Alimente ce reduc durerile articulare

În timp ce pierderea în greutate poate fi benefică pentru numeroase tipuri de dureri articulare, nutriențîi pe care îi îndepărtați în timp ce eliminați kilogramele în plus reprezintă unii dintre cei mai importanți factori în adoptarea unui stil de viață sănătos. Dieta ketogenică, dieta slabă în grăsimi și carbohidrați, denumită în mod obișnuit ceto, se bazează pe tăierea carbohidraților, sursa principală de energie a corpului. Astfel, aceasta forțează corpul să ardă grăsimile din organism pentru a obține energie, ducând la pierderea în greutate.

Dar eliminarea fructelor, a multor legume, precum și a altor alimente sănătoase din dieta dumneavoastră duce la scăderea consumului a numeroși nutrienți care vă ajută să vă mențineți echilibrul interior. O astfel de dietă nu este o alegere bună pentru persoanele cu afecțiuni cronice de sănătate. Dieta ketogenica se dovedește foarte eficientă în reducerea greutății corporale, fiind totodată una dintre cele mai dificile diete de urmat. Din acest considerent, se recomandă o vizită la nutriționist, pentru a dezvolta un plan alimentar adaptat nevoilor dumneavoastră. Începerea unei diete ketogenice, urmată cu strcitete încă din prima săptămână, fără o perioada de acomodare, poate reprezenta un șoc pentru organism, ducând la consecințe nefaste.

De ce o astfel de dietă este sănătoasă pentru articulațiile dumneavoastră?

O greutate excesivă pune o presiune crescută pe articulații. Drept urmare, nu este ideală pentru sănătate. Astfel, pierderea în greutate este o alegere înțeleaptă atât din punct de vedere al sănătății oaselor cât și al întregului organism. Dar o astfel de dietă poate reprezenta o sabie cu două tăișuri, dacă nu este adaptată în mod corespunzător nevoilor dumneavoastră. Consumul de carne roșie, eliminarea carbohidraților și raționalizarea fructelor (care conțin zahăr și contribuie la buna dispoziție) trebuie făcută doar sub supravegherea unui cadru medical specializat. O astfel de dietă NU trebuie urmată doar în baza informațiilor preluate din diferite surse. Fiecare organism are particularitatile lui, cu diferite rate metabolice și nevoi nutriționale. O dietă ceto ce a oferit rezultatul dorit pentru o anumită persoană are nevoie de adaptări pentru a oferi același rezultat și articulațiilor dumneavoastră.

Totodată, trebuie avut în vedere faptul că eliminarea întregului grup de alimente cu carbohidrați din dieta dumneavoastră, unde putem include și substanțele nutritive esențiale ce vin cu acestea, vă privează corpul de o nutriție optimă. Din această cauză, este imperios necesar ca persoanele cu artrită reumatoidă să apeleze la un cadru medical specializat și să nu acționeze din propria inițiativă. Pacienții cu artrită au nevoie de mai multe vitamine antioxidante (care se găsesc în fructe și legume), comparat cu cei care nu suferă de o afecțiune cronică inflamatorie. Dieta ketogenică este dieta de bază, de la care se pornește, care apoi este adaptată nevoilor dumneavoastră nutriționale.

De ce keto este o dietă eficientă pentru pierderea în greutate?

Scopul dietei keto este de a vă aduce corpul într-o stare de cetoză. Într-o astfel de stare, corpul dumneavoastră nu are suficienți carbohidrați pentru a îi converti în energie, așa că începe să ardă grăsimea corporală. Dacă puteți trece de primele trei zile, urmărind indicațiile medicului, pentru a intra în cetoză, această stare poate ajuta la oprirea poftei de mâncare și la controlul dorințelor alimentare. Din perspectiva pierderii în greutate, o astfel de dietă este extrem de eficientă. Dar trebuie avut în vedere faptul că nu doar respectarea acesteia constituie o provocare, ci și perioada de menținere ce urmează după ea. Tentațiile vor fi considerabil mai crescute, întrucât carbohidrații sunt asociați cu buna dispoziție. Dar dacă privim din punct de vedere al beneficiilor aduse articulațiilor și întregului organism, raportat la o perioada îndelungată de timp, dieta ketogenica se dovedește cea mai eficientă.

Cele mai bune alimente pentru articulații

Numeroși nutriționiști sunt de acord cu faptul că dieta mediteraneană este o alegere înțeleaptă pentru persoanele ce suferă de artrită reumatoidă, precum și alte tipuri de probleme articulare. Acestă alegere nutrițională constituie o abordare bazată pe plante, acompaniate de legume și grăsimi sănătoase, inclusiv ulei de măsline și acizi grași omega-3, proveniți din pești. Totodată, o astfel de abordare dietetică constituie alegerea cu cele mai multe cercetări în spatele ei.

Un studiu publicat în 2017 a investigat intervențiile dietetice pentru poliartrită reumatoidă și a stabilit că o masă ideală ar include legume crude sau moderat gătite (o mulțime de verdeață și leguminoase), cu adaos de condimente cum ar fi turmeric și ghimbir, fructe de sezon și iaurt probiotic. Toate aceste alimente constituie surse bune de antioxidanți naturali și oferă efecte antiinflamatorii. Totodată, se recomandă evitarea alimentelor procesate, a alimentelor cu conținut ridicat de sodiu, uleiuri, unt, zahăr și produse de origine animală.

La fel ca și în cazul dietei ketogenice, aceasta trebuie urmată doar la recomandarea medicului specialist, devoltand împreună cu acesta un plan alimentar adaptat nevoilor dumneavoastră. Iar din punct de vedere al rolului nutritional, cele două diete nu trebuie confundate. Prima dietă are rol de scădere în greutate, dovedindu-se cea mai eficientă, pe când a două are rol de menținere și anti-inflmatoare.

Dar când vine vorba de reducerea la minimum a simptomelor artritei, tratamentele sunt personalizate fiecărui individ, neffind un remediu universal valabil. Pentru unii oameni, glutenul poate fi un declanșator al unei crize dureroase. Pentru alții, somonul, nucile sau vinetele pot fi inflamatorii. Persoanele care au dureri articulare asociate cu artrita reumatoidă ar trebui să ia în considerare testarea sensibilității la alimente sau să încerce o dietă unde elimină alimentele, pe rând, pentru a identifica factorii declanșatori. Dar un astfel de „experiment” trebuie efectuat doar sub atenta supraveghere a medicului dumneavoastră, întrucât alimentația reprezintă atât factorul declanșator cât și sursa de ameliorare a durerii.

Top