O rutină de noapte sanatoasa pentru persoanele cu diabet

Gestionarea diabetului de tip 2 necesită o rutină sănătoasă nu doar pe timpul zilei, dar și pe timpul nopții. Dacă aveți diabet de tip 2, probabil că deja știți ce trebuie să faceți în timpul zilei pentru a controla boala, în mod eficient. Dar este posibil să nu acordați prea multă atenție rutinei dumneavoastră pe timp de noapte. Totuși, formarea unor obiceiuri sănătoase pot fi foarte indicate pentru controlul zahărului din sânge.

Pentru o gestionare optimă a bolii, se recomandă următorii pași:

Savurați o cină adecvată

O dietă sănătoasă, pentru persoanele cu diabet zaharat de tip 2, include cereale integrale, carne slabă, fasole și lactate cu conținut scăzut de grăsimi. Cu toate acestea, ajustarea planului alimentar poate fi ocazional necesară. Dacă există zile în care sunteți nevoit să aveți cina la o ora mai târzie decât sunteți obișnuiți, veți dori să reduceți, pe cât posibil, numărul de carbohidrați. Dacă mâncați prea mult zahăr și carbohidrați la sfârșitul zilei, cantitaea de zahăr din sânge la măsurătoarea de dimineață poate fi mai mare decât în mod normal.

Pentru a preveni astfel de evenimente neplăcute, se recomandă alegerea carbohidraților complexi pentru cină. Astfel, perioada de descompunere a acestora în sânge se petrece pe o perioada mai mare de timp și vă poate păstra valorile zahărului în intervale constante. Unele opțiuni recomandate pentru astfel de situații pot fi: orez brun, fasole, quinoa sau orz.

Faceți mișcare fizică

Practicarea de activități fizice aproape de ora de culcare poate fi stimulantă. Mergeți la o plimbare în jurul blocului sau faceți câteva întinderi ale musculaturii în timpul reclamelor TV. Dacă sunteți activ timp de aproximativ o jumătate de oră, vă va ajuta să aduceți înapoi la normal nivelul de zahăr din sânge și veți putea beneficia de un somn liniștit și odihnitor.

Pregătiți un prânz sănătos pentru a două zi

Comandarea prânzului la locul de muncă poate face mai dificilă menținerea diabetului sub control. Plus că este și o alternativă mai scumpă. Pregătiți o masă echilibrată cu o cantitate scăzută de calorii și carbohidrați cu o seară înainte. Astfel, tot ce trebuie să faceți în dimineața respectivă este să nu vă uitați pachetul acasă. Prepararea acestuia cu o seară înainte va asigura timpul necesar pentru a îl pregăti în mod adecvat și a cântări cu atenție cantitățile.

Pregătiți-va ingredientele și cantitățile pentru micul dejun

Acest principiu este valabil ca și în cazul pregătirii mesei de prânz. Este mai ușor dacă va planificați masa înainte și vă asigurați că aveți ingredientele necesare și cel mai important, în cantitățile indicate. Unele persoane preferă să își pregătească medicamentele și proviziile pentru toată săptămâna încă de duminică seara.

Periați-va dinții în mod adecvat

Îngrijirea gingiilor și a dinților este esențială, mai ales atunci când aveți diabet. Persoanele cu diabet zaharat tip 2 sunt mai predispuse la afecțiuni ale gingiilor și cavitații bucale. Când aveți diabet de tip 2, saliva este puțin mai dulce decât în mod normal. Bacteriile iubesc zahărul și, din aceasta cauza, ar putea avea o adevărată petrecere peste noapte. Trebuie să vă asigurați că ați curățat cavitatea bucală in mod corespunzător și că ați eliminat toate mâncarea și bacteriile. Astfel, vă veți menține intactă sănătatea dinților și gingiilor.

Inspectați-vă picioarele pentru leziuni

Dacă suferiți de diabet de o perioada mai lungă de timp, puteți începe să va pierdeți sensibilitatea la nivelul picioare. Din această cauza, este posibil să nu știți că aveți tăieturi sau zgârieturi profunde care pot duce la infecții. Alocați-va o perioada de timp, în fiecare noapte, pentru a vă inspecta picioarele. Tot în aceste inspecții trebuie tratat tot ceea ce descoperiți. Este indicat să nu amânați pentru următoarea seară sau un alt interval orar.

Și din moment ce diabetul poate provoca, de asemenea, pielea uscată (nervii care controlează eliberarea uleiului hidratant la nivelul tălpilor se pot deteriora în timp), poate doriți să adăugați hidratarea picioarelor în rutina dumneavoastră de dinainte de culcare. Doar să nu puneți ulei sau cremă hidratantă între degetele de la picioare deoarece nu se poate absorbi.

Încercați să va controlați nivelul de stres

Este greu să aveți grijă de dumneavoastră atunci când sunteți stresat. Și stresul poate declanșa eliberarea de hormoni care afectează în mod direct nivelul de zahăr din sânge. La sfârșitul zilei, alocați-va timp pentru detensionare și relaxare. Încercați să practicați exerciții de respirație sau orientați-va către diferite activități ce va fac plăcere pentru a va îndepărta gândurile negative.

Pentru a vă putea odihni și totodată relaxa, se recomandă următoarele activități:

  • Setați-vă o oră de culcare și încercați să o respectați atât în cursul săptămânii, cât și în weekend.
  • Păstrați-vă dormitorul răcoros și liniștit.
  • Evitați stimulentele cum ar fi cofeina, înainte de culcare.
Top