Cum stiti daca aveti deficit de crom?

Cromul este un mineral esențial, care ajută la metabolizarea macronutrienților (proteine, carbohidrați și grăsimi) și furnizează energie musculară. Cromul nu apare în mod natural în organism, așa că trebuie adăugat prin dietă. Care este rolul cromului? Acest mineral sprijină activitatea insulinei, un hormon critic pentru absorbția și depozitarea glucozei (zahărul din sânge). Cromul funcționează cu insulină pentru a ajuta organismul să utilizeze glucoza. El poate fi, de asemenea, implicat în metabolismul carbohidraților, grăsimilor și proteinelor.

Practic, aveți nevoie de crom pentru a transforma, în mod adecvat, alimentele pe care le consumați, în energie.

Care este cantitatea necesară de crom?

Aportul adecvat de crom sau nivelul recomandat de medici variază de la aproximativ 20 la 45 micrograme pe zi, pentru adulți. Cantitatea zilnică pentru crom, variază în funcție de vârstă și sex.

  • Copiii cu vârsta cuprinsă între 0 și 13 luni: 2 până la 5,5 mcg (micrograme)
  • Copii cu vârsta cuprinsă între 1 și 3 ani: 11 mcg
  • Copii cu vârsta cuprinsă între 4 și 8 ani: 15 mcg
  • Băieți cu vârsta cuprinsă între 9 și 18 ani: între 25 și 35 mcg
  • Fetele cu vârsta cuprinsă între 9 și 18 ani: între 21 și 24 mcg
  • Bărbați de la 19 la 50 de ani: 35 mcg
  • Femei de la 19 la 50 de ani: 25 mcg
  • Bărbați peste 50: 30 mcg
  • Femei peste 50: 20 mcg

Potrivit Institutului Național de Sănătate, femeile adulte, în medie, consumă 23-29 mcg de crom pe zi. Cu toate acestea, dacă sunteți gravidă sau alăptați, aportul mediu de crom ar trebui să fie între 30 și 45 mcg pe zi. Bărbații adulți, pe de altă parte, au nevoie de o medie între 39 și 54 mcg pe zi. Prea mult crom (mai mult de 40 mcg pe zi) nu este indicat. Organismul nu îl poate procesa eficient. Cu aportul alimentar la acest nivel superior, plajele de absorbție ale cromului și excreția urinară cresc. Excreția mineralelor crește cu exerciții intense, sarcină, lactație și cu o creștere a consumului de zaharuri simple.

Care sunt simptomele deficitului de crom?

Consumul unei cantități insuficiente de crom poate duce la o serie de simptome, inclusiv unele care imită simptomele diabetului zaharat, cum ar fi pierderea în greutate, toleranța la glucoză afectată, neuropatia, anxietate, oboseală și slăbiciune musculară. Din fericire, deficitul de crom este foarte neobișnuit și a fost în mare parte documentat în cazul persoanelor care sunt hrănite prin sprijin nutrițional. Pentru a combate acest deficit, cromul a fost adăugat și în substanțe administrabile în mod intravenos.

Alimente bogate în crom

Principalul motiv pentru care deficitul de crom este atât de rar este că acest nutrient se găsește într-o abundență de fructe, legume, cereale, carne și chiar în vin. Sursele bune de crom includ broccoli, fasole verde, cartofi, mere, banane, cereale integrale, mazăre, brânză, porumb, struguri, carne de vită și păsări de curte. De asemenea, puteți obține crom din usturoi, busuioc, curcan, cartofi dulci, brioșe englezești și vafe. Pentru cea mai concentrată sursă de hrană de crom, consumați drojdie de bere (1 lingură conține până la 60 mcg). Dietele care sunt bogate în zaharuri simple, în care zaharurile simple reprezintă mai mult de 35% din consumul de calorii, pot reduce absorbția de crom.

Deoarece absorbția cromului din intestine este mică, puteți încerca să îmbunătățiți acest proces prin vizarea modului în care mâncați. Fructele și legumele cu vitamina C și niacin, o vitamină B găsită în carne, păsări de curte, pești și cereale, toate acestea pot spori absorbția cromului.

Suplimente pentru crom: sunt recomandate?

Suplimentele cu crom nu sunt necesare decât dacă ați fost sfătuit de către medicul dumneavoastră. O dietă sănătoasă, echilibrată și variată vă va oferi tot ce aveți nevoie. Există indicii conform cărora clorura de crom are o biodisponibilitate redusă (cantitatea care este absorbită și utilizată de organism), în timp ce picolinatul de crom și nicotinatul de crom sunt mai biodisponibile. Dacă aveți o dietă zilnică bazată pe multivitamine, cromul tinde să fie inclus în majoritatea preparatelor. Cele mai comune alimente, ce conțin crom sunt: mere, banane, broccoli, pâine cu făină neagră, pește alb, usturoi și busuioc.

Poate ajuta cromul în managementul diabetului?

Când vine vorba de gestionarea diabetului de tip 2, acest mineral este unul dintre principalele elemente necesare pentru metabolismul carbohidraților. Unii oameni iau crom suplimentar pentru a ajuta la controlul glicemiei, deoarece joacă un rol important în activitatea insulinei. Deficiența cromului interferează cu capacitatea organismului de a utiliza glucoza și crește necesarul zilnic de insulină.

Așa cum s-a menționat, nu au fost raportate probleme de siguranță la dozele recomandate de 25 până la 45 mcg pe zi pentru adulți. Chiar dacă alimentele au, în mod normal, cantități mici (mai puțîn de 2 mcg pe porție), consumul prea mare de crom, din surse dietetice, este improbabil. Cercetările arată că introducerea în organism a maimult de 1000 mcg pe zi poate agrava sensibilitatea la insulină și poate provoca leziuni la rinichi sau ficat. Înainte de a adăuga mai mult crom în dietă, sau orice tip de supliment, discutați cu medicul dumneavoastră. Anumite medicamente pot reacționa cu cromul, făcându-le mai puțin eficace. Antacidele, corticosteroizii, blocanții H2 și inhibitorii pompei de protoni modifică aciditatea stomacului și pot afecta absorbția cromului.

Top