Condimente pentru o dieta prietenoasa cu diabetul

Condimentele ar trebui să aibă un loc fruntaș în dieta zilnică, deoarece au numeroase beneficii pentru sănătate. Acestea sunt bogate în antioxidanți și compuși antiinflamatorii. Persoanele cu diabet zaharat de tip 2 sunt încurajate să își dezvolte propriile micro-grădini de plante aromatice, în limita spațiului acordat de apartament sau de curte, și să iși extindă rafturile de condimente. Diferite condimente, cum ar fi pătrunjelul, menta și mărarul, sunt printre cele mai aromate plante, dar și printre cele mai benefice pentru sănătate.

Totodată, este foarte important să nu le considerați un substitut pentru tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Moderația este esențială, condimentele fiind necesare pentru alcătuirea unei diete echilibrate. Iată cele șase condimente care vă pot face mesele mai gustoase și sănătoase:

Busuioc

Busuiocul are numeroase flavonoide și aroma sa se completează foarte bine cu roșiile, uleiul de măsline, oțetul balsamic și mozzarella. Mâncând busuioc, vă puteți îmbunătăți controlul tensiunii arteriale, potrivit unui studiu publicat în aprilie 2014. Riscul de tensiune arterială crescută poate fi o consecință a diabetului de tip 2. Două din trei persoane cu diabet zaharat au tensiune arterială ridicată, potrivit Asociației Americane de Diabet. Drept urmare, busuiocul este un condiment ce ar trebui consumat proaspăt și adăugat în dieta dumneavoastră.

Scorțișoara

Scorțișoara este un antioxidant foarte benefic pentru persoanele cu diabet. Acest condiment îmbunătățeste sensibilitatea la insulină și reduce nivelul zahărului din sânge atunci când organismul este în stare de repaus. Antioxidanții sunt substanțe naturale ce pot preveni sau încetini leziunile celulare. Scorțișoara are capacitatea de a îmbunătăți sensibilitatea organismului la insulină, conform unui studiu publicat în noiembrie 2014.

Usturoi

Usturoiul este direct implicat în nivelurile scăzute de glucoză din sânge, potrivit unei analize publicate în decembrie 2015. Se recomandă includerea lui în diferite preparate sub formă de cățel sau zdrobit. Usturoiul poate să aibă influențe și asupra sângelui sau să interacționeze cu diverse medicamente. Drept urmare, trebuie sa discutați cu medicul sau farmacistul înainte de a îl încorpora în dieta dumneavoastră.

Rozmarin

Rozmarinul este un antioxidant, iar eficiența sa maximă este atinsă atunci când este consumat împreună cu ardei grași. Este recomandat consumul și alături de ale leguminoase. Acest condiment se asezonează foarte bine împreună cu pește și carne slabă, cum ar fi pieptul de pui. Rozmarinul este o plantă foarte ușor de cultivat, atât în ghiveci cât și în grădina. Diferite studii efectuate pe această plantă aromatică sugerează că poate avea proprietăți antiinflamatorii, alături de alte beneficii.

Cimbru

Frunzele de cimbru dau o aromă puternică și unică fripturilor și sosurilor. Acestea merg, de minune, în mai multe feluri de mâncare, de la salate la supe. Cimbrul este, de asemenea, bogat în antioxidanți, potrivit unui studiu de laborator al plantei publicat în august 2015.

Turmeric

Turmericul este un condiment de culoare galbenă, intens folosit în diferie feluri de mâncare din India și Orientul Mijlociu. Turmericul poate îmbunătăți sensibilitatea la insulină și poate reduce nivelul zahărului din sânge, potrivit unui studiu publicat în octombrie 2014.

Este necesar să va consultați întotdeauna medicul sau dieteticianul cu privire la nevoile dumneavoastră nutriționale înainte de a face orice schimbare în dietă!

Top