din cantitatea de calciu a corpului este stocată în aceste părți ale corpului. În plus, calciul funcționează în multe alte moduri pentru a vă ajuta să vă păstrați sanatos. Ce este calciul și de ce aveti nevoie de el? Calciul este un mineral care joacă un rol în multe procese ale corpului, inclusiv coagularea sângelui și eliberarea hormonilor. Calciul are, de asemenea, multiple roluri in unele functii metabolice din organism.

Aportul adecvat de calciu este important pentru menținerea transmisiei optime a impulsurilor nervoase și reglarea funcțiilor musculare. Obținerea unei cantitati suficiente de calciu pe tot parcursul vieții poate ajuta la prevenirea osteoporozei, o boală osoasă care vă intensifică riscul de rupere a oaselor. Este important să consumați vitamina D adecvată împreună cu calciu, deoarece combinația crește absorbția mineralelor.

De cât de mult calciu are nevoie corpul dumneavoastra?

Necesarul de calciu variază în funcție de stadiul de viață și, uneori, de sex. Pe baza alocației dietetice recomandate sau a nivelului mediu zilnic de aport considerat suficient pentru a satisface nevoile nutriționale ale celor mai sănătoși oameni, indicatiile sunt următoarele:

  • Copii cu vârste cuprinse între 1-3 ani: 700 miligrame (mg)
  • Copii cu vârste cuprinse între 4-8 ani: 1000 mg
  • Copii cu vârste cuprinse între 9 și 18 ani: 1300 mg
  • Bărbați și femei cu vârsta cuprinsă între 19 și 50 de ani: 1000 mg
  • Femeile cu vârsta de peste 51 ani: 1200 mg
  • Bărbați cu vârsta de peste 51 ani: 1000 mg
  • Bărbați cu vârsta peste 71 ani: 1200 mg
  • Femeile gravide sau care alăptează în vârstă de 14-18 ani: 1300 mg
  • Femeile gravide sau care alăptează în vârstă de 19-50 ani: 1000 mg

Absorbția de calciu variază, de asemenea, în funcție de tipul de alimente originare, alte alimente consumate și cantitatea de calciu consumată anterior. Pe măsură ce cantitatea de calciu consumată crește, eficienta de absorbtie a organismul scade. Ca rezultat, este mai eficient să se împartă dozele de calciu pe parcursul întregii zile decât să se ia aceeași cantitate de calciu simultan.

Ce se întâmplă când nu consumați suficient calciu?

Consumul a prea putin calciu pentru o perioada lunga de timp este cel mai frecvent asociat cu dezvoltarea osteoporozei mai tarziu in viata, in special pentru femei. Insuficienta de calciu prezinta, de asemenea, riscuri pentru sanatatea inimii, deoarece calciu ajuta numeroase functii cardiace esentiale. Inițial, nu puteți prezenta semne vizibile de deficit de calciu. Dar, în timp, simptomele pot include amorțeală sau furnicături la nivelul degetelor, crampe musculare, ritmuri neregulate ale inimii, pierderea apetitului și letargie.

În timp ce produsele lactate, cum ar fi laptele, iaurtul și brânza, sunt bogate în calciu, acestea nu sunt singurele surse de hrană. Dacă beți o băutură bogată cu calciu, cum ar fi laptele sau un suc de portocale, calciul se poate lăsa la fundul recipientului. Astfel, sticla trebuie agitata bine inainte de consumare.

Trebuie să luati suplimente de calciu?

Atât bărbații, cât și femeile au nevoie de cantități diferite de calciu pe întreaga durată a vieții lor, ceea ce înseamnă că unii oameni ar putea avea nevoie să ia suplimente de calciu la o anumită vârstă pentru a-și satisface alocația dietetică recomandată. Pentru femei, organismul necesită mai mult calciu în timpul adolescenței, sarcinii și alăptării. În aceste perioade, este recomandat să discutați despre nevoia personală de suplimente de calciu cu medicul dumneavoastra.

Diferența dintre carbonatul de calciu, citratul de calciu și alte suplimente

Suplimentele de calciu vin in multe forme, cele mai frecvente fiind carbonatul de calciu si citratul de calciu. Cel mai potrivit supliment de calciu trebuie selectat împreună cu medicul dumneavoastra, în funcție de diverși factori, inclusiv de vârsta, de problemele medicale actuale și de riscul interacțiunilor potențiale cu medicamentele utilizate.

Când vine vorba de calciu, mai mult nu este neapărat mai bun. Hipercalcemia, care poate rezulta în cazul în care se consumă prea mult calciu prin suplimente, poate determina o creștere a fracturilor osoase, iar constipatia poate fi un efect secundar nedorit atât pentru bărbați, cât și pentru femei. În ceea ce privește interacțiunile cu medicația, trebuie să fiți preocupat de acest lucru, deoarece unele medicamente vor interacționa in mod negativ cu calciul. De exemplu, suplimentele de calciu pot reduce absorbția bifosfonaților utilizați pentru tratamentul osteoporozei.

Cum stiti daca aveti un deficit de calciu?

Simptomele deficitului de calciu includ amorțeli și furnicături la nivelul degetelor, crampe musculare, convulsii, letargie, apetit scăzut și ritm cardiac anormal. Dacă bănuiți că aportul de calciu este prea mic sau dacă aveți oricare dintre aceste simptome, discutați cu medicul dumneavoastră despre efectuarea unor teste. Este, de asemenea, posibil să nu aveti simptome, dar să aveti un nivel scăzut de calciu care să crească riscurile pentru sănătate. Cel mai bine este să vă asigurați că primiți zilnic un aport de calciu adecvat.

Ce alimente sunt bogate în calciu?

Un aliment este considerat bogat în calciu atunci când conține 20% sau mai mult din valoarea zilnică a mineralelor. Valoarea zilnică pentru calciu este de 1000 mg, astfel încât produsele alimentare bogate în calciu ar putea conține 200 mg sau mai mult per porție. Alimentele bogate în calciu includ iaurt, brânză, lapte și suc de portocale.

Inainte de administrarea oricarui tip de calciu (calciu organic; folinat de calciu; fosfat de calciu etc. ) recomandam sa discutati cu medicul dumneavoastra. Doar asa puteti determina daca aveti nevoie de calciu si puteti preveni efectele secundare sau interactiuni nedorite cu medicamentatia urmata.

Top